Salesforce: Na cestě k 50 miliardám dolarů tržeb za rok je to občas trnité

Široké portfolio společnosti Salesforce má multiplikační efekt s ročním opakovaným příjmem.

Podle naší teze se Salesforce (NYSE:CRM) dobře blíží svému cíli 50 miliard USD ročních tržeb pro rok 26. V roce 22 dosáhli tržeb ve výši 26,5 miliardy USD a pro rok 23 plánují tržby ve výši 31 miliard USD. Jejich fiskální roky končí v lednu, takže FY26 končí v lednu 2026.

Rozšíření příjmů

Na prezentaci v rámci dne investorů v roce 2022 finanční ředitelka Amy Weaverová poznamenala, že prvním pilířem společnosti Salesforce je výhoda Customer 360, zejména přijetí více cloudů. Široké portfolio má multiplikační efekt s ročním opakovaným příjmem („ARR“):

Když porovnáte průměrného zákazníka s jedním cloudem se zákazníkem, který má jen 2 cloudy, ARR je 3x vyšší. Tři cloudoví zákazníci 9x tolik, 4 cloudy, 24x tolik ARR, a tak to pokračuje dál. Ve skutečnosti se podívejte na tato čísla u zákazníků se 7 cloudy, ti generují 300x více ARR než průměrný zákazník s jedním cloudem.

Na začátku prezentace v rámci dne investorů se spoluředitel Marc Benioff zmínil, že když prodávají celý koktejl, zákazníci jsou s nimi strategicky lépe sladěni a mají nižší úbytek. Slide z investorského dne ukazuje tuto skutečnost, že úbytek zákazníků klesá s rostoucím počtem cloudů:

Je třeba poznamenat, že výše uvedený slajd nezahrnuje zákazníky z řad malých podniků definovaných jako podniky, které mají méně než 200 zaměstnanců v Americe a méně než 100 zaměstnanců v ostatních regionech.

Finanční ředitel Weaver dále zdůraznil příležitost, kterou Salesforce v oblasti příjmů má, protože zákazníci se 4 a více cloudy tvoří v současné době pouze 20 % všech zákazníků. Těchto 20 % zajišťuje 85 % celkového ARR, takže z hlediska příjmů se mohou dít úžasné věci, pokud se více zákazníků přesune na další cloudy:

Zdroj: Getty Images

Finanční ředitel Weaver ukázal slajd se všemi kohortami od roku 2007 do roku 23. Zákazníci začínající v roce FY07 obvykle začínali s jedním cloudem a dnes mají v průměru téměř 6 cloudů a generují téměř 48x vyšší ARR než při svém prvním vstupu. Pokud se podíváme na kohortu FY12, generují nyní 9x více ARR než na začátku. Finanční ředitelka Weaverová zdůraznila, že se jí líbí jedna věc: zákazníci, kteří se připojili v roce 22, začínají v průměru s téměř 2,3 cloudy, což je více cloudů než zákazníci, kteří začínali v předchozích letech:

Podle finanční ředitelky Weaverové tvoří druhý pilíř společnosti Salesforce oborová řešení. Jejich 12 oborových řešení přináší tržby ve výši 3,8 miliardy dolarů, což je nárůst oproti 2,9 miliardy dolarů před rokem. Průměrné prodejní ceny („ASP“) jsou o 30 % vyšší a úbytek je u oborových prodejů o 2 % nižší:

A když mluvíme o oborových projektech, jedná se o skutečně hotová řešení šitá na míru konkrétním odvětvím. Bret Taylor [Co-CEO] rád říká, že to těmto zákazníkům pomáhá začít na třetí základně, snadná instalace, menší počet instalací, kratší doba instalace, rychlejší doba zhodnocení. Ale něco je tu i pro nás. A důvod, proč se mi to líbí, je ten, že náš prodej v odvětví generuje o 30 % vyšší ASP, o 2 % nižší úbytek ve srovnání s jádrem a 45 % zákazníků jsou nové logy Salesforce. Krásně tak vyrovnáváme příležitosti v naší instalované základně a zároveň pokračujeme ve stálém přílivu nových zákazníků do Salesforce.

Tato čísla byla uvedena na slajdu z investorského dne. Všimněte si, že procento úbytku nezahrnuje společnosti MuleSoft, Tableau a Slack:

Geografická expanze je podle finančního ředitele Weavera třetím pilířem společnosti Salesforce. Uvádí, že Hyperforce je klíčovou součástí geografické expanze, a poznamenává, že do konce roku bude k dispozici v 17 zemích. Kromě spolehlivosti, stability a shody s předpisy hovoří o dalších dvou klíčových výhodách:

Zaprvé je to rezidence dat. Díky tomu si naši zákazníci mohou vybrat, kde budou svá data ukládat. A jak víte, po celém světě existují hotspoty, kde se to stalo naprosto běžnou záležitostí, a to staví Salesforce do čela tabulky. Za druhé nám to umožňuje velmi rychlý a agilní přesun na nové trhy. Zřízení datového centra první strany mohlo trvat roky, dva roky. Nyní se můžeme rychle přesunout prostřednictvím tohoto veřejného cloudu. To poskytuje další silnou příležitost k růstu do budoucna.