Akcie společnosti Cloudflare v pátek vyskočily o více než 27 % poté, co poskytovatel distribuční sítě a zabezpečení obsahu oznámil výsledky za druhé čtvrtletí a celoroční výhled, které překonaly předpovědi analytiků. Byl to nejlepší den od debutu na newyorské burze v roce 2019.
Tržby se oproti předchozímu roku zvýšily o 54 % na 234,5 milionu dolarů a udržely si tak tempo růstu z doby před třemi měsíci, a to navzdory zpomalení v jiných částech technologického průmyslu. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali tržby ve výši 227,3 milionu USD.
Společnost uvedla, že jí přibyl rekordní počet zákazníků platících více než 100 000 USD ročně, a vedení zvýšilo svůj odhad pro rok 2022, který počítá s přibližně 48% růstem.
„V 1. čtvrtletí se zpomalila tvorba našich rozvodů, prodloužily se prodejní cykly a zákazníkům trvalo déle, než zaplatili své účty,“ řekl analytikům v rámci hovoru k výsledkům generální ředitel Cloudflare Matthew Prince. „V průběhu druhého čtvrtletí jsme tyto ukazatele pečlivě sledovali a viděli jsme, že se všechny přinejmenším stabilizovaly. Ještě nejsou tam, kde bychom házeli flintu do žita, ale metriky mají tendenci se vyvíjet správným směrem.“
Zdroj: Shutterstock
Výsledky vedly několik analytiků ke zvýšení cílových cen akcií. Analytici RBC zvýšili cílovou hodnotu a ve zprávě klientům napsali, že ačkoli žádná společnost není odolná vůči recesi, Cloudflare je lépe než ostatní vybavena k tomu, aby odolala ekonomickému tlaku.
Cloudflare je jednou z několika společností zabývajících se cloudovým softwarem, které vykazují určitou zvýšenou přitažlivost pro investory, kteří se v první polovině roku z tohoto sektoru vystřídali. Spolu s Cloudflare vzrostly v srpnu o více než 25 % také společnosti Paylocity a ZoomInfo.
Analytici oslovení agenturou FactSet nyní stanovují průměrnou cílovou cenu přibližně 92 USD za akcii. To je výrazně pod rekordní hodnotou společnosti Cloudflare 217,25 USD z listopadu, ale oproti současné ceně kolem 73 USD je to nárůst.
Ne všichni analytici jsou tak optimističtí. Analytici Citigroup ponechali své doporučení držet a uvedli, že akcie jsou „mnohem náročnější na úroveň ocenění ve srovnání s našimi ziskovými hyperrůstovými jmény“, jako jsou CrowdStrike, Atlassian a Datadog.
I když tržby stoupaly, čistá ztráta společnosti Cloudflare se vyšplhala na téměř 64 milionů dolarů z 35 milionů dolarů v předchozím čtvrtletí. Prince uvedl, že společnost během poklesu změnila své „marketingové poselství“ a zaměřuje se na pomoc zákazníkům ušetřit peníze a konsolidovat „výdaje od mnoha dodavatelů bodových řešení za širokou platformu Cloudflare“.