Deckers Outdoors zvyšuje roční odhad tržeb díky vysoké poptávce po botách Hoka

Deckers Outdoor Corporation, americký výrobce obuvi, oznámil ve druhém čtvrtletí roku výrazný růst hodnoty svých akcií. Tento nárůst byl podporován silnou poptávkou po oblíbených značkách obuvi, zejména po běžecké značce Hoka a ikonické značce UGG. Díky těmto pozitivním výsledkům společnost překonala odhady Wall Street a upravila svůj roční odhad tržeb směrem nahoru, čímž potvrdila svou rostoucí pozici na trhu. Po zveřejnění těchto výsledků akcie společnosti vzrostly o téměř 10 %, což navazuje na působivý meziroční růst o 35 %.

Značka Hoka, která se zaměřuje na sportovní a běžeckou obuv, zažívá celosvětově rostoucí zájem díky svému inovativnímu přístupu k designu a technologii obuvi. Zákazníci jsou ochotni utrácet více za kvalitní a originální produkty, což vede k růstu nejen pro značky Deckers, ale i pro konkurenty jako New Balance nebo nováčky na trhu, například značku On podporovanou tenisovou legendou Rogerem Federerem. Úspěch těchto značek ilustruje, že moderní spotřebitelé hledají nejen kvalitu, ale i styl a pohodlí, a jsou ochotni investovat do prémiových produktů.

Zajímavý posun na trhu ilustruje i situace jednoho z největších konkurentů Deckers, společnosti Nike. Tento gigant v oblasti sportovního oblečení a obuvi čelí poklesu tržeb a změnám v řízení. Deckers tak díky růstu tržeb značky Hoka o 35 % a nárůstu prodejů značky UGG o 13 % dokázal posílit svou tržní pozici. Společnost zaznamenala nárůst tržeb i ve svých velkoobchodních kanálech, kde maloobchodníci jako Dick’s Sporting Goods, Nordstrom a Amazon rozšiřují svou nabídku produktů Deckers.

Zdroj: Bloomberg

Generální ředitel Stefano Caroti vyjádřil během rozhovoru po zveřejnění výsledků důvěru v dlouhodobé postavení značky UGG, zejména s blížící se vánoční sezónou, která je tradičně hlavní sezonou prodeje obuvi. Caroti zdůraznil, že společnost předpokládá, že UGG si udrží silnou pozici mezi spotřebiteli, a to i bez nutnosti výrazných slevových akcí. Prémiové postavení značky UGG a inovativní přístup značky Hoka přispívají k tomu, že Deckers zůstává v silné tržní pozici.

Deckers také vykázal výrazný nárůst hrubé marže, která se ve druhém čtvrtletí zvýšila na 55,9 % oproti 53,4 % z předchozího roku. Tento růst se pozitivně odrazil v očekáváních pro celý rok. Deckers nyní očekává, že jeho roční tržby vzrostou o 12 % a dosáhnou 4,8 miliardy USD. Původní odhad počítal s růstem o 10 % na 4,7 miliardy USD, což dokládá, že se společnosti daří nejen naplňovat, ale i překračovat své cíle.

Ve druhém čtvrtletí končícím 30. září vzrostly čisté tržby společnosti Deckers o 20 %, což činilo celkem 1,31 miliardy USD. Tento výsledek překonal odhad analytiků, kteří očekávali tržby kolem 1,20 miliardy USD. Úspěšné čtvrtletí Deckers připisují především značné poptávce po jejich hlavních značkách a inovativním přístupu k produktům, které oslovují zákazníky po celém světě.

Finanční výkon společnosti v tomto období potvrdil i upravený zisk ve výši 1,59 USD na akcii, což je nad očekáváním analytiků, kteří předpokládali zisk 1,23 USD na akcii. Tyto výsledky potvrzují rostoucí poptávku po produktech Deckers a jejich schopnost udržet vysokou úroveň zisku i v konkurenčně náročném prostředí. Výsledky společnosti odrážejí nejen úspěšnou strategii v oblasti inovací, ale také efektivní využívání marketingových kanálů a silnou zákaznickou základnu.

Úspěch společnosti Deckers lze také chápat jako součást širšího trendu v obuvnickém průmyslu, kde značky, které dokážou spojit funkčnost s módním stylem, získávají stále větší podíl na trhu. Zákazníci upřednostňují obuv, která nejen dobře vypadá, ale je také funkční a pohodlná. Deckers Outdoor Corp je příkladem toho, jak kombinace inovace, kvality a strategického zaměření na klíčové trhy může přinést výrazný úspěch.

Deckers Outdoor Corporation (DECK)

S blížící se vánoční sezónou, kdy poptávka po obuvi tradičně roste, si Deckers věří, že jejich značky UGG a Hoka zaznamenají další úspěch. Společnost se zaměřuje na rozšiřování svých prodejních kanálů a posilování partnerských vztahů s maloobchodními řetězci, čímž zajišťuje, že její produkty budou snadno dostupné široké veřejnosti. Poptávka po prémiové obuvi, která kombinuje styl s funkčností, pravděpodobně zůstane i nadále vysoká.

Deckers Outdoor Corporation, sídlící v kalifornské Goletě, tak nadále posiluje svou pozici na globálním trhu s obuví. Úspěchy společnosti v oblasti inovací, růstu tržeb a finanční výkonnosti dokládají, že značka dokáže úspěšně čelit konkurenci, a to i od takových gigantů, jako je Nike. Při pohledu do budoucna má společnost velké ambice a plánuje dále posilovat své klíčové značky, což jí může přinést další úspěch nejen v USA, ale i na dalších světových trzích.