Google už léta nebyl tak levný – chytří investoři by toho měli hned využít

Společnost Google čelí klíčové cenové podpoře. Týdenní a denní grafy naznačují, že se blíží odraz.

Vše, co je náchylné k recesi, bylo v posledních měsících zasaženo, protože prudce rostoucí úrokové sazby vyvolaly mezi investorskou veřejností strach z hlubšího poklesu. Zda se to naplní, nebo ne, se teprve uvidí, ale mezitím existují některé akcie, které jsou v současné době výhodné.

Akcie reklamních společností byly naprosto zničeny, protože výdaje na reklamu se během recese snižují. Koneckonců výdaje na reklamu vyžadují, aby podniky chtěly utrácet peníze za reklamu, takže ty na okraji budou utrácet méně nebo reklamu úplně pozastaví. V souhrnu to může znamenat výrazný pokles celkových výdajů na reklamu během recese a akcie reklamních společností to již do značné míry ocenily.

Dobrou zprávou je, že pokud se situace výrazně nezhorší, jsou reklamní akcie velmi levné. To platí zejména pro mateřskou loď v oblasti reklamních akcií, společnost Alphabet (NASDAQ:GOOG). Když jsem se naposledy zabýval společností Alphabet, byly její akcie na pokraji vymanění se z konsolidačního vzorce. K tomu však nikdy nedošlo, vzhledem k tomu, že měsíce od července byly pro akcie poměrně kruté, protože tento týden opět testujeme minima. Základní teze však zůstává nedotčena, ale ocenění je nyní mnohem lepší.

Zdroj: Shutterstock

Společnost Alphabet v nedávné minulosti třikrát pokusila překonat klesající 20denní průměr EMA a všechny pokusy skončily neúspěchem. První věc, kterou musí býci udělat, je tuto linii přesvědčivě překonat a poté pokračovat v rally na akciích. Dokud se tak nestane, nachází se pevně uprostřed klesajícího trendu. Jak tedy poznáme, kdy je to pravděpodobnější? Indikátory ukazují, že právě teď se možná nacházíme na vrcholu.

Linie akumulace/distribuce je poměrně slabá, takže si nemyslím, že by nám zde někdo pomohl. Pokud začneme pozorovat, že se otáčí trvale výše, bude to brzký náznak, že velké peníze nakupují poklesy. To nyní nemáme.

Obrázek se však zlepšuje u ukazatelů hybnosti. PPO nedávno vytvořil dno, které se nacházelo ve stejné oblasti, v níž již dříve vytvořil střednědobé dno, čemuž odpovídalo i 14denní RSI a 10denní míra změny. To, že se historie rýmuje, nyní neznamená, že se opakuje, ale korelace těchto ukazatelů, které dosahují dna spolu s cenou, je příliš velká na to, abych ji ignoroval.

Pokud navíc dojde k otestování 96 USD, téměř jistě se tak stane s pozitivní divergencí ukazatelů hybnosti. To znamená, že je mnohem pravděpodobnější, že se dno vytvoří, když se nám tyto pozitivní divergence objeví, protože signalizují slábnoucí medvědí momentum.

A konečně, společnost Alphabet zůstává absolutní jedničkou, pokud jde o internetové akcie, které jsou z velké části tvořeny společnostmi, jež se při generování příjmů spoléhají na reklamu. Existuje jen málo akcií, které by překonávaly svou srovnatelnou skupinu tak jako Alphabet, takže pokud/pokud se akcie reklamních společností obrátí vzhůru, Alphabet bude téměř jistě jedním z největších příjemců. To je potenciálně dlouhodobější vítr do zad, ale je třeba to mít na paměti.

Zdroj: Getty Images

Zaměřte se na les, ne na stromy

Jak jsem zmínil v úvodu, prostředí pro reklamní akcie je příšerné. Investoři se domnívají, že se nacházíme v potenciálně tvrdé recesi, a to by znamenalo nižší výdaje na reklamu. Pokud by se to naplnilo, nebylo by to pro společnost Alphabet dobré. Pokud to potřebujete dokázat, podívejte se na revize akcií za poslední tři měsíce.

Z více než 30 analytiků je jeden – jeden – který považoval za vhodné zvýšit odhady. To je asi tak extrémní, jak to jen jde, pokud jde o náladu analytiků, a pro společnost Alphabet je to přinejmenším netypické. Nicméně časy extrémního sentimentu (zejména medvědího sentimentu) obvykle vytvářejí nejlepší obchodní příležitosti. Domnívám se, že dnes jednu takovou máme.

Při pohledu do budoucna si tyto revize analytiků vybraly daň na odhadech tržeb společnosti, ale daň je zatím poměrně malá.