Ne každý z letošních velkých poražených se nachází v takových problémech, jak naznačují jejich klesající akcie. Pokud jste skutečně dlouhodobě smýšlející a dokážete přehlédnout všechen ten šum založený na strachu, zde jsou dvě skvělé technologické akcie, do kterých byste mohli vstoupit, dokud jsou ve velkém poklesu.
1. Shopify
Pokud tuto společnost neznáte, Shopify (SHOP) pomáhá firmám budovat e-commerce – neboli elektronický obchod.
Velkou část jejího růstu od spuštění v roce 2006 lze přičíst frustraci prodejců z platforem, jako je Amazon a v menší míře eBay. Pomocí služby Shopify mají online podniky větší kontrolu nad zákaznickou zkušeností a nemusí nic sdílet s prodejním partnerem, který je zároveň konkurentem nebo alespoň pomáhá konkurenčním prodejcům. Podle posledních odhadů využívají nástroje elektronického obchodování Shopify zhruba 2 miliony podniků. Dohromady během třetího čtvrtletí letošního roku prodaly zboží za 46,2 miliardy dolarů. To je o 11 % lepší výsledek než ve třetím čtvrtletí předchozího roku, čímž se prodloužila několikaletá růstová série.
Zdroj: Shutterstock
Tato růstová série samozřejmě nezabránila 80% propadu akcií z vrcholu dosaženého v listopadu 2021.
Obrovský podíl na tomto oslabení má přehnaná rally v roce 2021, kterou vyvolal rychlý růst společnosti Shopify uprostřed pandemie, kdy se prudce zvýšil objem online nákupů. Společnosti se dařilo, ale zdaleka ne tak dobře, jak naznačoval heroický růst akcií. Investoři tento omyl letos napravili.
Podle odhadů společnosti eMarketer, která se zabývá průzkumem trhu, bude prodej přímo spotřebitelům na veledůležitém americkém trhu v příštím roce i v roce 2024 nadále růst tempem v řádu desítek procent. To je hlavní důvod, proč analytici očekávají v příštím roce o něco více než 20% růst tržeb společnosti Shopify, což by mělo stačit k tomu, aby se společnost Shopify po letošním propadu dostala zpět do lepších čísel. A vzhledem k odhadům společnosti eMarketer, že přímý prodej spotřebitelům stále představuje pouze méně než 3 % celkových maloobchodních výdajů v zemi, zůstávají možnosti růstu společnosti Shopify obrovské i daleko za rokem 2023.
Zdroj: Unsplash
Tento potenciál je hlavním důvodem, proč analytická komunita udržuje průměrnou cílovou cenu na úrovni 40 USD za akcii, tedy o více než 20 % nad současnou cenou akcií. I tento výhled však může být podceněním rozsahu očekávaného oživení.
2. Datadog
Další technologickou společností, do které se letos prodejci pustili až příliš agresivně, je společnost Datadog (DDOG), která se zabývá zabezpečením cloud computingu. Její akcie se propadly o více než 60 % oproti svému maximu z listopadu 2021. A stejně jako u akcií Shopify tito prodejci přestřelili svůj cíl. Současný konsenzuální cíl Wall Street poblíž 110 dolarů za akcii je o více než 50 % vyšší než současná cena Datadog necelých 73 dolarů.
Zdroj: Bloomberg
Argumenty většiny analytiků pro Datadog jsou rozumné. Ale snad žádný z nich není tak rozumný jako nedávné vysvětlení Ittaie Kidrona, analytika společnosti Oppenheimer, proč firma zvýšila hodnotu akcií této kyberbezpečnostní společnosti:
Zvyšujeme rating společnosti Datadog na Outperform z původního Perform s cílovou cenou 105 USD. Jednotný pohled společnosti v reálném čase na celý technologický sektor je pro vývojáře/podniky i nadále klíčový, protože se zaměřují na identifikaci/odstraňování problémů s výkonem. Přestože není odolná vůči recesi, kritická povaha jejích řešení dává Datadogu relativní odolnost v době omezení výdajů.
Překlad? Na pozadí neustálých hackerských útoků a úniků dat si většina podniků nemůže dovolit šetřit na ochraně svých veřejných cloudů před kyberzločinci.
Není pochyb o tom, že společnost patří mezi špičkové poskytovatele řešení na trhu. Společnost Forrester ji právě označila za lídra v oblasti umělé inteligence pro provoz IT (AIOps) a na začátku tohoto roku poradenská společnost Gartner, která se zabývá výzkumem trhu v oblasti IT, označila Datadog za lídra mezi softwarem pro sledování výkonu aplikací a pozorovatelnosti.
Zdroj: Unsplash
Tuto myšlenku podtrhují i minulé a předpokládané výsledky společnosti Datadog. Po letošním pravděpodobném 61% zlepšení horní linie bychom měli v příštím roce zaznamenat růst tržeb o téměř 34 %. To by mělo zvýšit zisk na akcii z loňských 0,48 USD na 0,91 USD v letošním roce až na 1,18 USD na akcii v roce 2023, což by mělo potlačit jakoukoli kritiku, že si tato značka softwaru jako služby (SaaS) svůj růst pouze kupuje. Očekávejte, že se to v příštím roce stane klíčovým býčím tématem, které možná přesvědčí případné kupce, aby nakupovali akcie této společnosti.