Předpověď: Tohle by mohly být nejlepší růstové akcie v roce 2030

Osm let je v životě akcií dlouhá doba. Vezměte si, že v roce 2013 měl Amazon obrat 74 miliard dolarů. V roce 2021 měl 470 miliard dolarů, což je více než šestinásobný nárůst. Navíc jeho akcie za posledních osm let vzrostly o 800 %.

V té době se 74 miliard dolarů pravděpodobně zdálo jako obrovské číslo. Dnes je to stále obrovské číslo a v USA je méně než 50 společností, které v roce 2021 utržily takovou částku. Naivní odpůrci tehdy možná zpochybňovali další perspektivy Amazonu, a přišli by tak o neuvěřitelné zisky.

Současně se na scéně objevila spousta méně známých společností, které ukradly ostatním růstovým společnostem jejich úspěch. Vzpomeňme na společnost Block (dříve Square), která vstoupila na burzu v roce 2015 a před loňským propadem získala přibližně 2 000 %. Její cena je stále o 570 % vyšší než cena při IPO.

Ačkoli bych tedy nepočítal s Amazonem na trhu, chtěl bych upozornit na dvě menší společnosti, které by mohly být do roku 2030 obrovskými růstovými akciemi: Revolve Group (RVLV) a Airbnb (ABNB).

Zdroj: Getty Images

1. Revolve Group

Společnost Revolve Group převzala štafetu od módních gigantů jiné éry a v digitálním věku se jí daří. Není to jedna funkce, ale naopak vícevrstvý přístup k elektronickému obchodování s módou, který odlišuje její model a generuje silný růst příjmů. Společnost Revolve využívá sociální média jako nedílný prvek svého marketingového procesu a najímá známé influencery, kteří její produkty vystavují na svých blozích a webových stránkách.

Její kolekce obsahuje více než 70 000 pečlivě vybraných oděvů, obuvi a kosmetických produktů, a to vše online – a to vše za pomoci systému založeného na umělé inteligenci, který se stará o výběr produktů, správu zázemí, marketing a vše ostatní.

To vedlo k vysokému růstu v posledních několika letech, protože spotřebitelé byli nuceni urychlit zavádění digitálních technologií. Společnosti Revolve se podařilo udržet vysoký meziroční růst tržeb, a dokonce v prvním čtvrtletí roku 2022, kdy se většině maloobchodních prodejců dařilo, vytlačila z prodeje nepatrný nárůst čistého zisku.

Zdroj: Revolve

Ve druhém čtvrtletí však začaly dohánět problémy s nabídkou a inflací. Tržby vzrostly o působivých 27 % a hrubý zisk se zvýšil o jeden procentní bod. Čistý zisk se však snížil o 48 % na 16,3 milionu USD. I přes tento tlak přibylo společnosti Revolve 124 000 aktivních zákazníků na celkových 2,2 milionu. Meziročně vzrostly i počet uskutečněných objednávek a průměrná hodnota objednávky.

Z těchto čísel je zřejmé, že problémem jsou současné makroekonomické podmínky, nikoliv problémy podniků. Z provozního hlediska společnost stále investuje do modernizace svých služeb a ani v tomto náročném období si nebere přestávku v expanzi. Spoluvýkonný ředitel Mike Karanikolas se trefně vyjádřil, když poznamenal, že „téměř všeobecně na mezinárodních trzích, kde jsme investovali do zvýšení úrovně služeb, se náš růst v následujících měsících zrychlil“.

Revolve Group je stále poměrně malá společnost, jejíž obrat za 12 měsíců překročil ve druhém čtvrtletí 1 miliardu dolarů. Díky efektivnímu řízení, modelu založenému na datech a schopnosti oslovit cílový trh jedinečnými způsoby má tato společnost před sebou velkou budoucnost. V současnosti je možná největší růstovou akcií zaměřenou na módu a do roku 2030 by mohla být ještě větší.

Zdroj: Unsplash

2. Airbnb

Airbnb již díky své platformě pronajímání rekreačních objektů způsobila revoluci v cestovním ruchu a v příštích několika letech by ho mohla ještě více narušit, protože se rozšíří o nové služby a osloví nové zákazníky.

V loňském roce zaznamenal fantastický odraz od pandemického minima, přestože cestování zůstává omezeno a tradiční hotelové řetězce stále zaznamenávají nižší prodeje. A kromě báječného oživení zaznamenává i meziroční růst. Ve druhém čtvrtletí roku 2022 se tržby oproti loňsku zvýšily o 58 % na 2,1 miliardy dolarů a čistý zisk vzrostl na téměř 380 milionů dolarů po loňské ztrátě 68 milionů dolarů.

Airbnb je online platforma, což jí dává obrovskou flexibilitu v oblasti, která je typická pro velké hotely nebo jiná drahá zařízení. Její model je nenáročný na majetek a může se snadno měnit podle poptávky v měnících se podmínkách. Například mnoho cestovatelů se vrací k dovolené ve městě poté, co se místní pronájmy staly atrakcí v době, kdy bylo cestování omezeno.

Zdroj: Shutterstock

Další skutečností je, že již několik čtvrtletí po sobě jsou nejrychleji rostoucí kategorií z hlediska délky pobytu pobyty na 28 a více dní. To je v souladu s trendem práce z domova, který se prosazuje od začátku pandemie. Airbnb může cestovatelům nabídnout více možností delších pobytů v rezidenčních a příměstských čtvrtích a přidávání pokojů je stejně jednoduché jako nábor hostitelů. Mnoho hostitelů mění své pronájmy přes Airbnb na plnohodnotné podnikání a nadále přidávají pokoje na platformu.

Společnost se také zaměřuje na inovace a neustále přidává nové funkce a služby, které platformu vylepšují. Součástí jejího vydání v létě 2022 je vyhledávání podle kategorií, které uživatelům poskytuje rozšířené výsledky vyhledávání. To přispělo k historicky nejvyššímu počtu návštěvníků od spuštění na začátku letošního léta.

Kultura inovací spolu s agilitou modelu vytvářejí silnou společnost, která se možná teprve rozjíždí a v roce 2030 by mohla být jednou z nejvíce rostoucích akcií.