Morgan Stanley považuje nápoje za „preferovaný sektor“, na který by se investoři měli zaměřit, protože zhoršující se ekonomická situace ohrožuje spotřebitelské výdaje obecně.
Ve výzkumné zprávě, která popisuje důsledky poklesu spotřebitelských cen, tým analytiků banky označil nápoje za jedno z nejbezpečnějších míst, kam mohou investoři vkládat peníze, a to díky cenové síle, oživení po COVID a příznivé dynamice konkurence v odvětví. Celkově tým uvedl, že cenová síla nápojářských společností je „jasně vyšší než u srovnatelných společností z oblasti CPG“, zatímco prodeje se zotaví díky zvýšené poptávce po nápojech a zlepšujícímu se dodavatelskému řetězci.
Důležitý je „dlouhodobý sekulární růst horní hranice“ u společností s ratingem Buy, jako je Monster Beverage.
Zdroj: Pexels
Corporation (NASDAQ:MNST), Coca-Cola (NYSE:KO), PepsiCo (NASDAQ:PEP) a Constellation Brands (NYSE:STZ) udržují tým v naději ohledně vyhlídek v této oblasti. Ve všech případech tým poznamenal, že jeho odhady jsou nad konsensem Wall Street před očekávaným zveřejněním výsledků společností Monster a Coca Cola v nadcházejících týdnech.
„Důležité je, že toto zvýšení horní hranice a větší růst cen nápojů není jen krátkodobé, ale také střednědobé až dlouhodobé s větší cenovou silou a omezenou objemovou elasticitou poptávky v horizontu několika let, protože nákladové tlaky jsou natolik silné, že budou vyžadovat několik let cenotvorby a dohánění nepříznivého rozdílu mezi náklady a cenami od roku 2020/2021,“ dodal výzkum.
Pro jistotu zůstává tým opatrnější u společností Molson Coors (TAP), Keurig Dr. Pepper (KDP) a Zevia (ZVIA). Výzkum naznačoval, že tyto názvy postrádají stejné sekulární růstové faktory, které motivují hodnocení Buy ekvivalentní jejich kolegům. A konečně, společnost Brown-Forman (BF.A) (BF.B) byla uvedena s ratingem Sell-equivalent, což je jediná nápojářská společnost v pokrytí Morgan Stanley, která byla takto ohodnocena.