Akce Prime Day společnosti Amazon byla podle analytika velmi úspěšná

Minulý týden společnost Amazon vyhlásila akci Prime Day, která se konala 12. a 13. července a která zaznamenala obrovský úspěch a uvedla, že zákazníci nakoupili více než 300 milionů položek a utratili přibližně 3 miliardy USD.

Podle analytika společnosti Evercore Marka Mahaneyho to „znamená více než 20% meziroční nárůst prodaných položek oproti loňskému dvoudennímu Prime Day“.

Analytik rovněž poukázal na to, že v případě společnosti AMZN rostly její prodané položky v posledních třech letech složenou roční mírou růstu (CAGR) o 20 %, což je „vysoká míra růstu“ a lepší než u jakéhokoli jiného maloobchodního prodejce.

Zdroj: Unsplash

Mahaney předpokládá, že Amazon během dvoudenní akce Prime Day vygeneroval zhruba 8,2 miliardy USD v hrubé hodnotě zboží (GMV) a 4,4 miliardy USD v tržbách, což představuje 3 až 4 % analytikova odhadu tržeb za třetí fiskální čtvrtletí.

Další klíčové momenty akce Prime Day společnosti Amazon

Mahaney upozornil na některé klíčové trendy z akce Prime Day společnosti Amazon, které jsou pro internetového prodejce dobrým znamením, včetně toho, že letos přibyly tři nové země. Mahaney se domnívá, že od roku 2019 společnost každoročně přidává dvě nové země.

Analytička se rovněž vyjádřila optimisticky o prémiových značkách AMZN, včetně Apple Watch Series 7, kosmetických značkách LANEIGE a NuFACE, které získávají na popularitě, a o nejprodávanějších kategoriích v tomto roce, včetně Amazon Devices, Consumer Electronics a Home.

Zdroj: Shutterstock

Wall Street je ohledně AMZN optimistická

Ačkoli Mahaney připustil, že makroekonomické prostředí zůstává náročné, zůstal u býčího ratingu a cílové ceny 180 USD. Cílová cena analytika znamená potenciál růstu o 56,7 % na současných úrovních.

Společnost Amazon také získala od analytiků z Wall Street konsenzuální hodnocení „Strong Buy“ na základě 38 „Buys“ a jednoho „Hold“. Průměrná cílová cena společnosti Amazon ve výši 176,38 USD znamená při současné úrovni potenciál růstu o 52,9 %.