Akcie, kterou stojí za to koupit právě teď

Indexy S&P 500 a Nasdaq Composite jsou na rekordních hodnotách, což může investory vést k domněnce, že neexistují žádné solidní příležitosti k nákupu.

Některé známé podniky však z rally na širším trhu neprofitovaly. Jedním z nich je kavárenský gigant Starbucks (SBUX). Jeho akcie jsou v současné době 38 % pod svým historickým maximem.

Zde je důvod, proč si myslím, že je to akcie, kterou stojí za to koupit právě teď.

Zdroj: Reuters

Zaměřte se na dlouhodobý horizont
Společnost Starbucks své akcionáře opravdu zklamala, když 30. dubna oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2024. Tržby dosáhly jen necelých 8,6 miliardy USD, zatímco zředěný zisk na akcii činil 0,68 USD. Nejenže oba tyto klíčové údaje byly pod očekáváním analytiků z Wall Street, ale oba také meziročně poklesly. To není to, co by investoři chtěli od giganta v oboru vidět.

„Ve velmi náročném prostředí výsledky za toto čtvrtletí neodrážejí sílu naší značky, naše schopnosti ani příležitosti, které máme před sebou,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Laxman Narasimhan.

Problémy se netýkaly jen jednoho regionu. Na dvou klíčových trzích, v USA a Číně, poklesly tržby v prodejnách o 3 %, respektive o 11 %. Návštěvnost zákazníků se snížila

Je tak snadné nechat se unést krátkodobým vývojem. Vyzývám však investory, aby se i nadále soustředili na příštích tři až pět let. Viděno v tomto světle, není těžké být ohledně vyhlídek společnosti Starbucks trochu optimističtí.

Výkonný tým věří, že firma může do roku 2030 rozšířit počet svých prodejen přibližně o 40 % na 55 000. A v rámci plánu obratu „Triple Shot Reinvention“ se Starbucks snaží zvýšit efektivitu a zavést snížení nákladů. Tímto způsobem může společnost přispět k růstu tržeb a zisku na akcii. Pro společnost, která se zdá být všudypřítomná, je příjemné vědět, že stále existují příležitosti k růstu.

Silné stránky konkurence
Restaurační sektor v širším slova smyslu – a konkrétněji maloobchodní prodej kávy – je neuvěřitelně konkurenční. Spotřebitelé mají zdánlivě neomezený výběr. A překážky vstupu do odvětví neexistují. Společnost Starbucks dokázala v přeplněném poli vyniknout, protože má klíčové konkurenční výhody.

Zdroj: Getty Images

Málokdo by se přel o to, že Starbucks má jednu z nejznámějších značek na světě. Tato značka, vyvíjená po desetiletí, je hnacím motorem loajality zákazníků a cenové síly. Podnik si kolem svých nápojů vytvořil určitý status, který mu umožňuje účtovat vysoké ceny za komoditní produkty. To pomáhá vysvětlit, proč hrubá marže společnosti Starbucks dosahuje v průměru za pět let 26 %.

Tuto pozici posiluje provozování nejlepší digitální platformy ve své třídě. V současné době je ve Spojených státech 32,8 milionu členů společnosti Starbucks, jejichž počet stále roste. To dává vedoucímu týmu cenný kanál zapojení, který také pomáhá podporovat opakované nákupní chování.

Navíc s téměř 39 000 prodejnami po celém světě není mnoho restauračních konceptů, které by měly takový rozsah jako Starbucks. To znamená, že může lépe využít své zdroje k získání výhodných nemovitostí pro nové prodejny, přilákat zaměstnance lepšími výhodami a benefity a vynaložit marketingové prostředky k oslovení mnohem širšího publika.

Značka Starbucks a její rozsah mi dávají důvěru v její sílu v příštím desetiletí i v dalších letech.

Nakoupit akcie Starbucks Corporation za $80.22 (1.85%)

Správný čas na koupi
V době psaní tohoto článku se akcie společnosti Starbucks nacházejí 38 % pod svým maximem, kterého dosáhly v červenci 2021. Kolem podniku a jeho krátkodobých vyhlídek panuje velký pesimismus, což je pochopitelné. Akcionáři se obávají, že se finanční výsledky začnou zlepšovat spíše později než dříve.

Ale pro dlouhodobé investory – ty, kteří se dokáží dívat do budoucích pěti let – je to atraktivní příležitost k nákupu. Akcie se obchodují za forwardový poměr ceny k zisku (P/E) 21,7, což je zhruba nejlevnější hodnota za posledních nejméně dva a půl roku.

Pokud máte 100 dolarů (nebo vlastně jakoukoli částku) připravenou k použití, Starbucks by měl být jedním z hlavních kandidátů na investici.