Fundamenty společnosti JD.com dnes vypadají přímo skvěle

Specifické údaje o čínských gigantech v oblasti elektronického obchodování začínají mít význam.

Poslední tři roky byly pro čínskou společnost JD.com (JD), která se zabývá elektronickým obchodováním, těžké. To platí i pro akcionáře.

Stejně jako mnoho dalších jmen v tomto oboru, i tato společnost a její akcie si během pandemie COVID-19 a kvůli ní pohoršily. Poté, stejně jako pro mnoho jejích kolegů, se likvidace nákazy a následná hospodářská krize ukázaly pro JD jako náročné. Akcie poklesly o 73 % oproti svému vrcholu z počátku roku 2021 a stále jsou jen 32 % nad mnohaletým minimem dosaženým letos v lednu. Investoři jsou pochopitelně znechuceni.

Jak říká staré přísloví, nejtemněji je před úsvitem. Právě v této době by měli investoři, kteří myslí na budoucnost, vstoupit do nové pozice v akciích JD.

Zde se blíže podíváme na to, proč je tento konkrétní ticker právě teď tak býčí.

JD.com se liší od své konkurence

Na trhu, kterému dominují online nákupní platformy Taobao a Tmall společnosti Alibaba (BABA), a zároveň jsou investoři v poslední době nadšeni z mateřské společnosti Temu PDD (PDD) (možná ji znáte spíše jako Pinduoduo), se JD.com prostě moc netočí.
Nenechte se však zmást. JD je sice menší a méně známý než jeho hlavní konkurenti, ale v mnoha ohledech je lepší sázkou.

Ale popořadě.

Na první pohled je JD jen dalším hráčem v oblasti elektronického obchodu. Od Tmall a Taobao se však liší. Zatímco platformy společnosti Alibaba nabízejí prodejcům třetích stran přístup ke spotřebitelům prostřednictvím svých online obchodních center, JD.com je z velké části prodejcem. Spolupracuje sice s prodejci třetích stran, ale díky rozsáhlé síti více než 1 600 vlastních skladů a více než 2 000 skladů provozovaných třetími stranami, jakož i logistické síti pro doručování, která je pravděpodobně lépe rozvinutá než síť Alibaba, má mnohem větší kontrolu nad celým procesem online nakupování zákazníka. Je také velmi hospodárná, pokud jde o příjem, skladování a následné odesílání zboží kupujícím, přičemž velkou část skladovacích prací nyní obstarávají roboti.

Zdroj: Unsplash

To v poslední době nepomáhá udržovat skladové zásoby. Dlouhotrvající pandemické výluky v Číně si vyžádaly jasnou ekonomickou daň a omezily hospodářský růst země i jejích sousedů. Mnozí investoři – kdysi naklonění všemu, co se týká Číny – ztratili víru a ztratili zájem o společnost JD a její kolegy. Nyní se přesouvají ke zdánlivě atraktivnějším příležitostem, jako jsou akcie umělé inteligence.
Neudělejte stejnou chybu, zejména nyní, kdy vidíme známky obnoveného růstu regionu a zejména společnosti JD.com.
Růst na (blízkém) horizontu

Navzdory obecnému předpokladu se motor čínského hospodářského růstu konečně opět rozjíždí. Jako příklad si vezměme maloobchodní výdaje za minulý měsíc. Meziročně se zlepšily o 3,7 % oproti očekávání pouze 3% růstu, což představuje zrychlení oproti dubnovému tempu pouhých 2,3 %. Jedná se o šestnáctý měsíc po sobě, kdy došlo k určitému meziročnímu růstu.

Průmyslové podniky v zemi rovněž nabírají na síle. Průmyslová produkce minulý měsíc sice zaostala za očekáváním 6 %, ale její tempo růstu ve výši 5,6 % je stále poměrně zdravé.

Celkově se nyní společnost S&P Global Market Intelligence domnívá, že čínský HDP v letošním roce vzroste o 4,8 %, a to především díky vývozu. To je více než její předchozí odhad růstu ve výši 4,6 %. Tento růst by měl přetrvat i v příštím roce.
Investoři si z velké části nevšimli skutečnosti, že společnost JD.com již využívá tento čerstvý vítr v zádech a očekává, že v tom bude pokračovat.
Jak? Zdravý růst nejvyššího obratu o 7 % v minulém čtvrtletí lze z velké části přičíst záměrné snaze společnosti zaujmout pozici lídra v oblasti nízkých cen.

Jak zdůraznil generální ředitel Sandy Xu během květnového hovoru k výsledkům: „Vzhledem k tomu, že naše lepší cenová konkurenceschopnost nachází u uživatelů stále větší odezvu, růst naší uživatelské základny ve městech nižší úrovně se v prvním čtvrtletí zrychlil a předstihl růst ve městech vyšší úrovně.“

Finanční ředitel Ian Su Shan během hovoru dodal, že „jsme přesvědčeni, že náš celoroční růst v roce 2024 předčí celkový maloobchodní prodej spotřebního zboží v Číně“, čímž přikývl na výhodu svého rozsahu a dosahu.

Když čteme mezi řádky, vedení společnosti JD chápe a využívá jedinečnou sílu společnosti. Tou je nabízení nižších cen než konkurence, aniž by v prostředí zmítaném inflací obětoval rychlost nebo kvalitu služeb.

Je to cenová konkurenční výhoda, které se soupeři jako Tmall, Taobao a PDD v současné době nemohou rovnat. Až do března letošního roku Alibaba skutečně plánovala oddělit svůj logistický podnik. Zvrat tohoto rozhodnutí může být náznakem toho, že společnost ví, že se musí stát konkurenceschopnější vůči JD.com, než aby riskovala ztrátu kontroly nad tímto jedním aspektem svého elektronického obchodu.
Akcie JD jsou stejně podhodnocené, jako je podceňován JD.com

Rizika samozřejmě zůstávají. Hlavním z nich je ekonomická nejistota, která se zdá být v Číně výraznější než jinde. Pekingské regulační orgány mají také jistou zálibu v nečekaných zákrocích proti jednotlivým společnostem i vybraným odvětvím. Existuje také prosté riziko, že se o určité organizaci dozvíte vše, co je třeba vědět, až po dlouhé době. JD.com není v tomto ohledu výjimkou.
Celkově však lze říci, že při ceně akcií, která je nižší než devítinásobek letošního předpokládaného zisku na akcii ve výši 3,29 USD, potenciální odměna ospravedlňuje riziko. Tempo růstu z minulého čtvrtletí by mělo přetrvat přinejmenším do příštího roku, přičemž se očekává, že zisky porostou ještě rychleji.

To by mohlo pomoci: Ze 46 analytiků, kteří se touto akcií nyní zabývají, ji 33 z nich hodnotí jako silnou nákupní, zatímco dalších pět ji označuje alespoň za nákupní. Jejich současná konsenzuální cílová cena se rovněž pohybuje těsně kolem 40 USD za akcii, což je zhruba 40 % nad současnou cenou akcie.

I když průměrný investor nevidí na obzoru lepší časy, profesionálové zjevně ano. Možná byste se měli nechat inspirovat.

Nakoupit akcie JD.com, Inc. za $27.57 (-2.79%)

Zdroj: Getty Images