Kalifornská společnost Roblox (NYSE:RBLX) je známá tím, že hráčům poskytuje zábavnou, pohlcující a interaktivní platformu. Investoři do akcií RBLX jsou vystaveni určitým rizikům, protože metaverze je stále ještě rozvíjející se oblastí. Existuje však silný potenciál růstu, protože Roblox může svou platformu zpeněžit několika způsoby.
Herní platforma Roblox se může líbit mladým lidem, ale je to velký byznys a růst tržeb společnosti není žádná legrace. Je působivé, že tržby společnosti Roblox v prvním čtvrtletí roku 2022 meziročně vzrostly o 39 % na 537,1 milionu dolarů.
Promítl se tento růst tržeb do zhodnocení ceny akcií? Ne nutně, ale tento příběh by přesto mohl mít šťastný konec. Společnost Roblox má stále více příležitostí k tvorbě příjmů, včetně těch, které by vás mohly překvapit.
Zdroj: Shutterstock
Co se děje s akciemi RBLX?
Stačí říci, že od opojných dnů z konce roku 2021 se toho změnilo hodně. Tehdy byly v módě růstové akcie a akcie RBLX se při ceně 140 dolarů zdály být nezastavitelné.
V poslední době se však karta obrátila proti hyperrůstovým akciím. Někteří investoři se navíc mohou obávat o Roblox, protože katalyzátor Covid-19 lockdown z roku 2020 akciím videoher v roce 2022 nepomáhá.
Akcie RBLX se již delší dobu obchodují pod hranicí 50 USD. Zdá se však, že od poloviny června jsou akcie na cestě k oživení. Navíc se zdá, že se společnosti daří dobře, což dokazují tvrdá data.
V květnu 2022 se tržby společnosti Roblox odhadovaly na 194 až 197 milionů USD, což představuje meziroční nárůst o 28-30 %. Roblox také v květnu napočítal 50,4 milionu denně aktivních uživatelů (DAU), což je meziroční nárůst o 17 %.
Tommy v metaverzi
Přesto musí Roblox bez katalyzátoru Covid-19 lockdown najít způsob, jak si udržet tempo růstu příjmů. Naštěstí je společnost schopna zpeněžit svůj rozsáhlý, pohlcující virtuální svět několika způsoby.
Jeden z analytiků, výkonný ředitel společnosti Needham & Company Bernie McTernan, identifikoval tři způsoby, jak se Roblox může opřít o monetizaci. Za prvé, Roblox může využívat funkce vyhledávání a objevování, kdy platforma vytváří návrhy, které uživatelům pomáhají najít obsah, který by se jim mohl líbit.
Za druhé je to reklama. McTernan považuje reklamu za „obrovskou příležitost“ pro Roblox. „V našem býčím případě dosahují příjmů z reklamy přes miliardu dolarů,“ odhaduje analytik.
Pak je tu trh s obsahem vytvářeným uživateli. „To je oblečení pro avatary,“ upřesnil McTernan. „Historicky to všechno dělal Roblox ve vlastní režii. Nyní to otevírají uživatelům, aby si to mohli vytvářet sami.“
Je tu však ještě čtvrtá příležitost, kterou by investoři měli zvážit. Řada známých značek má na platformě Roblox prostory pro průzkum. Mezi tyto značky patří Gucci, Nike (NYSE:NKE), Ralph Lauren (NYSE:RL) a Tommy Hilfiger.
Uživatelé tak mohou například nakupovat virtuální luxusní zboží v digitálním městečku zřízeném společností Gucci. Nebo mohou navštívit virtuální obchod Tommy Hilfiger Tommy Play na Robloxu. Člověk prostě nikdy neví, které značky se v blízké budoucnosti na herní platformě Roblox objeví.
Co můžete udělat teď
Nenechte se mýlit: Akcie RBLX mají ještě hodně co dohánět a mohly by zůstat nějakou dobu volatilní.
Proto do této jediné akcie nevkládejte příliš mnoho svého kapitálu. Mírná pozice v akciích Roblox by však mohla být vhodná. Pokud Roblox dokáže i nadále nacházet způsoby, jak zachytit příležitosti k dosahování příjmů, investoři by mohli mít v rukou dlouhodobého vítěze.