Nálada kolem akcií platformy Pinterest je více než zajímavá. Je čas kupovat?

Říci, že akcie sociálních médií jsou v nemilosti, je poněkud slabé slovo. Máme za sebou boje titánů, jako je Alphabet (GOOG) (GOOGL), Snap (SNAP), který je stále katastrofou, a samozřejmě ságu Meta (META). K tomuto seznamu nešťastných událostí můžeme jistě přidat i zánik společnosti Pinterest (NYSE:PINS), která byla miláčkem na zámku s prudce rostoucím oceněním a cenou akcií, kterou mezitím investoři nechali zemřít. Ačkoli je (při zpětném pohledu) jasné, že ultraimpozantní růst Pinterestu v posledních několika letech byl způsoben především uzamčenými uživateli, zdá se mi, že Wall Street se k akciím vrací.

Ačkoli se Pinterest zjevně potýká s některými fundamentálními problémy, technicky to zde vypadá dobře pro nízkorizikový dlouhý obchod.

Začněme denním cenovým grafem, abychom viděli, o čem mluvím.

Zdroj: Unsplash

Pinterest stanovil své historické maximum již na začátku roku 2021 a od té doby se nachází v dlouhém klesajícím trendu. Zde můžeme vidět konec tohoto klesajícího trendu, nebo alespoň to, co se zdá být jeho koncem. Je zde široké, zaoblené dno, které se odehrálo od dubna do července, po němž následoval gap nahoru a udržení tohoto gapu nahoře v následujících týdnech. To je velmi býčí formace v tom smyslu, že signalizuje, že dno již bylo vytvořeno a že gap výše byl udržen. Pokud by Pinterestu hrozilo vysoké riziko, že se opět sníží, gap by již pravděpodobně selhal. Nestalo se tak, a to je skvělé znamení.

Navíc, i když ostatní ukazatele rozhodně nejsou dokonalé, vidím důvod k optimismu pro akcionáře Pinterestu. PPO skutečně dosáhl dna v dubnu, což znamená, že od té doby PPO nasadil masivní pozitivní divergenci proti cenové akci. Ještě lepší je, že jsme viděli, jak PPO dobře a skutečně hřebenuje středovou linii a během tohoto konsolidačního období se stahuje zpět. To se vzhledem k tomu, že akcie byla překoupená, očekávalo a spíše než o signalizaci slabosti si myslím, že je to dobrá příležitost k nákupu v nízkorizikovém nastavení.

Co ji činí nízkorizikovou? Pokud se podíváme na cenový graf, vyznačil jsem vrchol něčeho, co vypadá jako vzestupný trojúhelník, který se vytváří mezi 24 dolary a 50denním jednoduchým klouzavým průměrem (modře). Padesátidenní SMA se již jednou udržel a akcie ho při posledním pullbacku ani netestovala. V určitém okamžiku v relativně blízké budoucnosti se dočkáme rozuzlení tak či onak; buď akcie prorazí nad 24 USD, nebo 50denní SMA selže. Myslím, že to bude to první, ale do hry vstupuje nízkoriziková část, pokud nakoupíte poblíž 50denního SMA a stop umístíte těsně pod něj. Tímto postupem můžete omezit riziko na pár procentních bodů, zatímco potenciál růstu je mnohonásobně vyšší.

Dost bylo grafů, podívejme se na poněkud problematickou fundamentální situaci Pinterestu.

Zdroj: Unsplash

Zpomalující se příjmy zabíjejí růstové akcie

Jestli existuje něco, co může růstové akcie u velkých investorů rozhodnout nebo zničit, je to růst tržeb. To platí zejména pro společnosti s malým nebo žádným ziskem, protože tyto společnosti často oceňujeme na základě jejich příjmové základny a schopnosti tuto příjmovou základnu v čase zvyšovat. V případě Pinterestu akcie explodovala výše, protože růst tržeb explodoval výše během pandemie. Samozřejmě, že v posledních zhruba 18 měsících tomu bylo u obou opačně, protože se to ve velkém rozplynulo.

Růst tržeb ve druhém čtvrtletí roku 2021 činil 128 %, ale pokud si vzpomínáte, právě v tomto čtvrtletí začaly Pinterest a další akcie sociálních médií/reklamy snižovat výhled. Pinterest udělal totéž a ke cti vedení je třeba říci, že nemohlo mít větší pravdu.

Růst tržeb se od té doby každé čtvrtletí zpomaloval a v posledním čtvrtletí dosáhl celosvětově pouze 9% růstu tržeb. Zbytek světa sice stále skokově roste, ale severoamerický trh Pinterestu je z hlediska tvorby tržeb a provozního zisku tím nejlepším. Severní Amerika v posledním čtvrtletí vzrostla o pouhých 7 % a investoři akcie nadále trestají.

Na obzoru se však právě mohou objevit zelené výhonky, protože křivka růstu měsíčních aktivních uživatelů se začala stáčet o něco výše.

Nebudu se to snažit zlehčovat, protože je to prostě ošklivé. Nicméně tempo záporného růstu se zpomaluje, a čím více se bude plížit zpět k rovině, tím lépe. Důvodem je to, že Pinterest nadále drasticky zlepšuje monetizaci uživatelů. Získávání uživatelů je jedním ze způsobů, jak zvýšit příjmy, ale druhým je vytěžit více z každého z těchto uživatelů.