Tržby společnosti Trade Desk ve vynikajícím čtvrtletí prudce rostou

Společnost The Trade Desk (TTD) v úterý odpoledne vyvrátila obavy, zda se u ní projevuje stejná slabost poptávky jako u mnoha jiných společností zabývajících se digitální reklamou. Tato technologická společnost nejenže zveřejnila vynikající výsledky, ale také navázala na silný růst ve třetím čtvrtletí. Její dynamika je v kontrastu s údaji, které byly zaznamenány v nedávných výsledkových zprávách mnoha dalších významných kolegů z oblasti digitální reklamy.

Podívejte se blíže na výsledky – a proč jsou tak působivé.

Aktuální údaje za 2. čtvrtletí: hrubá čísla

Tržby poskytovatele platformy pro nákup digitální reklamy ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 35 %, čímž snadno překonaly odhady vedení i konsenzuální předpovědi analytiků pro toto období. Ještě lepší je, že Trade Desk poskytl silný výhled. Vedení společnosti uvedlo, že očekává vysoký meziroční růst tržeb ve třetím čtvrtletí, a to přibližně o 28 %.

Zdroj: TheTradeDesk

Hvězdné výsledky v podstatě řadí společnost v tomto čtvrtletí do vlastní ligy – alespoň ve srovnání s mnoha reklamními společnostmi. Její růst „výrazně překonává celosvětový růst programatické reklamy“, uvedl generální ředitel Trade Desk Jeff Green ve zprávě o výsledcích společnosti za druhé čtvrtletí. A nebyla to jen programatická reklama, kterou společnost překonala. Zadavatelé digitální reklamy všech tvarů a velikostí se v tomto makroprostředí potýkají s problémy, protože některé společnosti omezují své reklamní rozpočty.

Green pokračoval:

Stále více předních světových značek podepisuje nové významné nebo rozšířené dlouhodobé smlouvy s The Trade Desk, což svědčí o inovaci a hodnotě, kterou naše platforma poskytuje ve srovnání s omezeními uzavřených zahrad. Tento trend nám také dává jistotu, že budeme i nadále získávat podíl na trhu v jakémkoli tržním prostředí.

Proč se jedná o čtvrtletí s divokou kartou

Obavy začaly narůstat koncem května, kdy sociální síť Snap (SNAP) uvedla, že slabé výdaje na reklamu na její platformě znamenají, že společnost nakonec nedosáhne svého výhledu na druhé čtvrtletí. Společnost The Trade Desk se však o několik dní později pokusila investory uklidnit a podala zprávu Komisi pro cenné papíry (SEC), v níž uvedla, že stále očekává, že svůj výhled splní – a její výhled počítal s meziročním růstem o 30 % nebo vyšším.

Zdroj: TheTradeDesk

Nicméně po zprávách o výsledcích některých společností působících v oblasti digitální reklamy za druhé čtvrtletí se obavy opět zvýšily.

Streamovací televizní platforma Roku (ROKU) nedávno překonala odhady analytiků. Tržby společnosti ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 18 %, přičemž tržby z platformy se meziročně zvýšily o 26 %. Ještě horší je, že výhled specialisty na streamovací služby, který ve třetím čtvrtletí počítal s růstem o pouhá 3 %, prakticky vylučuje předchozí výhled Roku na celoroční růst tržeb o 35 %. „Ve druhém čtvrtletí došlo k výraznému zpomalení výdajů na televizní reklamu v důsledku makroekonomického prostředí, což tlačilo na růst našich příjmů z platformy,“ uvedlo vedení společnosti v dopise akcionářům za druhé čtvrtletí.

Propadla se i mateřská společnost Facebooku Meta (META). Poté, co vedení společnosti oznámilo meziroční pokles tržeb ve druhém čtvrtletí o 1 %, předpokládalo, že tržby ve třetím čtvrtletí klesnou z přibližně 29 miliard USD v předchozím roce na 26 až 28,5 miliardy USD.

Když tedy společnost Trade Desk oznámila 35% růst za 2. čtvrtletí a ve 3. čtvrtletí předpokládala přibližně 28% růst, není divu, že investoři byli spokojeni.