Přestože hodnota bitcoinu klesla o více než 60 % oproti rekordním hodnotám ze srpna 2022, tato „krypto zima“ nesnižuje zájem o nákup digitální měny.
Podle srpnového průzkumu „Placení kryptoměnou“ společností PYMNTS a BitPay přibližně 56 % spotřebitelů tvrdí, že mají alespoň částečný zájem o nákup kryptoměny v příštím roce.
Téměř 42 % mileniálů uvádí, že je velmi nebo extrémně pravděpodobné, že si v příštím roce koupí kryptoměnu. U generace Z toto číslo klesá na přibližně 26 %.
Co stojí za pokračující fascinací kryptoměnami? Zatímco téměř 50 % respondentů je motivováno možností vydělat na svých investicích do kryptoaktiv, asi 15 % respondentů uvádí, že jejich rozhodnutí vede „strach z promeškání“.
„Historie nám ukázala, že trh vzdoroval všem předpokladům i během období poklesu, takže investoři zůstávají pozitivně naladěni na schopnost bitcoinu a kryptoměn zůstat odolnými,“ říká Iyandra Smith-Bryanová, provozní ředitelka společnosti Quantfury, globálního brokera-dealera, který poskytuje burzovní spotové ceny na globálních a krypto burzách.
Zdroj: Getty Images
Kromě toho víra v základní technologii blockchain nadále podporuje optimismus investorů ohledně přijetí kryptoměn v budoucnosti, říká Smith-Bryanová.
Investoři mají také tendenci vidět v kryptoměnách stříbrnou stránku. „Eliminuje slabší hráče a ponechává na hřišti ty nejlepší; dává těmto nejlepším hráčům příležitost soustředit se na technologický pokrok, vývoj produktů a zvyšování podpory a služeb,“ dodává Smith-Bryanová.
Zatímco spousta lidí doufá, že na svých kryptoměnách vydělá, mnozí chtějí mít možnost je používat i k nákupům.
Podle zprávy „Demystifying Crypto“ společnosti Checkout.com plánuje v letošním roce používat kryptoměny k placení za zboží a služby přibližně 40 % osob ve věku 18 až 35 let.
Jak se proces používání kryptoměn k nákupům stane bezproblémovějším, „uvidíme růst podobný hokejové hokejce – podobně jako rychlost růstu internetu,“ říká Max Rothman, vedoucí oddělení kryptoměn a digitálních aktiv ve společnosti Checkout.com.
V současné době je kvůli kolísání hodnoty mnoha forem kryptoměn, jako jsou bitcoin a ether, náročné používat je jako platební metodu.
Nicméně stablecoiny, což je kryptoměna, jejíž hodnota je navázána na cenu jiného aktiva, například zlata, mohou spotřebitelům i maloobchodníkům představovat stabilitu ceny, kterou hledají, říká Rothman.
Zdroj: Unsplash
Stablecoiny „nabízejí všechny výhody digitálních aktiv – transparentnost, decentralizovaná data a okamžitou dostupnost finančních prostředků -, ale lépe odolávají volatilitě trhů,“ říká Rothman.
Přestože zájem o kryptoměny zůstává vysoký, existují reálná rizika, která je třeba brát v úvahu.
Kryptoměna je vysoce volatilní digitální aktivum, které podléhá nepravidelným výkyvům hodnoty. Neexistují žádné záruky dosažení zisku, a proto odborníci doporučují investovat pouze tolik peněz, kolik jste ochotni potenciálně ztratit.
Kybernetičtí zloději se navíc někdy mohou nabourat do virtuálních peněženek, v nichž jsou vaše kryptoměny uloženy, a ukrást vaše finanční prostředky, proto je důležité dbát na mimořádnou bezpečnost.
FIFA pro mistrovství světa ve fotbale 2022 využívá NFT spojené s klasickými hrami
Řídící orgán fotbalu FIFA si vybral příležitost mistrovství světa 2022 v Kataru, aby uvedl na trh kolekci klasických klipů z historie mezinárodního fotbalového turnaje založenou na NFT (non-fungible token).
Služba FIFA+ Collect bude spuštěna koncem tohoto měsíce a umožní fotbalovým fanouškům vlastnit a obchodovat s „okamžiky v čase“, které obsahují nejlepší góly, zákroky, oslavy a další momenty z historie mistrovství světa a mistrovství světa žen, uvedla FIFA.
Zdroj: Getty Images
Klipy z mistrovství světa ve fotbale NFT budou napojeny na blockchain Algorand v rámci dohody stvrzené již v květnu, kdy se stal Katar 2022 partnerem blockchainu a poskytovatelem peněženky.
Klasické sportovní momenty zakotvené jako digitální aktiva pomohly dostat NFT do hlavního proudu, zejména v podobě NBA Top Shot, basketbalové sběratelské platformy vybudované společností Dapper Labs, která je také tvůrcem CryptoKitties, první sbírky NFT, která se prosadila na blockchainu Ethereum.
„Fandovství se mění a fotbaloví fanoušci po celém světě se zapojují do hry novými a vzrušujícími způsoby,“ uvedl v prohlášení Romy Gai, obchodní ředitel FIFA. „Toto vzrušující oznámení zpřístupňuje sběratelské předměty FIFA každému fotbalovému fanouškovi a demokratizuje tak možnost vlastnit část mistrovství světa ve fotbale.“