Růstové akcie, které je možné nakupovat na tomto medvědím trhu

Tyto společnosti, které mění pravidla hry, jsou po 38% propadu indexu Nasdaq Composite neuvěřitelnou nabídkou.

Pokud nejste prodejci krátkých pozic, rok 2022 pro vás pravděpodobně nebyl nijak výjimečný. Od dosažení svých historických maxim v období od listopadu 2021 do prvního lednového týdne se všechny tři hlavní americké akciové indexy propadly do medvědího trhu. Žádnému se nedařilo hůře než technologickému indexu Nasdaq Composite, který zažil propad od vrcholu k vrcholu o celých 38 %.

Ačkoli je naprosto normální, že investoři během medvědích trhů prověřují své odhodlání, je důležité si uvědomit, že tyto výrazné poklesy představují jedinečnou příležitost pro trpělivé investory nakoupit neuvěřitelné podniky se slevou. To proto, že každý dvouciferný pokles hlavních amerických akciových indexů, včetně Nasdaq Composite, byl nakonec odstraněn býčím trhem.

The Trade Desk

První úžasnou růstovou akcií, kterou si investoři budou vyčítat, že nekoupili během poklesu medvědího trhu Nasdaq, je reklamní společnost The Trade Desk. Ačkoli výdaje na reklamu bývají jednou z prvních věcí, které jsou zasaženy při oslabení americké a globální ekonomiky, společnost The Trade Desk prokázala, jak cenné jsou její technologie a umístění v oblasti digitální reklamy.

Společnost Trade Desk je takzvaným poskytovatelem služeb na straně poptávky, což znamená, že pomáhá inzerentům vytvářet digitální reklamní kampaně pomocí své cloudové platformy. Vzhledem k tomu, že inzerenti přesouvají svou pozornost z tisku a billboardů na různé digitální kanály, má společnost The Trade Desk dobrou pozici k tomu, aby využila lví podíl na růstu výdajů na reklamu v průběhu desetiletí.

To platí zejména pro oblast propojené televize (CTV). Pokud má většina spotřebitelů na výběr, zvolí levnější variantu podporovanou reklamou. Společnost Trade Desk posiluje postavení inzerentů tím, že využívá umělou inteligenci (AI) a horu cílených analýz a spoléhá se na partnerství, aby inzerentům zaměřeným na CTV poskytla nejlepší možnou šanci na úspěch. Navíc díky tomu, že reklamním kanálům CTV nedominuje jediný subjekt, je trh příznivější pro konkurenční ceny. To by mělo z programatické reklamy prostřednictvím CTV učinit ještě lákavější nabídku.

Vzhledem k tomu, že společnost The Trade Desk je velmi zisková a sedí na více než 1,3 miliardy dolarů v hotovosti, peněžních ekvivalentech a krátkodobých investicích, bez jakéhokoli dluhu, vypadá to po jejím posledním poklesu jako křičící nákup.

Zdroj: Unsplash

Block

Druhou rostoucí akcií, u které budete litovat, že jste ji při poklesu Nasdaqu nezískali, je fintechová společnost Block, dříve známá jako Square. Přestože ztráta Bitcoinu o tři čtvrtiny hodnoty vzala společnosti vítr z plachet při obchodování s kryptoměnami, dlouhodobí investoři se mají z čeho těšit.

Začněme tím, že ekosystém Square zůstává základním tahounem hrubého zisku společnosti. Jedná se o provozní segment, který poskytuje obchodníkům zařízení pro prodejní místa, půjčky a analytiku, jež jim pomáhají rozvíjet jejich podnikání. Během velmi náročného třetího čtvrtletí vykázal Square Ecosystem hrubý objem plateb (GPV) ve výši 50 miliard dolarů. Abychom nabídli určitý kontext, za celý rok 2012 společnost Square realizovala GPV ve výši 6,5 miliardy dolarů. Nyní dosahuje ročního objemu GPV ve výši 200 miliard dolarů.

Zdroj: Getty Images

Samotný objem GPV v dolarech však není tím nejpůsobivějším. Spíše jde o to, že přibližně 40 % GPV v posledním čtvrtletí pocházelo od podniků s ročním GPV ve výši 500 000 USD a více. Jinými slovy, ekosystém Square využívají větší podniky. Jelikož se jedná o segment založený na poplatcích, více transakcí od větších podniků by se mělo rovnat trvale vyššímu hrubému zisku.

Pomineme-li o něco slabší příjmy z obchodování s bitcoiny, digitální peer-to-peer platební platforma Cash App také šlape na plné obrátky. Cash App má nyní až 49 milionů aktivních uživatelů, přičemž hrubý zisk na uživatele je mnohonásobně vyšší než náklady na přivedení každého nového uživatele. Vzhledem k tomu, že digitální platby jsou stále ještě v plenkách, vypadá to, že se Cash App dříve než později stane předním generátorem cash-flow ve společnosti.