Kryptoměna má potenciál dosáhnout pokroku v lukrativní oblasti plateb.
Od svého uvedení na trh v březnu 2020 vygenerovala Solana (SOL) investorům monstrózní výnos, který vzrostl o více než 16 000 %. Tento výkon je jistě působivý, i když se dnes kryptoměna obchoduje 44 % pod svým historickým maximem.
Zisky však mohou odvést pozornost od skutečnosti, že tato blockchainová síť pracuje na nové inovativní funkci, která vypadá slibně. Abychom byli konkrétnější, Solana si klade za cíl narušit oblast plateb.
Může tato kryptoměna dosáhnout vážného pokroku a stát se dalším PayPalem (PYPL)?
Solana Labs, společnost, která v podstatě řídí rozhodovací a vývojové úsilí Solany, se snaží zvýšit dlouhodobou životaschopnost blockchainu. Na začátku roku 2022 představila službu Solana Pay, která má proniknout do odvětví plateb.
Solana Pay je inovativní platební mechanismus, který propojuje obchodníky a spotřebitele přímo prostřednictvím blockchainu. Transakce mohou být zprostředkovány pomocí tokenu SOL nebo stablecoinu a mohou být vypořádány téměř okamžitě s poplatky ve výši zlomků haléře.
Pro obchodníky, kteří fungují s tenkými maržemi, by používání Solana Pay mohlo vést k vyšším ziskům, protože by došlo ke smysluplným úsporám z peněz, které se neplatí tradičním zpracovatelům plateb. Zajímavé funkce, jako jsou například nepropustné žetony, navíc mohou nahradit účtenky, což umožní zákazníkům a podnikům navázat hlubší vztahy a podpořit uskutečnění budoucích transakcí.
Společnost Solana uvádí, že existuje 280 000 aktivních účtů Solana Pay. Není jasné, zda to udává počet obchodníků, kteří se zaregistrovali, nebo celkový počet obchodníků a potenciálních zákazníků. Nicméně je zřejmé, že se stále jedná o velmi malou uživatelskou základnu ve velkém měřítku, protože po celém světě existují desítky milionů maloobchodních prodejců.
Zdroj: Solana
Solana vyniká v odvětví digitálních aktiv svou rychlou propustností. Teoreticky dokáže zpracovat 50 000 transakcí za sekundu. To z ní činí hlavního kandidáta na využití v platebním styku.
Pomáhá také to, že toto odvětví je velmi lukrativní. Vedení společnosti PayPal věří, že v letošním roce vygeneruje volný peněžní tok (FCF) ve výši 6 miliard dolarů. Dva karetní giganti, Visa (V) a Mastercard (MA), přitom každoročně získají desítky miliard dolarů v FCF.
V době psaní tohoto článku byla tržní hodnota společnosti Solana 68 miliard dolarů jen o něco nižší než tržní hodnota společnosti PayPal, která má hodnotu 75 miliard dolarů. Proto mohu říci, že první z nich se již stala druhou, pokud jde o přibližné ocenění. To však nic nevypovídá o užitečnosti. Mám podezření, že zisk Solany je způsoben především humbukem, spekulativní aktivitou a extrémně příznivým tržním prostředím, než čímkoli, co by mělo co do činění s fundamentálním vývojem.
Abychom jí dali za pravdu, Solana v srpnu oznámila, že se bude integrovat s populární platformou pro elektronické obchodování Shopify . Od té doby se tato kryptoměna zvýšila o 600 %, což je za rok fantastický nárůst.
Podle Cryptwerku je však token Solana přijímán pouze u 737 obchodníků po celém světě. Říci, že Solana má před sebou ještě dlouhou cestu, aby získala přijetí a využití, jaké má PayPal, by bylo pravděpodobně značně podhodnocené.
To platí zejména při bližším pohledu na PayPal, který se používá ve 200 zemích. V minulém čtvrtletí zpracovala firma roční objem plateb ve výši 1,7 bilionu dolarů a má 429 milionů aktivních uživatelů. Její status důvěryhodného a bezproblémového způsobu přesunu peněz jasně září ve srovnání s četnými výpadky, které měla síť Solana. V důsledku toho si nejsem jistý, že se tato kryptoměna někdy může stát dalším PayPalem.
Kdybyste se podívali na graf akcií společnosti PayPal, kde se akcie obchodují o 76 % níže než na svém vrcholu, mysleli byste si, že je firma na pokraji bankrotu. To však nemůže být dále od pravdy.
Je pravda, že PayPal nevykazuje tak monstrózní růst jako v minulých letech, ale to není důvod k uzavření dohody. Stále expanduje, což je povzbudivé, a je to velmi ziskový podnik.
Navíc jsou akcie společnosti PayPal levné. Lze je koupit za forwardový poměr ceny k zisku pouhých 16,3. Společnost Solana považuji za silně nadhodnocenou, zatímco PayPal mi připadá drasticky podhodnocený. Je jasné, že fintechový podnik je nyní mnohem lepší investicí.
Zdroj: Academy.binance