Akcie leteckých společností, které je vhodné koupit a držet na dlouhou dobu

Tyto dvě akcie leteckých společností, které je vhodné koupit a držet dlouhodobě, v roce 2022 všechny vyklesaly.

Hledáte akcie leteckých společností, které byste mohli koupit a držet dlouhodobě?

Současné podmínky pro investování do akcií leteckých společností nejsou nejlepší, a to i přes solidní poptávku po cestování. Nedostatek pracovních sil, rostoucí náklady a ještě pomalejší dodávky nových letadel vytvořily náročné podnikatelské prostředí.

S příchodem podzimu by mohly některé problémy, se kterými se letecké společnosti v současnosti potýkají, ustoupit a umožnit jim dostat své podniky do provozního stavu. Je však také možné, že cestující budou méně nadšení platit vyšší ceny letenek a poptávka se sníží.

Akcie leteckých společností, nebo vlastně jakékoliv jiné akcie, je lepší držet dlouhodobě, kdy necháte čas, aby se postaral o vaše zisky na trzích.

Které akcie leteckých společností byste měli koupit a držet dlouhodobě?

Zaměřil jsem se převážně na společnosti, které mají dobré rozvahy a jsou přiměřeně ziskové – z Covid-19 víme, že ne vždy je možné, aby letecké společnosti vydělávaly – a mají dominantní postavení na trzích, které obsluhují.

Zde jsou naše dvě nejlepší sázky na příštích tři až pět let.

Delta Air Lines (DAL)

Společnosti Delta Air Lines (NYSE:DAL) a Southwest Airlines (NYSE:LUV) svádějí souboj o titul největší americké letecké společnosti. Líbila se mi některá opatření, která Delta přijala v době vrcholící pandemie, aby zajistila bezpečnost cestujících. V červenci 2020 jsem navrhl, že akcionáři společnosti Delta budou těžit ze silného vedení generálního ředitele Eda Bastiana.

Akcie společnosti DAL za posledních 24 měsíců vzrostly o více než 26 %. Od svých dubnových maxim v polovině 40 dolarů však výrazně klesly.

Společnost Delta oznámila v polovině července zisk za druhé čtvrtletí roku 2022. Ty nesplnily očekávání analytiků. Přesto se jí podařilo v tomto čtvrtletí vydělat 735 milionů dolarů, což je nejvyšší zisk od začátku pandemie na začátku roku 2020.

Zdroj: Getty Images

Pro srovnání, ve druhém čtvrtletí 2019 vydělala na očištěné bázi 1,53 miliardy dolarů, což je výrazně více než 921 milionů dolarů v posledním čtvrtletí. Má tedy před sebou ještě kus cesty, aby se vrátila k číslům z doby před pandemií.

Pokud však odstraníme 22% nárůst a náklady na palivo, jakož i související náklady na plánování příliš velkého počtu letů ve druhém čtvrtletí, které vedly ke zrušení letů, zdá se, že výnosy a zisky společnosti Delta se téměř zcela vrátily na předpandemická čísla.

Obchoduje se za zhruba šestinásobek analytického odhadu 5,52 USD za akcii v roce 2023 a je snadné pochopit, proč ji 17 z 20 analytiků hodnotí jako „buy“ nebo „overweight“ s průměrnou cílovou cenou 49,41 USD.

Společnosti Delta se blýská na lepší časy.

Copa Holdings (CPA)

Akcie společnosti Copa Holdings (NYSE:CPA) se téměř vrátily tam, kde se obchodovaly v listopadu 2018. Tehdy jsem ji vybral jako akcii k nákupu, které se v roce 2018 nedařilo. V únoru 2020 se odrazila ode dna a vzrostla na 110 dolarů. A pak udeřil Covid-19.

„Copa“ je jednou z mých nejoblíbenějších akcií obchodovaných na newyorské burze po mnoho let. Bohužel má sídlo v Latinské Americe, což ji činí náchylnější k měnovým, ekonomickým a politickým rizikům, kterým letecké společnosti zde v USA nečelí,“ napsal jsem 9. listopadu 2018.

„Pod 100 USD získáte růst za rozumnou cenu. Pod 70 USD získáváte absolutní hodnotu.“

Zdroj: Pexels

Na základě průměrného odhadu analytiků ve výši 97,36 USD bych řekl, že analytici se domnívají, že investoři dnes za akcie společnosti Copa dostávají dobrý obchod.

Společnost Copa vykázala za 2. čtvrtletí zisk, který překonal horní i dolní hranici. Letecká společnost se sídlem v Panamě vydělala 32 centů, což je o pět centů lepší výsledek než konsensuální odhad a výrazný nárůst oproti ztrátě 38 centů před rokem.

Podobně jako u většiny leteckých společností se zdá, že tržby Copa se vrátily na úroveň roku 2019 – ve 2. čtvrtletí 2022 vykázala tržby ve výši 693,4 milionu USD, což je o 7,5 % více než ve 2. čtvrtletí 2019 -, ale zisk 23 centů byl zhruba čtvrtinový oproti 2. čtvrtletí 2019.

Její šance se mi dlouhodobě líbí, jakmile se cestování vrátí k normálnějším pracovním podmínkám a nákladové struktuře.