Nemovitost v metaverzu je NFT, které poskytuje držiteli digitální doklad o vlastnictví pozemku na platformě metaverzu. Na pozemku lze ve většině případů stavět a vytvářet zážitky, které se hodí pro reklamu, socializaci, marketing, zábavu a další. Hodnota každého pozemku závisí na těchto faktorech a také na celkové náladě na trhu, sběratelství a popularitě platformy.
Koncept metaverza a digitálních nemovitostí jde ruku v ruce. Stejně jako u mnoha jiných kryptografických trendů však mediální pokrytí neposkytuje dostatečnou jasnost. Stejně jako v případě jakékoli jiné investice je před nákupem digitální půdy zásadní pochopit myšlenku metaverza nemovitostí. V porovnání s čistě uměleckými nefungujícími tokeny (NFT) je metaverzální nemovitost jednodušší pochopit díky její jasně viditelné užitečnosti a případům použití.
Jak existují nemovitosti v metaverzu?
Pro nováčky v metaverzu může digitální nemovitost znít jako oxymóron. Myšlenka fyzického vlastnictví a nemovitostí je pevně spjata. Nicméně i když nemovitosti v metaverzu založené na blockchainu nemusí být fyzické, nabízejí stejná – nebo možná dokonce silnější – vlastnická práva k pozemku (digitálnímu). Vlastnictví pozemku ve hře, komunitě nebo jiné platformě je reprezentováno (NFT).
Zdroj: Getty Images
Jelikož jsou NFT nepřevoditelné (tj. každý z nich je jedinečný) a mohou bezpečně prokázat digitální vlastnictví, fungují podobně jako listiny o vlastnictví v digitálních nemovitostech. S NFT lze obchodovat, kupovat a prodávat podle jeho tržní hodnoty, která se odvozuje od řady faktorů.
Vaše metaverzální nemovitost se může nacházet v oblíbené oblasti s velkým digitálním provozem, takže je vhodná jako reklamní plocha. Hodnotu pozemku zvyšují také výhody v podobě kolků a dalších utilit. Hodnotu vašeho pozemku určuje konkrétní platforma metaverza, na které se nacházíte.
Některé platformy metaverza umožňují značnou míru personalizace, takže si můžete budovat a plánovat vlastní prostor, události a zážitky. Příkladem může být Snoopverse na platformě The Sandbox nebo obsah Netflixu na platformě Decentraland.
Přitažlivost nemovitostí v metaverzu
Abychom pochopili přitažlivost nemovitostí metaverza, stojí za to udělat krok zpět a podívat se na přitažlivost NFT jako celku. Na technologické úrovni poskytují NFT legitimní digitální důkaz vlastnictví. To je cenné ve světě, kde je až příliš snadné kopírovat soubory bez jakéhokoli znatelného rozdílu.
Dále se musíme podívat na aspekt sběratelství. Lidé vždy vášnivě sbírali předměty z různých důvodů. Kromě potěšení a sběratelství může NFT poskytovat hmatatelné výhody, jako je zvýšená užitečnost ve hře nebo na platformě.
Dalším lákadlem NFT je jejich investiční potenciál, a proto je mnoho lidí drží spekulativně. Během silných trhů ceny NFT obecně následovaly rostoucí tržní ceny. Býčí série NFT byla v některých ohledech také výsledkem humbuku celebrit a médií kolem této technologie.
Mnoho lidí nakupuje metaverzální nemovitostní NFT, protože se řídí všemi výše uvedenými zásadami. Například společnost JPMorgan koupila pozemky v Decentralandu pro své:
Užitkovost: Na svém pozemku v Sandboxu mohou hostit virtuální hosty a vytvářet pohlcující zážitek.Sběratelství: Metaverse nemovitosti jsou vysoce sběratelským kouskem popkultury, který může napomoci marketingovému úsilí.Spekulativní nemovitosti: Je nepravděpodobné, že by společnost JPMorgan koupila pozemek, aniž by očekávala, že jej buď prodá se ziskem, nebo zvýší své příjmy prostřednictvím získávání zákazníků.
Co můžete dělat s nemovitostmi v metaverzi?
Virtuální nemovitosti jsou omezeny pouze hranicemi metaverza. To jí dává obrovský potenciál v našem společenském a profesním životě. Kromě investic a obchodování bude tento potenciál hnací silou dlouhodobého zavádění technologií. Cokoli, co může metaverze pokrýt, lze zažít také prostřednictvím metaverzních nemovitostí. Přesné případy použití a složitosti budou záviset na platformě, ale teoreticky je obloha neomezená.
Zdroj: Unsplash
Jednotliví uživatelé, kreativci i značky si mohou navrhnout vlastní zážitky na základě toho, co jim konkrétní nemovitost nabízí. Koncerty, schůzky, veletrhy, umělecké výstavy a uvedení značek – to vše se odehrává na pozemcích digitální půdy. Díky tomu jsou metaverzální nemovitosti neuvěřitelně důležitým nástrojem socializace a marketingu. Mezi velké značky, které v současné době s tímto formátem experimentují, patří např:
HSBC: V prvním čtvrtletí roku 2022 zakoupila pozemek v The Sandbox s plánem vytvořit nové zážitky pro značku.Samsung: „V roce 2015 se v rámci projektu „Sandbox“ uskutečnilo několik akcí, které se uskutečnily v rámci tzv: Vytvořila virtuální zážitek s názvem Samsung 837X v Decentralandu a pořádala akce, jako je módní přehlídka #RecycleUp.The South China Morning Post: V roce 2017 se v rámci svého projektu zaměřeného na podporu podnikání v oblasti e-shopů a e-shopů v České republice uskutečnil tzv: Vytvořila digitální verzi hongkongského přístaviště Star Ferry Pier v aplikaci The Sandbox.