Nike se plně zaměřuje na Web3. Zde se dozvíte, jak z toho mohou těžit investoři

I přesto, že se kryptoměny v roce 2022 propadly, zaznamenaly jeden trend, který by měl být pro investory povzbudivý; stále více společností hledá způsoby, jak využít potenciál, který blockchainy nabízejí. A právě minulý týden se další známá společnost vrhla do světa Webu3 neboli vznikajícího decentralizovaného internetu, který stojí v protikladu k Webu2 a jeho závislosti na několika velkých technologických společnostech.

Společnost Nike (NKE) v tiskové zprávě uvedla, že v roce 2023 představí svou novou platformu Web3.

Oděvy v digitální podobě

Spuštění domény .Swoosh bude sloužit jako centrum pro veškeré virtuální oblečení a digitální aktiva společnosti Nike. Uživatelé si budou moci zakoupit oblečení a obuv značky Nike pro avatary, které lze použít ve hrách Web3. Kromě toho budou na platformě uvolněny ke koupi limitované edice tokenů (NFT). Aby toho nebylo málo, uživatelé si budou moci odemknout skutečné výhody, jako je skutečné oblečení, a případně se i setkat s profesionálními sportovci.

Zdroj: Reuters

Pro ty, kteří sledují vývoj digitálních aktivit společnosti Nike, může být zavedení domény .Swoosh poněkud matoucí, když vezmeme v úvahu, že v prosinci 2021 koupila společnost RTFKT (další společnost Web3, která plní poněkud podobnou úlohu). Na základě informací na webu .Swoosh se zdá, že RTFKT a .Swoosh budou samostatné platformy, a komentář zástupce společnosti RTFKT upřesnil, že její tým bude pouze podporovat Nike v její snaze o expanzi do Web3.

Blockchain, který to všechno umožňuje

Pro usnadnění transakcí na .Swoosh potřebuje společnost Nike použít blockchain. Vybrala si blockchain Polygon (MATIC). Tento blockchain se rychle stává jedním z nejoblíbenějších blockchainů pro společnosti, které chtějí využít technologii Web3. Významné společnosti jako Coca-Cola, Meta, JPMorgan a Disney v roce 2022 Polygon tak či onak využily.

Zdroj: Polygon

Společnost Polygon nabízí extrémně nízké poplatky a bleskové rychlosti. Polygon, známý jako sidechain 2. vrstvy, je pro uživatele atraktivní nejen kvůli těmto levným poplatkům a působivé rychlosti, ale je také kompatibilní s Ethereem (ETH). Ethereum se stalo standardem pro podniky Web3 díky svému flexibilnímu, programovatelnému blockchainu, který umožňuje vývojářům vytvářet nejrůznější aplikace. Je to také jeden z nejvíce decentralizovaných blockchainů na světě.

Ethereum však může být pomalé a nákladné, když je provoz v síti vysoký. Zde přichází na řadu Polygon. S Polygonem získají uživatelé to nejlepší z obou světů – kompatibilitu s Ethereem a nízké poplatky při vysoké rychlosti.

Kromě toho společnost Nike dodala, že díky „přístupu k udržitelnosti“ se Polygon rozhodl spolupracovat s ní, protože se zavázal, že se v roce 2022 stane uhlíkově neutrálním.

Při zvážení všech výše uvedených skutečností mají investoři několik různých možností. Za prvé, investovat do společnosti Nike, která je pravděpodobně nejvýznamnějším výrobcem sportovního oblečení. Přestože problémy s dodavatelským řetězcem jsou i nadále překážkou, dlouhodobý potenciál společnosti je těžké odmítnout. Společnost Nike, která tvoří více než 12 % celého odvětví sportovního oblečení v hodnotě 380 miliard dolarů, má náskok před konkurencí a těží z toho, že je jednou z nejuznávanějších značek na světě.

Zdroj: Unsplash

Pro zájemce, kteří se chtějí vydat trochu jinou cestou s potenciálem vyšších výnosů, ale větších rizik, je tu investice do blockchainů, které podporují společnosti potápějící se do Web3. S tím, jak blockchainy podporují více případů použití, by se jejich ceny měly zhodnocovat. Z přeplněného pole je jen málo blockchainů podporujících takové množství a typ případů užití jako Ethereum a Polygon.