Největší jména sportovního a zábavního průmyslu investují do lifestylové značky oblečení Mitchell & Ness společnosti Fanatics.
Generální ředitel společnosti Fanatics Michael Rubin uvedl, že do nové vlastnické skupiny budou patřit LeBron James, Kevin Durant, Chris Paul, CJ McCollum, Devin Booker, James Harden, Joel Embiid, Odell Beckham Jr, Kevin Hart, Rich Paul, Rich Kleiman, Scooter Braun a Steve Stoute.
Společnost Mitchell & Ness byla založena v roce 1904 ve Filadelfii a nyní vyrábí a prodává historické dresy a kolekce oblečení pro téměř všechny hlavní sportovní ligy. V únoru koupila společnost Fanatics 75% podíl ve firmě Mitchell & Ness a zbývající podíl připadl skupině celebrit, do které patří Jay-Z, obchodní partner LeBrona Jamese Maverick Carter a rapper Meek Mill. Dohoda ocenila společnost Mitchell & Ness na 250 milionů dolarů. Nejnovější investoři budou součástí této skupiny.
Společnost Mitchell & Ness má nyní hodnotu 350 milionů dolarů a v letošním roce vzrostla o 30 %, uvedl Rubin pro CNBC. Podle něj se z ní jednoho dne stane značka s mnohamiliardovým obratem.
„Přidání vlastníků, jako jsme to udělali dnes, je k tomu skvělým krokem,“ dodal.
Zdroj: Getty Images
Rubin tuto novinku oznámil v úterý večer na Tech Live deníku The Wall Street Journal. Finanční podmínky transakce nebyly zveřejněny.
„Jsme opravdu nadšeni, že jsme získali lidi, kteří vytvářejí kulturu, aby se stali vlastníky a spojili se s námi v této věci,“ řekl Rubin později v úterý televizi CNBC.
Společnost Fanatics, která začínala jako firma zabývající se prodejem sportovního zboží, triček a dresů, zaznamenala rychlý vzestup a rozrostla se na sportovní centrum pro miliony sportovních fanoušků v hodnotě 27 miliard dolarů. V lednu koupila společnost Topps, která se zabývá výrobou obchodních karet, a na začátku roku 2023 plánuje spustit sportovní sázení.
Noví majitelé tvrdí, že díky svému vlivu a postavení tvůrců vkusu hodlají ze společnosti Mitchell & Ness udělat „nejrozmanitější a kulturně nejvýznamnější spotřebitelskou značku“.
Jay-Z se původně stal fanouškem značky kvůli její nadčasové přitažlivosti. „Móda je cyklická, ale klasika je věčná. Mitchell & Ness je skutečná klasika,“ řekl v únoru. „Jsem hrdý na to, že mohu sehrát malou roli v jejím navrácení a v některých případech i v představení autenticity a kvality značky Mitchell & Ness nové generaci,“ dodal.
Rubin uvedl, že Jay-Z měl zásadní podíl na tom, že se tento tým dal dohromady a že Rubina vůbec přesvědčil, aby značku koupil. Skupinu lákala možnost dále ovlivňovat kulturu a přitažlivost vlastnictví.
Zdroj: Getty Images
„Sportovci, celebrity a umělci už mají dost toho, aby jen dostávali šeky, chtějí vydělávat na vlastním kapitálu. Chtějí být partnery v těchto podnicích,“ řekl Rubin.
Pro LeBrona Jamese zaujímá společnost Mitchell & Ness zvláštní místo. Když bylo tehdejší basketbalové superhvězdě 16 let, uviděl na letišti muže v dresu Houston Oilers. Oba kvůli němu navázali rozhovor a James se tak seznámil se svým dlouholetým agentem Richem Paulem.
„LeBrona Jamese a Riche Paula svedla dohromady láska ke značce Mitchell & Ness,“ řekl Rubin.
Společnost Fanatics využila svou databázi zákazníků čítající více než 94 milionů sportovních fanoušků, aby získala nové fanoušky a rozšířila tak podnikání společnosti Michell and Ness. V červnu podepsala společnost Mitchell & Ness smlouvu o právech na výrobu produktů pro všech 32 týmů NHL.
Společnost Fanatics uvádí, že pánská a dámská pouliční móda a nostalgické autentické výrobky patří k nejrychleji rostoucím oblastem v rámci obchodu Fanatics.