Začátek prosince přinesl zprávy, které by mohly naznačovat, že růstové akcie by se mohly obrátit dříve, než skončí rok 2022. Zaprvé, růst HDP USA ve třetím čtvrtletí dosáhl 2,9 % – což je obrat oproti zápornému růstu, který USA zaznamenaly v prvním a druhém čtvrtletí. To znamená, že se USA možná vyhnuly plné recesi a že by se do firem mohl vrátit růst.
Za druhé, předseda Federálního rezervního systému Jerome Powell uvedl, že intenzita zvyšování sazeb by se mohla zmírnit „již v prosinci“. Pokud se úrokové sazby stabilizují, investoři se mohou vrátit k růstovým akciím, protože nejistota ohledně toho, jaká bude konečná výše sazby federálních fondů, se snižuje.
Vyzbrojeni těmito informacemi by se mnozí investoři mohli vrátit k růstovým akciím, jako je The Trade Desk (TTD) nebo Cloudflare (NET), což jsou dvě jména, o nichž si myslím, že by v roce 2023 mohly zažít fenomenální rok.
Zdroj: Unsplash
The Trade Desk
Software společnosti Trade Desk pomáhá inzerentům umístit jejich reklamy na ideální místa v různých médiích, jako jsou podcasty, připojená televize nebo okraje webových stránek. Tradičně sledovací soubory cookie pomáhaly společnostem, jako je The Trade Desk, přesně určit, jaký typ spotřebitelů si prohlíží reklamní prostor. Vzhledem k četným obavám o ochranu soukromí a zabezpečení tohoto produktu a plánům společnosti Google ukončit jeho používání však společnost The Trade Desk spustila vlastní produkt: Unified ID 2.0.
Tato technologie s otevřeným zdrojovým kódem je mnohem bezpečnější než soubory cookie a poskytuje lepší informace. Protože propojuje e-mailové adresy s anonymními ID, umožňuje společnostem, jako je The Trade Desk, přenést profil na nepočítačové reklamy, jako je například připojená televize – nejrychleji rostoucí vertikální oblast společnosti The Trade Desk.
Společnost The Trade Desk, jejíž tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly o 31 % na 395 milionů dolarů, spadá pod označení „růstová“. Na rozdíl od mnoha jiných růstových společností je však také zisková. Ve 3. čtvrtletí vykázala zisk 16 milionů dolarů, který by byl ještě vyšší, kdyby společnost The Trade Desk nevyplatila generálnímu řediteli Jeffu Greenovi jednorázový výkonnostní bonus ve výši 66 milionů dolarů.
Zdroj: TheTradeDesk
Akcie se obchodují za 17násobek tržeb, což je drahé. Toto ocenění by bylo znepokojivé spíše v prostředí silně rostoucích úrokových sazeb. Pokud však Fed zmírní své zvyšování sazeb, investoři mohou být ochotnější zaujmout pozici v akciích The Trade Desk.
Bez ohledu na to, co se stane od konce roku 2022 do roku 2023, je tržní příležitost společnosti The Trade Desk obrovská – v roce 2022 bylo za reklamy celosvětově utraceno 816 miliard dolarů. Pokud se společnost dokáže podílet na umístění byť jen zlomku těchto reklam před spotřebitele, měla by být The Trade Desk úspěšnou investicí.
Cloudflare
Hostování webových stránek je nákladné. Nákladné vybavení rychle zastarává, tým IT potřebný k jeho údržbě není levný a zabezpečení nutné k tomu, aby odolalo kybernetickým útokům, zvyšuje celkové náklady na životně důležitou službu v dnešním digitálním světě. Tak proč to nenechat na někom jiném? Přesně takovou hodnotu nabízí společnost Cloudflare.
Zdroj: Cloudflare
Pokud hostujete své webové stránky na platformě Cloudflare, každý řádek kódu je umístěn ve více než 275 městech po celém světě. Umístění těchto informací blíže ke koncovému uživateli urychluje práci s webem a nelze je replikovat, pokud vaše společnost neumístí servery po celém světě, jako to udělala společnost Cloudflare. Společnost Cloudflare navíc nabízí nejlepší ochranu ve své třídě, takže i menší zákazníci jsou chráněni v maximální míře.
Tato nabídka se zdá být pro mnoho zákazníků bezpředmětná – proto počet zákazníků společnosti Cloudflare ve třetím čtvrtletí vzrostl o 18 % na 156 000. Nárůst velkých zákazníků (těch, kteří ročně utratí více než 100 000 USD) však vzrostl o 51 % na 1 908, což ukazuje, že jakmile se zákazníci jednou dostanou na platformu, rychle rozšiřují její používání. Tato expanze se odráží v čisté míře udržení 124 %, což znamená, že zákazníci v tomto čtvrtletí utratili 124 USD za každých 100 USD, které utratili v loňském roce.
Společnost Cloudflare není zisková, čemuž by investoři měli věnovat pozornost. Společnost má také značné náklady na odměny na základě akcií, které ve 3. čtvrtletí dosáhly celkem asi 22 % tržeb. Společnost je také vysoce oceněna na 18násobek tržeb. Obě položky nelze ignorovat, ale když Cloudflare trvale zvyšuje své tržby o zhruba 50 % každé čtvrtletí, dostane se mu od investorů určité přízně.
Zdroj: Getty Images
Cloudflare patří mezi špičkové akcie a vzhledem k tomu, že se na trh potenciálně vrací chuť riskovat, očekávejte, že Cloudflare se stane lídrem mezi mnoha růstovými společnostmi.