Proč nakoupit akcie Eli Lilly a správný čas na nákup akcií Nike

Banka UBS zvýšila doporučení pro společnost Eli Lilly na „koupit“ a tvrdí, že vyvíjí možná „největší lék všech dob“

Banka UBS se stahuje z vedlejší pozice a říká, že nyní je čas získat společnost Eli Lilly s odkazem na klíčový lék na hubnutí.

Firma zvýšila doporučení pro akcie farmaceutické společnosti na „koupit“ z „držet“ a zvýšila cílovou cenu na 363 USD z 335 USD. To znamená, že akcie by mohly vzrůst o více než 22 %.

Změna hodnocení přichází poté, co mounjaro neboli tirzepatid, klíčový lék na hubnutí, prokázal slibné výsledky v náhodné studii nazvané Surmount-1 a byl schválen pro použití u pacientů s cukrovkou 2. typu.

„S těmito událostmi ve zpětném zrcátku nyní považujeme společnost LLY za nejatraktivnější jméno v našem pokrytí velkých společností s největším potenciálem růstu čísel,“ napsal analytik Colin Bristow ve čtvrteční zprávě.

Zdroj: Getty Images

Lék na hubnutí by mohl být největší v historii
Lék na hubnutí by podle odhadu firmy mohl být „největším lékem všech dob“ s odhadovanými maximálními ročními tržbami ve výši 25 miliard USD. To by překonalo maximální roční prodeje léku Humira společnosti AbbVie ve výši 20,7 miliardy dolarů.

Ve studii Surmount-1 pomohl lék zhubnout více než 20 % pacientů a prokázal i další pozitivní faktory, například u 95 % pacientů s prediabetem normalizoval hladinu cukru v krvi.

Několik farmaceutických společností má ve vývoji léky na hubnutí, což z něj činí možný velký tahoun akcií v příštích letech.

Kromě toho lék na Alzheimerovu chorobu od společnosti Eli Lilly, donanemab, „je podle našeho názoru aktivem s největším potenciálem v pozdní fázi Alzheimerovy choroby, přičemž LLY je také nejlepším rizikem a výnosem do nadcházejícího čtení lecanemabu od BIIB,“ uvedl Bristow.

Připraven k prudkému růstu
Ačkoli se ocenění společnosti může zdát nyní drahé, je připravena na dvouciferný růst horní i dolní linie v příštích pěti letech díky diverzifikovanému podnikání a do roku 2026 by mohla dosáhnout nárůstu zisku na akcii o více než 20 USD, uvedla UBS.

„Domníváme se, že LLY si v současné době zaslouží významnou prémii,“ uvedl Bristow.

V krátkodobém horizontu existuje riziko poklesu, pokud se nepodaří podat žádost o registraci léku na hubnutí pro použití při obezitě, uvedla společnost v poznámce. Podle Bristowa je však podání žádosti a schválení léku otázkou „kdy“, nikoli „jestli“.

RBC říká, že je třeba koupit Nike, „stokilovou gorilu v oblasti sportovního oblečení“, protože akcie jsou připraveny vzrůst o 27 %

RBC vidí pokračující dominanci Nike v oblasti sportovního oblečení a říká, že nyní je ten správný čas na nákup akcií tohoto prodejce.

Zdroj: Bloomberg

Firma ve čtvrtek zahájila pokrytí společnosti Nike s nákupním ratingem a cílovou cenou 125 USD, což znamená 27% růst akcií. Od začátku roku do středečního závěru Nike ztratila 40 %.

„Nike je stokilovou gorilou v oblasti sportovního oblečení s podílem na trhu č. 1, předními produktovými franšízami a digitálním byznysem, který bude hnací silou budoucího růstu,“ napsal ve čtvrtečním komentáři analytik Piral Dadhania. „Za katalyzátor zlepšení nálady považujeme oživení v Číně, které vykazuje první slibné známky.“

Náskok před konkurencí

Nike je největší společností v oblasti sportovního oblečení, která v nadcházejících letech poroste o 7 %, a její vedoucí postavení je podle RBC pevné. To vede k atraktivním maržím a činí z ní defenzivnější nákup než z jiných maloobchodních akcií.

„Marketingové výdaje společnosti Nike (4,2 miliardy USD) jsou bezkonkurenční, a to i přes nižší relativní výdaje, což přispívá k jejímu atraktivnímu profilu marží,“ uvedl Dadhania. „Domníváme se, že Nike je jako spotřebitelská akcie relativně defenzivnější vzhledem k žádanosti jejího sortimentu v oblasti obuvi, mladší spotřebitelé přisuzují této kategorii vysokou prioritu a Nike trvale získává podíl.“

Nike si také udržuje náskok před konkurencí díky digitálnímu a přímému spotřebitelskému růstu. Tato změna modelu by měla podpořit další růst, přičemž RBS předpovídá zvýšení hrubé marže o 1,2 % díky této strategii.

„Strategie Nike pro urychlení přímého spotřebitelského prodeje (podpořená silným managementem a představenstvem s nativními technologiemi a digitálními zkušenostmi) mění její obchodní model, což by mělo vést k větší kontrole distribuce, vyšší míře zapojení přímých spotřebitelů a zvýšení marže,“ uvedl Dadhania. „Společnost Nike Digital dosáhla v roce 22 příjmů ve výši 11 miliard USD (téměř 60 % DTC), z nichž polovina pochází z jejího souboru aplikací.“

Zdroj: Getty Images

Růst v Číně
Kromě toho se v Číně, která se po dlouhých blokacích Covid vrací do provozu, objevují zelené výhonky pro Nike v tomto regionu.

RBC odhaduje 12% výhled růstu trhu, 10% pětiletý růst tržeb a 13% CAGR EBIT s maržemi pohybujícími se kolem 35 %. Pokud se marže v Číně vrátí na svůj vrchol 38 %, vidí RBC pro Nike středně vysoký jednociferný nárůst zisku.

„V nejbližším období zůstávají trendy poptávky na všech trzích kromě Číny zdravé, zatímco zvýšení cen pro podzim/zimu ’22 a mistrovství světa v Kataru by mělo podpořit růst tržeb v nadcházejících čtvrtletích,“ napsal Dadhania. „Výprodej v Číně se v srpnu změnil v pozitivní, což je povzbudivé, ačkoli vyčištění zásob potrvá až do konce roku 2022.“