Akcie Freshpet mohou díky silnému růstu vzrůst o více než 45 %

Podle společnosti Piper Sandler je společnost Freshpet v oblasti krmiv pro domácí zvířata jedinečná.

Firma přidělila společnosti rating na nákup a cílovou cenu 69 USD, což je zhruba 46 % nad středeční zavírací hodnotou akcií.

„Tržby společnosti Freshpet se zvyšují, protože rodiče domácích mazlíčků stále více považují své mazlíčky za součást své lidské rodiny a podle toho je také krmí,“ napsal ve čtvrtečním komentáři analytik Michael Lavery. „Freshpet také nadprůměrně indexuje generaci Z a mileniály, dvě rychle rostoucí generace majitelů domácích mazlíčků, které podle odhadů budou do roku 2025 tvořit téměř 60 % psích domácností.“

Růstová dráha
Podle Laveryho by tento pokračující trend měl přispět k dalšímu rozmachu distribuce a růstu prodeje, což povede k organickému růstu tržeb.

Společnost Freshpet by také mohla získat podporu od svého nového závodu v Ennisu v Texasu, jehož otevření společnost očekává později v tomto čtvrtletí. Podle Laveryho tento závod zvýší kapacitu prodeje na více než 1 miliardu USD a po plném zprovoznění podpoří zhruba 52% hrubé marže.

„Továrna v Ennisu je navržena pro nepřetržitý provoz oproti současným 12hodinovým směnám s nočním čištěním,“ uvedl Lavery. „Pokud společnost Freshpet dokáže využít zhruba polovinu současných odstávek při čištění pro prodloužený provoz, odhadujeme, že se tržby generované závodem Ennis zvýší o ~50 % a potenciální marže EBITDA se zvýší o ~500-600 p.b.“

Společnost Freshpet zatím letos dvakrát zvýšila ceny a objemy se drží na dobré úrovni. Podle Laveryho by mohla v budoucnu ceny dále zvyšovat, aby pomohla svým hrubým maržím.

„Její výdaje na značku jsou zhruba dvojnásobné oproti průměru našeho pokrytí, což vytváří kapitál, který podporuje cenovou sílu,“ uvedl.

Zdroj: Getty Images

Jedno místo, které je třeba sledovat
Jednou z oblastí, která Laveryho znepokojuje, pokud jde o společnost Freshpet, je konsenzuální EBITDA za druhé pololetí roku 2022, kde tempo vypadá špatně.

„Očekáváme, že marže EBITDA ve 3. čtvrtletí 22. roku se zlepší, protože jednorázové náklady na kvalitu ve 2. čtvrtletí 22. roku zmizí, sazby za palivo a přepravu se sníží (oproti 2. čtvrtletí 22. roku) a míra naplnění kamionů se zlepší,“ řekl. „Výdaje na média však pravděpodobně zůstanou zvýšené až do 4. čtvrtletí 22. roku (kdy mírné dodatečné ceny také přinesou malé zlepšení).“

Zdá se, že toto rozfázování není v odhadech Wall Street pro společnost zohledněno – Piper Sandler tedy očekává, že marže budou ve třetím čtvrtletí roku 2022 nižší a v dalším čtvrtletí vyšší.