NIO: Stejné protivětry, ale i stejný pozitivní výhled pro čínskou automobilku

Znovu se objevují protivětry z minulosti, protože ve zprávách se opět objevují obavy o čipy a čínské lockdowny.

Cena akcií společnosti NIO (NYSE:NIO) nedávno utrpěla další ránu v reakci na zprávu, že čínská vláda v reakci na výskyt COVID-19 opět uzavřela některá města a regiony, spolu s omezením čipů umělé inteligence společnosti NVIDIA (NVDA) zasílaných do Číny.

Podle mého názoru se společnost držela poměrně dobře, když se vezme v úvahu protivítr v podobě uzávěr COVID-19, zvýšení cen surovin, obav ze stažení z burzy a problémů v dodavatelském řetězci.

V tomto článku se podíváme na nedávná čísla dodávek, která NIO zveřejnila, a také na to, proč je nezbytné, aby akcionáři a potenciální investoři přijali dlouhodobý výhled držení akcií, pokud a kdy zaujmou pozici ve společnosti EV.

Nejprve se podívejme na nejnovější výsledky dodávek.

Zdroj: Shutterstock

Nejnovější dodávky

Za srpen 2022 společnost NIO oznámila, že dodala 10 677 vozidel, což představuje solidní meziroční nárůst o 81,6 %. Sekvenčně to představovalo nárůst o 6 procent.

Z celkového počtu dodaných vozidel bylo 7 551 prémiových elektrických SUV smart a zbývajících 3 126 prémiových elektrických sedanů smart. Z toho bylo v srpnu dodáno 398 vozů ES7.

Za celý rok do srpna dodala společnost NIO 71 556 vozů, což představuje meziroční nárůst o 28,3 %.

Co se týče jeho kolegů, Li Auto (LI) dodal v srpnu 2022 4 571 vozů, což je meziroční pokles o 52 %, zatímco XPeng (XPEV) dodal 9 578 vozů, což je meziroční nárůst o 33 %.

Důvodem, proč NIO začíná posilovat vůči svým čínským elektromobilním kolegům, je, jak jsem již zmínil v minulých článcích, ztráta výroby v důsledku modernizace výrobního závodu a načasování uvedení nových produktů, které začínají mít postupný pozitivní dopad na počty dodávek. S uvedením nové gigafactory v NeoParku do provozu to bude velký katalyzátor růstu na dlouhou dobu dopředu, s potenciálem vyrábět až 1 milion vozidel při plné kapacitě.

Zdroj: Unsplash

Bude to chvíli trvat, než se to projeví, ale v nejbližší době očekávám minimálně přírůstkový růst, který by se měl rozšířit na mnohem silnější růst, jak se budou rozptylovat protivětry do budoucna.

Mějte na paměti, že její závod v Hefei má kapacitu pouze na výrobu přibližně 120 000 vozidel ročně. Tato hodnota se bude zvyšovat s tím, jak se bude rozšiřovat její gigafactory v NeoParku.

Protivětry

Posledním vnímaným protivětrem byla zpráva, že Čína uvalila omezení na čipy umělé inteligence společnosti Nvidia, ačkoli to nemá nic společného s čipy používanými v elektrických vozidlech. Obavy pramenily z údajné možnosti, že by to mohlo přitáhnout takový druh kontroly, který by měl dopad na čipy používané v elektromobilech. Trh předvídatelně zpanikařil z neprokázané teorie, že by se právě toto mohlo stát. Připomíná mi to přehnanou myšlenku, že NIO bude pravděpodobně vyřazen z burzy, i když mám zapsáno, že je velmi nepravděpodobné, že by to tak dopadlo. Jde mi o to, že k vyvolání reakce, která by způsobila odezvu, jež by měla dopad na čínský průmysl elektromobilů, a tím i na společnost NIO, Inc. bude pravděpodobně zapotřebí mnohem více než čínská omezení čipů Nvidia s umělou inteligencí. Co se týče dalších viditelných protivětrů, probíhající sporadické výluky jsou již započítány, i když při oznámení nové výluky vždy dochází k dočasnému výprodeji. Nevidím v nich nic víc než dočasné zdržení růstu NIO, spíše než nějaký typ dlouhodobého narušení společnosti.

To mě přivádí k hlavní tezi tohoto článku, která zní, že investoři musí změnit obchodní mentalitu, kterou přijali v době, kdy se NIO těšilo velkému humbuku, který rychle pohyboval cenou jeho akcií v poměrně předvídatelných vzorcích nahoru a dolů.

Akcionáři NIO musí přijmout nové myšlení

Jak jsem již uvedl, v minulosti, kdy byla cena akcií NIO velmi volatilní a zároveň stále rostla, to zvalo velké množství obchodníků, kteří úspěšně vstupovali a vystupovali z akcií. Byl jsem jedním z nich.

Ale načasování pandemie a strategie NIO, která spočívala v modernizaci výrobního závodu a zároveň ve výstavbě nového, vytvořily na akcie značný tlak směrem dolů, což spláchlo mnoho obchodníků, kteří byli pod vodou.

Jak se tato situace odehrávala, společnost NIO postupně zlepšovala své vyhlídky díky novým produktům, které uvádí na trh a které budou konkurovat v různých cenových kategoriích.

Společnost by se měla dále oddělit od společností Li Auto a XPeng, protože navyšuje výrobu ve svém nejnovějším závodě. Mimo vypuknutí války vidím pro NIO delší období růstu, které jednou výrazně odmění akcionáře.

Jediným způsobem, jak z toho budou investoři těžit, však bude přechod od obchodního myšlení k dlouhodobému držení. Musíme do značné míry ignorovat šum zpravodajského cyklu a dívat se striktně na čísla a vyhlídky NIO v oblasti elektromobilů. Díky rozšiřující se produktové řadě, dostupnému kapitálu a dlouhodobé výrobní kapacitě se dlouhodobým akcionářům bude dařit velmi dobře, pokud nebudou prodávat v reakci na dočasné protivětry.

Závěr

Mezi růstovými společnostmi považuji NIO za jednu z těch, které jsou sázkou na jistotu za předpokladu, že akcionáři nebudou ze svých podílů vyplaveni strachem, který nyní prostupuje trhem.

Má rostoucí počet modelů, které mohou konkurovat v různých cenových kategoriích, výrobní kapacitu, která jí umožní růst i v budoucnu, a dostupný kapitál pro financování tohoto růstu.

Společnost bude za současných ekonomických a pandemických podmínek nadále volatilní, ale jakmile se tyto věci začnou zlepšovat, trajektorie růstu NIO by se měla obnovit na silnou úroveň. V průběhu času vidím NIO jako hru, která trpělivým investorům nabízí mimořádný růst.