Společnost Lululemon opět dokazuje, že se skeptici mýlí

Téměř před rokem – v dubnu 2022 – společnost Lululemon Athletica (LULU) aktualizovala svůj pětiletý plán růstu nazvaný „Power of Three x2“. Konkrétně vedení společnosti uvedlo, že chce do pěti let zdvojnásobit své tržby zdvojnásobením tržeb z pánské oděvní řady, zdvojnásobením digitálního podnikání a čtyřnásobným zvýšením mezinárodních tržeb.

Díky tomuto plánu maloobchodní prodejce ve fiskálním roce 2022 výrazně překonal své prognózy.

Stalo se tak navzdory velkým změnám v uplynulém roce, které zahrnovaly přetrvávající inflaci, válku v Evropě a slabé diskreční výdaje spotřebitelů. Společnost Lululemon se však prosadila a rok 2022 uzavřela s výjimečnými výsledky. I nadále se jedná o špičkovou oděvní akcii, kterou je vhodné koupit, pokud ji plánujete držet dlouhodobě.

Diskontování zde nepůsobilo rušivě

Koncem roku 2022 začala inflace silně ovlivňovat diskreční výdaje spotřebitelů. Mnoho maloobchodníků, kteří náhle uvízli s nadbytečnými zásobami, se během sváteční nákupní sezóny uchýlilo k výrazným slevám, aby se zbavili starého zboží. Někteří analytici na Wall Street propadli panice, když společnost Lululemon v polovině čtvrtého fiskálního čtvrtletí mírně změnila svůj výhled, aby zohlednila část slev a dopady silného nárůstu hodnoty amerického dolaru vůči ostatním měnám.

Zdroj: Getty Images

Finanční výsledky společnosti za 4. čtvrtletí, které byly zveřejněny 28. března, však byly přesto výjimečné, včetně 30% meziročního nárůstu tržeb. V důsledku toho se tržby za celý rok 2022 rovněž zvýšily o 30 % na 8,1 miliardy dolarů a při vyloučení vlivu měnových kurzů vzrostly o 32 %. Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí, které skončilo 29. ledna, se tržby z pánské řady zvýšily o 26 %, tržby z e-commerce vzrostly o 46 % a mezinárodní tržby se zvýšily o 39 %, díky čemuž společnost Lululemon předstihla své cíle „Power of Three x2“.

Na očištěném základě se zvýšila i marže provozního zisku na 28,3 % (oproti 27,8 % v loňském roce). To není vůbec špatné, Lululemon.

Starý nákup se vrátil do finančních výkazů

Provozní zisková marže 28,3 % byla samozřejmě na upravené bázi. Úprava se týkala společnosti Mirror. Vzpomínáte si na něj? V létě 2020 (kdy většina z nás byla ještě pod zámkem) se společnost Lululemon rozhodla převzít tento start-up zaměřený na domácí fitness za 500 milionů dolarů. Mirror za to bohužel nestál. V důsledku toho společnost Lululemon v minulém čtvrtletí vykázala nepeněžní opravnou položku ve výši 443 milionů dolarů k této akvizici.

Zdroj: Reuters

Důraz je zde kladen na „bezhotovostní poplatek“, protože se jednalo o již vynaložené peníze. Společnost Lululemon v podstatě uvádí, že za zrcadlo přeplatila velkou částku. V roce 2020 se koupě start-upu, který vyráběl digitální „zrcadla“ se zabudovanými kamerami, jež vás vedly při cvičení, zdála jako geniální nápad. Nebudu to příliš hodnotit. V roce 2020 jsem si také koupil věci, které bych za normálních okolností nekoupil.

To je důvod, proč společnost Lululemon zdůraznila svou upravenou provozní marži za poslední čtvrtletí roku 2022, protože zahrnutí vysokého nepeněžního poplatku za zrcadlo snížilo její provozní marži podle GAAP na pouhých 11,3 %. Nyní však ziskovost společnosti Lululemon již nebude mít tuto akvizici nad hlavou. Společnost Mirror byla od té doby přejmenována na „Lululemon Studio“.

Proč by akcie mohly být stále výhodné k nákupu

Pro fiskální rok 2023 předpovídá vedení společnosti přibližně 15% meziroční růst tržeb v rozmezí 9,3 až 9,41 miliardy dolarů. Upravený zisk na akcii by se měl pohybovat v rozmezí 11,50 až 11,72 dolaru, zatímco v roce 2022 to bude 10,07 dolaru na akcii. To by znamenalo růst upraveného zisku o minimálně 14 %.

To by jistě znamenalo zpomalení tempa růstu oproti roku 2022, ale stále přetrvávají obavy o stav světové ekonomiky a finanční zdraví spotřebitelů. Nebo možná vedení společnosti trochu pískuje a vede akcionáře ke konzervativnímu výhledu. Ať tak či onak, růst je růst a já si vzhledem k současnému stavu světového dění nestěžuji.

Zdroj: Gettyimages

Po výrazném skoku, který zaznamenaly po poslední zprávě o výsledcích, nejsou akcie této špičkové oděvní značky tak levné jako před několika měsíci. V době psaní tohoto článku se akcie obchodují za přibližně 31násobek očekávaného upraveného zisku na akcii ve fiskálním roce 2023. To je prémiová cena, která odpovídá prémiové ceně oblečení Lululemon.

Společnost nicméně pokračuje v plnění svého pětiletého plánu expanze a jednoznačně získává rostoucí podíl spotřebitelských výdajů za oblečení inspirované cvičením a tréninkem. Nemyslím si, že by tato akcie byla tak aktuálním nákupem, jako tomu bylo na začátku roku 2023. Nicméně pro investory, kteří chtějí nakupovat a držet alespoň několik příštích let, se akcie společnosti Lululemon v mém pojetí stále řadí mezi nákupní tituly, a to vzhledem k jejímu konzistentnímu růstu tržeb a zisků a pokračující politice vracení hotovosti akcionářům prostřednictvím zpětného odkupu akcií.