Akcie Domino’s Pizza rostou díky podílu Berkshire Hathaway

Akcie společnosti Domino’s Pizza v pátek zaznamenaly výrazný nárůst poté, co byly nedávno zveřejněny informace o novém podílu společnosti Berkshire Hathaway v tomto celosvětovém řetězci pizzerií. Podle prohlášení získala Berkshire Hathaway k 30. září zhruba 1,3 milionu akcií Domino’s, což představuje investici v hodnotě přibližně 550 milionů USD. Tento nákup byl jediným novým významným majetkovým podílem společnosti Berkshire v tomto čtvrtletí. Informace byla zveřejněna ve čtvrtek po skončení obchodování na trhu.

Potvrzení generálního ředitele společnosti Berkshire Hathaway Warrena Buffetta přispělo k nárůstu optimismu investorů, což v pátek vedlo k nárůstu ceny akcií společnosti Domino’s o výrazných 5,3 %. V pozdních hodinách se akcie stále obchodovaly s 2% nárůstem za celý den.

Tato povzbudivá zpráva přichází poté, co akcie v průběhu léta vykazovaly slabší výkonnost kvůli obavám z poklesu poptávky v restauračním sektoru, protože zákazníci omezili výdaje v souvislosti s růstem cen způsobeným inflací. Tato nejistota vedla k tomu, že několik celostátních řetězců zahájilo propagační kampaně s cílem získat zpět své zákazníky.

Domino’s Pizza, Inc. (DPZ)


Většina restaurací Domino’s s více než 20 000 provozovnami po celém světě je vlastněna formou franšízy, což společnosti přináší licenční poplatky a odměny. Přestože zisk na akcii za čtvrtletí končící v září překonal odhady Wall Street o 15 %, celkové tržby společnosti nedosáhly očekávaných výsledků.

Tržby ve stejných prodejnách na domácím trhu vykázaly mírný růst o 3 %, čímž mírně zaostaly za očekávaným konsensem agentury FactSet ve výši 3,6 %. V celosvětovém měřítku vzrostly tržby ve stejných prodejnách o zanedbatelných 0,8 % oproti očekávanému růstu o 2,9 %. V důsledku toho řetězec pizzerií revidoval svou prognózu růstu do roku 2024, přičemž snížil globální růst maloobchodních tržeb ze 7 % na 6 % a snížil počet nových prodejen z více než 1 100 na 800 až 850.

Tato utlumená očekávání vedla v období od 24. června do 13. září k 25% poklesu hodnoty akcií Domino’s, které ve čtvrtek dosáhly minima 435,97 USD. I přes výrazné zotavení se akcie stále obchodují o 18 % níže než na svém vrcholu.

Ve srovnání s konkurenty v odvětví rychlého občerstvení však společnost Domino’s navzdory sníženému plánu růstu mnohé překonává. Řetězec pizzerií také zařadil nové strategie na zvýšení prodeje a zvýšení interakce se zákazníky. Patří mezi ně partnerství s Uber Eats zahájené v loňském roce a zavedení nového věrnostního programu.

Společnost Domino’s zaznamenala ve třetím čtvrtletí nárůst celosvětových tržeb o 5,1 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, bez započtení výkyvů směnných kurzů cizích měn. To vedlo ke stejnému zvýšení celkových tržeb společnosti.

V současné době dvě třetiny analytiků účastnících se průzkumu společnosti FactSet přidělily společnosti Domino’s rating “Buy” s předpokládanou cílovou cenou 482 USD, což znamená potenciální 8% nárůst oproti páteční tržní ceně.

Zdroj: Getty Images

Komentář analytika UBS Dennise Geigera po poslední říjnové zprávě o výsledcích společnosti naznačuje, že růstové katalyzátory pro Domino’s zůstávají zachovány. David Palmer, analytik společnosti Evercore, předpovídá, že revidovaný výhled na rok 2024 znamená růst tržeb ve stejných prodejnách v USA za probíhající čtvrtletí o přibližně 3 %.

Pro rok 2025 společnost Domino’s předpokládá, že celosvětový růst maloobchodních tržeb bude souběžný s projekcemi pro rok 2024. Palmer předpokládá růst podpořený potenciálním partnerstvím se společností DoorDash na počátku roku 2025.

Analytik Brian Bittner ze společnosti Oppenheimer v listopadu zveřejnil zprávu, v níž uvedl společnost Domino’s jako jednu z nejvhodnějších v rámci sektoru restaurací. Cestu k výraznému nárůstu podílu na domácím trhu v roce 2025 vidí v podpoře zavedených hodnotných nabídek, zavádění inovativních produktů a v nových partnerstvích v oblasti elektronického obchodu a doručování.

Ve své zprávě poznamenal: “Dynamika odvětví zůstává velmi příznivá směrem k tomu, aby společnost Domino’s předstihla konkurenci.”