Podhodnocené společnosti ze sektoru maloobchodního prodeje

Některé z nejsilnějších maloobchodních akcií jsou nyní ve slevě. Využijete toho i vy pro vaše portfolio?

Maloobchodní sektor utrpěl v roce 2022 v porovnání s širším trhem velké ztráty, protože spotřebitelé omezili své výdaje v souvislosti s hospodářským poklesem a možnou recesí. Od počátku roku se fond SPDR S&P Retail ETF (NYSEARCA:XRT) propadl o 36 % ve srovnání s 21% poklesem indexu S&P 500. Pozitivní zprávou je, že investoři mají příležitost nakoupit podhodnocené maloobchodní akcie, dokud jsou jejich akcie ve slevě.

Pro jistotu je třeba říci, že výhledy pro tento sektor zůstávají smíšené. Nálada spotřebitelů je špatná, a to i poté, co se mírně zotavila. Přesto se podle společnosti Deloitte očekává, že sváteční maloobchodní tržby letos vzrostou o 4 až 6 %.

Investoři, kteří jsou připraveni se do tohoto sektoru vrátit, mohou zvážit, zda tak učiní s těmito podhodnocenými maloobchodními akciemi.

Amazon (AMZN)

Konvenční myšlení nám sice říká, že když má ekonomika problémy, druhý největší maloobchodní prodejce na světě – Amazon (NASDAQ:AMZN) – bude trpět. Akcie AMZN se skutečně obchodují poblíž dvouletého minima a jejich poměr ceny k účetní hodnotě je blízko desetiletého minima. Nezapomeňte ale, že megafirma Jeffa Bezose je doslova továrnou na všechno – nebo tedy spíše obchodem se vším. Diverzifikace tady opravdu je.

Přesto by si prozíraví investoři měli položit otázku, zda má Amazon skutečně problémy, nebo zda jsou jeho problémy důsledkem toho, že je lídrem v oblasti cyklického elektronického maloobchodu. Domnívám se, že je to to druhé.

Zdroj: Unsplash

Navzdory svému obrovskému záběru je tříleté tempo růstu tržeb Amazonu lepší než u 87 % maloobchodních prodejců. A analytici předpovídají, že společnost bude v letošním a příštím roce dosahovat dvouciferného růstu tržeb.

Až ekonomika začne opět expandovat, akcie AMZN pravděpodobně vyletí vzhůru. Na základě průměrné cílové ceny analytiků ve výši 163,95 USD by akcie mohly vzrůst až o 37 %.

Walmart (WMT)

Podle březnové zprávy Národní maloobchodní federace je Walmart (NYSE:WMT) největším maloobchodním prodejcem na světě podle tržeb, když generuje o 208 miliard dolarů více než druhý Amazon (NASDAQ:AMZN).

Rozsah společnosti Walmart prostě nelze podceňovat. Obecně platí, že čím větší společnost, tím větší úspory nákladů. Zákazníci Walmartu si tuto výhodu při porovnávání cen Walmartu s cenami ostatních maloobchodníků neodmyslitelně uvědomují.

Zdroj: Canva

Akcie WMT se letos drží mnohem lépe než širší trh a klesly jen o 5,5 %. Po zveřejnění výsledků společnosti za první fiskální čtvrtletí v polovině května však prudce klesly. Akcie ztratily během jediného dne více než třetinu své hodnoty poté, co vzácně nedosáhly zisku. Výsledky za druhé fiskální čtvrtletí byly naštěstí mnohem lepší, společnost překonala odhady na horním i dolním řádku a potvrdila celoroční prognózu.

Walmart je odolný a měl by i nadále přitahovat zákazníky napříč všemi příjmovými skupinami, protože hrozí recese.

Obě společnosti z dnešního krátkého seznamu jsou naprostou americkou klasikou. Obě můžeme s klidným svědomím označit za blue-chipy. Potenciál obrovského růstu je navíc jasný konkrétně u Amazonu, který sofistikovaně obsazuje další a další odvětví byznysu. Stačí si jen počkat.