Jak se v současnosti daří společnosti Chewy? Je čas nakupovat akcie?

Proč je nutné koupit akcie společnosti Chewy.

Letošní rok byl pro společnost Chewy (CHWY) jako na horské dráze. Akcie zahájily rok poklesem poté, co vedení společnosti uvedlo, že výdaje v odvětví domácích mazlíčků pro rok 2024 budou nižší než historické úrovně.

Akcie se pak koncem května zvedly, když vykázaly solidní prodejní výsledky za první čtvrtletí. Později v létě akcie vystřelily vzhůru, když Keith Gill, známý jako Roaring Kitty na diskusním fóru Wallstreetbets na Redditu, zveřejnil na svém účtu X (dříve Twitter) fotografii kresleného psa a později odhalil velký podíl ve společnosti. Gill před několika lety pomohl zažehnout meme-akciový fenomén, ale poslední tři roky se na sociálních sítích neobjevoval, než se letos v květnu vrátil.

Akcie společnosti Chewy vzrostly v tomto roce o více než 35 %, ale oproti svému intradennímu maximu z konce 27. června, kdy Gill zveřejnil fotografii kresleného psa, poklesly o přibližně 18 %.

Podívejme se na tři důvody, proč koupit tuto růstovou akcii, dokud je ještě v minusu..

Zdroj: Bloomberg

Opakující se příjmy

Jako firma specializující se na elektronické obchodování s produkty pro domácí mazlíčky dokázala Chewy vytvořit silný opakující se obchodní model, díky němuž 78,4 % jejích tržeb v posledním čtvrtletí pocházelo od zákazníků, kteří využívají službu Autoship. Tito zákazníci jsou také nejvěrnějšími a nejrychleji rostoucími zákazníky společnosti Chewy. Zatímco celkové tržby ve druhém čtvrtletí vzrostly jen o 2,6 %, tržby z prodeje produktů Autoship se zvýšily o 5,8 %.

Společnost má přibližně 20 milionů aktivních zákazníků a tržby na jednoho aktivního zákazníka se také zvyšují, v posledním čtvrtletí vzrostly o 6,2 %. Společnost mezitím uvedla, že v loňském roce přibližně 85 % jejích tržeb pocházelo z nediskontních položek, jako je krmivo pro domácí zvířata a produkty pro jejich zdraví.

Majitelé domácích mazlíčků i nadále utrácejí více za své mazlíčky, ale pokles počtu domácností s domácími mazlíčky po skokovém nárůstu adopcí domácích mazlíčků v době vrcholící pandemie letos růst tržeb poněkud zpomalil. V posledních třech desetiletích však vlastnictví domácích mazlíčků rostlo a společnost Chewy očekává, že v roce 2025 se vrátí spíše k běžným trendům.

Model Autoship společnosti Chewy poskytuje velkou předvídatelnost a viditelnost budoucích příjmů, což investoři vysoce oceňují. Jak modely předplatného, tak nediskontní prodeje mají tendenci dosahovat vyšších násobků a Chewy investorům nabízí obojí.

Zvýšení marže

Pokračující zlepšování marží společnosti Chewy bude jedním z hlavních faktorů její budoucnosti, což povede k tomu, že růst zisků pěkně předstihne růst tržeb. K tomu by mělo přispět jak zlepšení hrubé marže, tak pákový efekt na provozní náklady.

Pokud jde o hrubou marži, Chewy těží z několika faktorů. Po vzoru Amazonu (AMZN) začala společnost na svých stránkách používat sponzorované reklamy. S hrubou marží kolem 70 % má tato činnost mnohem vyšší marže než celá činnost společnosti Chewy.

Kromě toho se společnost prosazuje v segmentu lékáren pro domácí zvířata, kde prodává léky pro domácí zvířata a nabízí další zdravotní služby. Jedná se o podnikání s mnohem vyšší marží než maloobchodní prodej, která je až o 1 000 bazických bodů vyšší než marže maloobchodního prodeje. Vzhledem k tomu, že lékárenské služby společnosti Chewy využívá jen asi 20 % jejích zákazníků, jedná se o potenciální velký faktor zvyšující tržby a marže.

Společnost se rovněž zaměřila na značky privátních značek, které mají v měřítku o 700 bazických bodů vyšší hrubé marže než národní značky. Zatímco v loňském roce se tržby privátních značek pohybovaly ve středních jednociferných číslech, společnost se domnívá, že v dlouhodobém horizontu mohou dosáhnout 15 % a více.

Na druhou stranu společnost Chewy drží své provozní náklady na uzdě a usiluje o zlepšení nákladů a efektivity. Společnost má velmi vysokou infrastrukturu fixních nákladů, takže s rostoucími tržbami zaznamenává i pěknou provozní páku.

Úsilí společnosti v těchto oblastech bylo vidět na výsledcích za 2. čtvrtletí. Její hrubá marže ve 2. čtvrtletí vzrostla o 120 bazických bodů na 29,5 %. Upravená marže EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) mezitím vzrostla z 3,2 % na 5,1 %.
Vliv těchto zlepšení marží se projevil v nárůstu upraveného zisku EBITDA z 88 milionů USD na 145 milionů USD. To je 65% nárůst při pouhém 2,6% zvýšení tržeb.

Zdroj: Unsplash

Atraktivní ocenění

Z hlediska ocenění se akcie Chewy v současné době obchodují za forwardový poměr ceny k zisku (P/E) kolem 26 na základě odhadů analytiků na příští rok. I když se to vzhledem k předpokládanému 4% až 6% růstu tržeb v letošním roce nemusí zdát levné, je třeba si uvědomit několik věcí.

První je, že společnost Chewy zvyšuje marže a vykazuje pěknou provozní páku, takže její ukazatele ziskovosti, jako je zisk a EBITDA, rostou mnohem rychleji než tržby. Mezitím si společnosti, které mají tendenci mít opakující se zdroje příjmů nebo prodávají nedekreční položky, zaslouží vyšší ocenění vzhledem k jejich odolnosti a předvídatelnosti.

V tomto ohledu je ocenění společnosti nižší než ocenění společnosti Walmart (WMT) a těsně nad oceněním společnosti Tractor Supply, dvou maloobchodních prodejců, kteří prodávají především zboží každodenní potřeby. Společnost Chewy však také zvyšuje své zisky rychleji než tito dva maloobchodníci.

Vzhledem k tomu se zdá, že se akcie obchodují za atraktivní ocenění a že je čeká další růst, protože tržby a marže se budou nadále zlepšovat.