Marc Lore se snaží dokázat, že dokáže zprovoznit rozvoz jídel z „rychlých restaurací“ v New Yorku

Zapomeňte na problémy s rezervacemi v newyorských restauracích.

Pokud se to technologickému podnikateli Marcu Loreovi podaří, příští kulinářské místo na Manhattanu se stane domovem zákazníků, a to díky doručování vysoce kvalitních jídel vytvořených některými z nejuznávanějších restaurací a šéfkuchařů v USA.

Bývalý šéf e-commerce společnosti Walmart je generálním ředitelem společnosti Wonder. Tento potravinářský startup začínal s přípravou jídel v dodávkách zaparkovaných před domy zákazníků v New Jersey, ale nyní přechází na rozvoz jídel z výloh obchodů pomocí kurýrů na elektrických kolech.

Loreův obnovený startup zaměřený na technologie v oblasti potravin minulý týden spustil novou službu z výlohy na Upper West Side.

Lore, který spoluzakládal e-shop Jet.com a prodal jej společnosti Walmart, měl v plánu rozšířit společnost Wonder na flotilu 1 000 kuchyňských dodávek. Začátkem ledna však startup propustil zaměstnance a zrušil dodávky, které byly vybaveny troubami TurboChef, v nichž řidiči dokončovali částečně uvařená jídla.

Zdroj: Getty Images

„Vozy fungovaly dobře,“ trvá na svém Lore.

Dodávky Mercedes trvale vydělávaly 500 dolarů za noc, což byla částka potřebná k dosažení zisku. Lore však říká, že „jedním z největších problémů, které jsme při tomto podnikání zaznamenali, bylo nalezení vhodných parkovacích míst, kam bychom mohli kamiony umístit“.

Podle Wall Street Journalu si někteří obyvatelé také stěžovali, že pojízdné kuchyňské dodávky jsou hlučné, ale Wonder pro Insider uvedl, že většina obyvatel tuto „nadstandardní“ službu přijala.

„Vždy jsme oceňovali, jak byli všichni vstřícní,“ uvedla společnost pro Insider. „Rozhodnutí změnit náš provozní model bylo učiněno proto, abychom mohli obsloužit více zákazníků a efektivněji se rozvíjet.“

V rozhovoru pro Insider minulý týden Lore uvedl, že díky přechodu na rozvoz nebo odvoz z pevného místa může Wonder rychleji škálovat. Prodejny mohou zákazníkům nabídnout až 30 značek potravin na rozvoz z jednoho místa, zatímco model s dodávkou byl omezen na dvě menu na dodávku.

„Prostě jsme našli lepší způsob, jak nabídnout zákazníkům vyšší kvalitu a zároveň dosáhnout lepší ziskové marže,“ řekl Lore.

Restartovaný Wonder využívá k rozvozu kurýry na částečný úvazek, kteří rozvážejí na elektrokolech. Provozovna na Broadwayi 2030 se otevírá ve čtvrtek a nabízí jídla vybraná z osmi restaurací, včetně indické kuchyně z restaurace oceněné cenou Jamese Bearda, řeckých jídel od hvězdy Food Network Michaela Symona a regionálních mexických jídel z Barrio Café ve Phoenixu v Arizoně.

Zdroj: Getty Images

Do konce roku plánuje Wonder podle Lorea nabídnout Newyorčanům 30 značek restaurací, které zákazníkům umožní kombinovat „fast fine“ jídla vytvořená šéfkuchaři, jako jsou Nancy Silverton, José Andrés a Bobby Flay.

„Můžete si nechat rychle doručit vysoce kvalitní jídla. To nikde jinde neexistuje,“ řekl.

Wonder připravuje jídlo v komisařství v New Jersey a dokončuje ho v troubách TurboChef, které obsluhují zaměstnanci v Upper West Side. Model „hub-and-spoke“ umožňuje společnosti Wonder dodávat „horké jídlo“ za 20 až 35 minut v závislosti na denní době, uvedl Lore. Za doručení si účtuje poplatek 1,99 dolaru.

Služba Wonder je omezena na okruh šesti bloků, což zajišťuje, že teplé jídlo je doručeno do 10 minut po jeho přípravě, uvedl Lore.

Podobné obchodní modely mají kuchyně duchů, jako je Hungry House na Manhattanu a v Brooklynu a Kitchen United, kde je jídlo k dispozici k rozvozu i odvozu z jednoho prostoru.

Lore ale řekl, že na Wonderu není nic strašidelného.

Má omezené prostory pro stravování, vlastní jídelní lístky a recepty, které nabízí, a má vlastní flotilu kurýrů na kolech. Zaměstnanci, kteří mají nárok na spropitné, dostávají mzdu 15 dolarů na hodinu, přičemž garantovaná mzda je 21 dolarů na hodinu se spropitným. Tradiční kuchyně duchů pronajímají prostory značkám, které vaří svá menu pro rozvoz pouze pomocí aplikací třetích stran.

„Jsme vertikálně integrovaní. Děláme všechno. Je to naše aplikace. Je to náš rozvoz a je to naše vaření,“ řekl Lore. „Vlastníme práva k těmto značkám.“

Zdroj: Getty Images

Dalším modelem podobným společnosti Wonder je ClusterTruck, kuchyně duchů ze Středozápadu, která kontroluje vše od receptů jídel až po jejich doručení. ClusterTruck má vlastní řidiče a nespolupracuje s aplikacemi třetích stran pro rozvoz.

Přesto Lore vidí hodnotu marketingu značek potravin společnosti Wonder v rozvážkových aplikacích. Ve čtvrtek si spotřebitelé mohou kromě objednávek z aplikace Wonder objednat jednotlivé značky na Uber Eats nebo Grubhub, ale doručení provedou kurýři společnosti Wonder.

Každá provozovna, pokud bude pracovat na plný výkon s 30 značkami, má podle něj potenciál vydělat 10 milionů dolarů ročně. Do konce roku 2023 plánuje mít Wonder 10 provozoven, přičemž další dvě budou otevřeny v Chelsea na Manhattanu a ve Westfieldu v New Jersey.

„Lidé z restauračního průmyslu nám říkali, že New York, konkrétně Manhattan, je nejtěžší místo, kde může restaurace fungovat, a pokud se to podaří tady, může se to podařit kdekoli,“ řekl Lore. „Takže jakmile to dokážeme tady, budeme se cítit docela jistě, když půjdeme do nových měst.“

Ve středu zahájil Wonder provoz s osmi značkami. Většina z nich jsou potraviny ze známých kamenných restaurací v New Yorku a USA, včetně Di Fara Pizza v Brooklynu, Chai Pani v Asheville v Severní Karolíně, Tejas Barbecue v Texasu, Barrio Café ve Phoenixu v Arizoně a Fred’s Meat & Bread v Atlantě. V březnu Lore uvedl, že očekává spuštění dalších značek.

Společnost Wonder vlastní práva na jídelníčky vytvořené ve spolupráci s šéfkuchaři, jako jsou Nancy Silvertonová a Jose Andres, kteří mají ve společnosti majetkový podíl. Společnost Wonder vlastní také stejná práva na prodávaná jídla z oceněných restaurací, jako je Tejas Barbecue, které mají ve společnosti Wonder rovněž majetkový podíl.