Proč by klesající akcie Snap mohly v roce 2023 vzrůst klidně na dvojnásobek

Domníváme se, že díky divergenci by investoři mohli v příštím roce dosáhnout velkých výnosů na akciích Snap.

Zdá se, že ve společnosti Snap (SNAP), která se zabývá sociálními médii, se nyní všechno hroutí. Společnost včera večer oznámila neradostná čísla za třetí čtvrtletí a v příštím čtvrtletí očekává ještě horší výsledky. Zdá se, že na Snap obzvlášť tvrdě dopadá rozsáhlá recese digitální reklamy.

Akcie společnosti Snap se v reakci na neradostnou zprávu propadly o více než 25 %. Nyní se za více než rok propadly o více než 90 %.

Dovolte mi to zopakovat: Cena akcií jedné z největších sociálních sítí na světě se za rok propadla o 90 %.

Chápu to. Společnost Snap není dokonalá. Společnost v podstatě neroste. Inzerenti stahují výdaje. Společnost je v současnosti katastrofou.

Ale pokles o 90 %?! U ziskové firmy s kladnými peněžními toky, která stále meziročně zvyšuje svou uživatelskou základnu o téměř 20 %?

To se mi zdá trochu přehnané.

Zdroj: Bloomberg

V chaosu více než 90% propadu akcií Snapu totiž vidíme příležitost. To znamená, že se domníváme, že akcie Snap by v příštím roce mohly vzrůst o 200 %.

Inteligentní investor prodává vysoko optimistům a nakupuje nízko od pesimistů. Proto dnes inteligentní investoři pravděpodobně nakupují akcie Snap. To je také důvod, proč pravděpodobně za rok prodají akcie Snap za mnohem vyšší ceny lidem, kteří si myslí, že „poletí na Měsíc“.

Zde je hlubší pohled.

Reklamní recese není věčná

Právě teď jsme uprostřed reklamní recese, ale ta nebude trvat věčně. A to je první velký důvod, proč se nám akcie Snap na současných úrovních líbí.

Makroekonomické klima se zhoršilo do té míry, že všichni takříkajíc „zatápějí“. Ve světě marketingu to znamená, že společnosti zeštíhlují své rozpočty na reklamu. To není nic neobvyklého. Obvykle recese a zpomalení ekonomiky způsobují, že výdaje na reklamu v průběhu roku klesají přibližně o 5 %. Poté se výdaje na reklamu obnoví, jakmile se ekonomika stabilizuje.

Právě teď se nacházíme v období zpomalení. Podle historie by mělo trvat zhruba rok. Pak se vše odrazí ode dna a my vstoupíme do několikaletého období zdravého růstu výdajů na reklamu.

Akcie společnosti Snap se dnes propadají, jako by se reklamní průmysl nikdy neměl zotavit.

To je hloupost. To, čím společnost Snap právě prochází, je zcela normální cyklus poklesu výdajů na reklamu, který do roka skončí. Až skončí, tempo růstu společnosti Snap se prudce zotaví a akcie společnosti Snap také.

Pokud se tedy snažíte realizovat starou známou strategii „nakup nízko, prodej vysoko“, je to vaše příležitost koupit akcie Snap nízko. Všichni se chovají, jako by tato reklamní recese trvala věčně, ale ona za rok skončí.

Uživatelská základna stále roste

Společnost Snap nemůže ovlivnit makroekonomické klima ani to, kolik jsou inzerenti ochotni v daném čtvrtletí utratit. Společnost však může ovlivnit kvalitu své platformy a to, kolik uživatelů tato platforma přitahuje.

V tomto ohledu Snap válcuje konkurenci.

Ve včerejším chaosu, který zpráva vyvolala, mnozí přehlédli, že Snap skutečně překonal odhady růstu denních aktivních uživatelů (DAU). V tomto čtvrtletí vzrostl počet uživatelů o 18 %. Možná ještě působivější je, že vedení společnosti sice uvedlo, že tržby budou v příštím čtvrtletí v podstatě stejné (což je výrazně pod očekáváním), ale zároveň uvedlo, že počet uživatelů bude 375 milionů (což je výrazně nad očekáváním a meziročně o 18 % více).

Zdroj: Shutterstock

Jinak řečeno, uživatelská základna společnosti Snap nadále roste velmi působivým tempem. Trendy v zapojení zůstávají velmi zdravé, přičemž uživatelé tráví hodně času na nově spuštěných funkcích Discover a Spotlight a také na přepracované funkci Mapy.

