Společnost vykazuje silný růst, ale tíží ji špatné údaje o zisku.
Roku (ROKU) je zvláštní společnost. Jedná se o platformu pro streamování televize, což je sektor, který je plný velkých technologických společností s téměř neomezenými rozpočty. Přesto je Roku lídrem v podílu na trhu ve Spojených státech a stále více roste na mezinárodních trzích, například v Mexiku. Společnost neměla nárok na vítězství v oblasti streamování, ale dnes má 85,5 milionu domácností se streamovanou televizí, které přehrají 32 miliard hodin videa za čtvrtletí.
Akcie tuto pozoruhodnou dominanci na trhu neodrážejí. Akcie ve skutečnosti za posledních pět let klesly o 57 %, pravděpodobně kvůli skepsi investorů ohledně ziskovosti (nebo jejího nedostatku) platformy. Minulost se však nerovná budoucnosti. Podnikání Roku stále roste a nyní se jeho akcie obchodují na jedněch z nejlevnějších úrovní za poslední roky.
Věští to pro akcionáře v příštích pěti letech něco dobrého? Je čas proniknout do čísel a zjistit to.
Stále na vlně přechodu na streamovací televizi
Z pohledu odvětví má Roku stále spoustu větrů v zádech. Podle společnosti Nielsen (NLSN) se streamované video ve Spojených státech stále podílí na sledování televize pouze 41 %. Nakonec se toto číslo za 10 až 20 let přiblíží 100 %.
Z celkového sledování televize ve Spojených státech tvoří Roku vysokou část. Historicky se většina tohoto sledování odehrávala na streamovacích službách třetích stran, jako je Netflix (NFLX).
Dnes si společnost Roku vybudovala vlastní bezplatnou streamovací aplikaci s názvem Roku Channel a nyní má 1,6% podíl na veškerém sledování televize ve Spojených státech. Podle vedení společnosti je Roku Channel třetí nejoblíbenější aplikací na platformě Roku, což dává smysl, když vidíme tato čísla podílu na trhu a skutečnost, že aplikace není k dispozici nikde jinde než v Roku. Počet hodin streamování Roku Channel vzrostl v minulém čtvrtletí meziročně o 80 %.
Více hodin sledování – zejména na Roku Channel – by mělo vést k dalšímu růstu nejvyššího obratu společnosti Roku. A to se také stalo. V minulém čtvrtletí vzrostly tržby platformy Roku meziročně o 15 % na 908,2 milionu dolarů. Tento segment se vyznačuje vysokými hrubými maržemi ve výši 54,2 % a je tažen především reklamami a výdaji na propagaci v systémech Roku. neustále se zlepšující marže
Za posledních pět let se akcie Roku propadly o téměř 60 %, zatímco tržby vzrostly o 232 %. Růst horní linie není u Roku problémem – jde spíše o základní ziskovost jeho operací.
Provozní zisk za posledních 12 měsíců činil -600 milionů USD a již několik let je záporný. V posledních několika čtvrtletích však společnost prokázala pokrok ve zlepšování provozní marže. Ve 3. čtvrtletí činila provozní marže -3 %, což je z hlediska ziskovosti téměř na hranici rentability.
Investoři by měli pozorně sledovat provozní marži společnosti Roku v příštích několika letech. Pokud se společnosti podaří nadále zvyšovat tržby a zároveň rozšiřovat marže, začne konečně generovat velké zisky.
Kde budou akcie za pět let?
Nejistota ohledně ziskových marží napoví, jak budou akcie Roku vypadat v příštích pěti letech. Růst tržeb by se měl zajistit sám o sobě vzhledem k zadnímu větru v oblasti streamování po celém světě a dominantnímu postavení v domácnostech v Severní Americe a Mexiku.
Celkové tržby vzrostly v minulém čtvrtletí meziročně o 16 %. Myslím, že 10% meziroční růst tržeb je pro Roku v příštích pěti letech dosažitelný. To by za pět let přineslo roční tržby ve výši 6 miliard dolarů.
Jaké však budou ziskové marže? Vzhledem ke konsolidované hrubé marži ve výši 45 % si myslím, že se Roku pravděpodobně dostane k 10% ziskovým maržím, jakmile dosáhne většího rozsahu. Při příjmech 6 miliard dolarů to znamená roční zisk 600 milionů dolarů.
Dnes se akcie Roku obchodují s tržní kapitalizací 9 miliard USD, což představuje pětiletý forwardový poměr ceny k zisku (P/E) 15. I když je levný, není o tolik nižší než dlouhodobý průměr trhu. Pokud se akcie Roku nebudou za pět let obchodovat s prémiovým poměrem zisků, nebudou na základě těchto odhadů za pět let o mnoho výše.
Pokud si nemyslíte, že společnost Roku dokáže zvyšovat tržby rychleji než o 10 % ročně nebo že dokáže rozšířit ziskové marže na mnohem vyšší úroveň než 10 %, není důvod tuto akcii kupovat. Výhledové výnosy v příštích pěti letech nevypadají slibně.