Lionel Messi zakládá investiční firmu a něco o značce a podnikání LM

Lionel Messi zakládá investiční firmu zaměřenou na sport a technologie

Fotbalová superstar Lionel Messi zakládá holdingovou společnost, která bude investovat do sportu, médií a technologií po celém světě.

Společnost Play Time Sports-Tech HoldCo LLC se sídlem v San Francisku bude podle prohlášení hlavním Messiho investičním nástrojem. Společnost bude zkoumat příležitosti, které by mohly zahrnovat například pomoc zakladatelům startupů při budování fotbalově-technologických společností nebo investice do týmů.

„Jsem nadšený, že můžeme rozšířit naše kořeny do Silicon Valley, a jsem nadšený, že Play Time bude spolupracovat s odvážnými podnikateli z celého světa,“ uvedl Messi v prohlášení.

Společnost Play Time povede Razmig Hovaghimian, partner společnosti Graph Ventures, která se zabývá rizikovým kapitálem. Zvláštním poradcem bude Michael Marquez, zakládající partner investiční banky Code Advisors LLC.

Zdroj: Reuters

Hovaghimian je také spoluzakladatelem fotbalového podniku Matchday.com, který počítá s Play Time jako svým prvním investorem a plánuje spuštění před zahájením mistrovství světa ve fotbale 2022 v listopadu. Holding má také podíl ve fotbalově-technologickém startupu AC Momento.

„Od chvíle, kdy jsem se v roce 2017 setkal s Leem a Messiho rodinou, bylo jasné, že jejich vize budoucnosti je odvážná,“ uvedl Hovaghimian v prohlášení. „Chtějí mít i nadále přímý a trvalý vliv na hřišti i mimo něj.“

V prohlášení nebyla uvedena částka, která má být investována.

ZNAČKA A PODNIKÁNÍ LIONELA ANDRESE MESSIHO

Fotbalovým světem nedávno otřásl velkolepý přestup Lionela Messiho do francouzského gigantu Paris Saint Germain. Nastal čas, aby se Messi znovu spojil s Neymarem a hrál po boku dalších předních světových hráčů. PSG začalo prodávat dresy s nápisem „Messi 30“ ihned poté, co byla v úterý večer dohoda oficiálně oznámena. A je neuvěřitelné, že webové stránky vyprodaly personalizované soupravy za pouhých 30 minut. Přestup Messiho se stal také velkou zprávou a odhalil jeho obrovské příjmy a obchodní záměry. Jeho jméno nesou značky; celoživotní sponzoři a firmy, a především Lionel Andres Messi se etabloval jako značka.

Podle časopisu Forbes je Messi nejlépe placeným fotbalistou na světě. Za uplynulý kalendářní rok si Messi vydělal celkem neuvěřitelných 126 milionů dolarů, přičemž 92 milionů dolarů pochází z jeho platu a 32 milionů dolarů ze smluv o podpoře.

Podnikání Lionela Andrese Messiho sahá od oděvní řady až po rozsáhlá partnerství. Jako hráč dobyl fotbalový svět a jako podnikatel využívá své hvězdné slávy k rozkvětu svého podnikání. V porovnání s ostatními hráči se Messi drží při zemi a jeho soukromý život je vždy tajemstvím. Je však známo, že Messi investuje do nemovitostí, hotelů, oděvních řad a světových značek.

Zdroj: Getty Images

Byznysmen Messi!
Od roku 2017 vlastní Messi síť hotelů MiM. V roce 2017 Messi utratil 26 milionů liber za hotel MiM Sitges, který má okouzlující výhled na pobřeží. Hotel má Sky Bar, který se pyšní panoramatickým výhledem na pobřežní město Sitges a Středozemní moře, spolu s bazénem se slanou vodou a také prvotřídními lázněmi. Luxusní hotel má panoramatickou terasu, ze které můžete sledovat celé město z jediného místa.

Messi Store je dalším podnikatelským záměrem jednoho z nejlepších fotbalistů všech dob, který úspěšně využívá hodnoty značky Messi. Obchod otevřený v centru Barcelony prodává prémiové oblečení Messiho značky. Jeho sestra Maria Sol Messi působí jako manažerka značky a Ginny Hilfiger přináší cenné zkušenosti s globálním designem, které získala během své dlouholeté kariéry při vývoji pro špičkové oděvní značky, jako jsou Tommy Hilfiger a FILA. Obchod má širokou nabídku oblečení od triček po mikiny s kapucí s Messiho logem. Messiho obchod oslavuje nezapomenutelné okamžiky tohoto hráče. Internetový obchod TMS pomohl značce oslovit zákazníky a fanoušky z jiných zemí.

Zdroj: Getty Images

Lionel Messi je značka
Mnoho značek závisí na Messim, aby posílily svůj trh. Mezi společnostmi vyniká Budweiser, a to pro svou pozoruhodnou marketingovou aktivaci. Slavná značka piva Budweiser 0.0 oslavila 644. Messiho gól za jeden klub tím, že poslala pivní lahve 120 brankářům, kteří zažili Messiho hněv na hřišti. Jednalo se o jedinečnou marketingovou metodu, neboť značka poslala brankářům, kterým barcelonský útočník vstřelil každý Messiho gól, přizpůsobené pivní lahve. V jednom ze svých tweetů Budweiser účet uvádí, že „Král uznává krále“. Budweiser využil hodnotu značky Messi k širšímu marketingu svých piv, a díky tomu se společnost ukázala jako oblíbená pro velké množství Messiho fanoušků.

Adidas v roce 2017 přiměl Messiho k podpisu doživotní smlouvy, která každoročně vynese přes 12 milionů dolarů. Po podpisu prodloužené smlouvy se společností Adidas se stal prvním fotbalistou, který vydal podznačku bot Adidas. To je další případ, kdy se Messi stává obchodníkem.

Smlouva se společností Adidas pomohla Messimu stát se nejlépe placeným sportovcem v období 2017-19. Další společností, která využila Messiho slávy a schopností ke zvýšení dosahu a spolehlivosti svých výrobků, je Pepsi. Messiho přítomnost v jejich reklamách zvýšila důvěryhodnost výše uvedených společností. Marketingové strategie společností Adidas, Budweiser, Pepsi, MasterCard atd. se při zahájení fotbalového turnaje opírají především o Messiho. Prostřednictvím tohoto hráče tyto společnosti ovlivňují fotbalové fanoušky. Nedávno společnost Budweiser vydala video, v němž vzdala Messimu hold za jeho velkolepou kariéru v Barceloně. Video končí tím, že Lionel Messi pije pivo Budweiser.

Zdroj: Getty Images

Messiho jméno na plakátu stačí k tomu, aby se na značku dalo spolehnout. V originálním seriálu The Boys od Amazonu prodávají superhrdinové produkt za vysokou cenu. V reálném světě mají fotbalové hvězdy tento globální status. Jsou to Brahma, Višnu a Šiva, protože dokážou vytvořit značku, chránit její důvěryhodnost a v případě potřeby zničit celý trh (Coca-Cola to zažila na vlastní kůži prostřednictvím Ronalda). Messi se stal nejcennější značkou a všechny společnosti, které potřebují rozšířit svůj trh, ho skvěle využívají. Také Messi si je vědom moci, kterou disponuje. Začínal jako dospívající fotbalista, vyšplhal se na kariérní vrchol jako G.O.A.T. a svou hodnotu využívá k rozšiřování svých firem. Messi je vskutku byznys!

(článek ZNAČKA A PODNIKÁNÍ LIONELA ANDRESE MESSIHO byl převzat z 08/2021)