Uživatelé tuto aplikaci stále milují.

To je důležité, protože dolary za reklamu se honí za očima. Pokud si tedy společnost Snap dokáže udržet počet očí (uživatelů) v tomto turbulentním ekonomickém období, pak do platformy Snap přiteče spousta nových reklamních dolarů, až reklamní recese skončí.

Jinými slovy, schopnost společnosti Snap udržet si silný růst počtu uživatelů a zapojení v období poklesu v letech 2022/23 jí umožňuje rychle zrychlit tempo růstu příjmů v letech 2023/24, kdy se recese v reklamě změní v nový reklamní boom.

Již brzy bude společnost opět dosahovat více než 10% růstu tržeb a pravděpodobně i více než 20% růstu tržeb. Přesto je oceněna jako firma bez růstu – a to je poslední důvod, proč se nám zde akcie Snap líbí.

Ocenění akcií Snap je velmi nízké

Napříč celým trhem je nyní spousta kvalitních technologických akcií v „bleskovém prodeji“, což dává dlouhodobým investorům jedinečnou příležitost koupit úžasné akcie za úžasné ceny.

Akcie Snap jsou toho typickým příkladem.

Jedná se o silnou společnost se zkušeným manažerským týmem, lepkavým produktem, širokým konkurenčním příkopem a velmi ziskovým obchodním modelem. Tato akcie je nyní v ohnivém prodeji a obchoduje se více než dvě standardní odchylky pod svým historicky „normálním“ prodejním násobkem.

Zde jsou čísla k obrovskému růstu v příštích 12 měsících:

Snap zakončí rok s 375 miliony uživatelů DAU. Toto číslo by mělo v dohledné budoucnosti růst o 10 % ročně, takže za pět let bude počet uživatelů DAU zhruba 600 milionů.

Průměrný příjem na uživatele (ARPU) se letos bude pohybovat kolem 12,25 USD, poté co loni činil 13,75 USD. Řekněme, že ARPU příští rok klesne o 5 %, což odpovídá běžné recesi v oblasti reklamy. To znamená, že v roce 2023 se ARPU odhaduje na 11,60 USD. Poté řekněme, že ARPU poroste docela normálním 10% ročním tempem, takže v roce 2027 bude ARPU činit 17 USD.

ARPU 17 USD při 600 milionech uživatelů znamená při velmi konzervativních modelových předpokladech příjmy 10,2 miliardy USD do roku 2027. Obchodní model umožňuje dosáhnout 30% marže EBITDA v měřítku – přibližně 3 miliardy dolarů implikované EBITDA za pět let. Podle našich výpočtů by 3 miliardy dolarů EBITDA měly vést k čistému zisku ve výši přibližně 2 miliard dolarů, tedy k zisku na akcii ve výši přibližně 1,25 dolaru za pět let.

Velmi jednoduchý 20násobný násobek forwardového P/E z toho vyplývá čtyřletá forwardová cílová cena pro akcie Snap ve výši 25 USD. Při diskontování o 10 % ročně to znamená, že naše odhadovaná cílová cena pro akcie Snap v roce 2023 je téměř 20 USD – což je téměř trojnásobek současné hodnoty!

Ačkoli se tedy akcie Snap za poslední rok propadly o 90 %, inteligentní investor v nás nám říká, že je čas nakupovat od pesimistů, kteří investují pohledem do zpětného zrcátka.

Myslíme si, že tímto způsobem by investoři mohli jen během příštího roku na akciích Snap vydělat přibližně 200 %.

To je báječný výnos. Není to však zdaleka jediná vysoce kvalitní růstová akcie, která má podle nás v příštím roce obrovský potenciál růstu…

Závěrečné slovo k akciím Snap

Akcie Snap patří k vzácnému druhu akcií, které se objevují zhruba jednou za deset let a kterým se říká „divergenční akcie“.

Divergentní akcie jsou akcie, jejichž ceny se dramaticky rozcházejí s jejich základními ukazateli, jako jsou tržby nebo zisky. Například u akcií Snap se cena propadla o 90 % ze svého vrcholu na konci roku 2021. Od té doby však příjmy a zisky rostou – a očekává se, že budou růst i nadále.

Jedná se o klasickou divergenci.