Akcie Ulta jsou příliš levné na to, abychom je ignorovali.
Akcie Ulta Beauty (ULTA) patří ve své historii k nejvýkonnějším akciím spotřebitelského sektoru na trhu.
Společnost se etablovala jako jasný lídr v jedinečné maloobchodní nice, prodává více než 25 000 produktů od více než 600 značek a provozuje kadeřnické salony v prodejnách, čímž se odlišuje od konkurentů, jako je Sephora.
Od primární veřejné nabídky akcií (IPO) v roce 2007 Ulta vzrostla o více než 1 000 %, ale v posledním roce se akcie dostaly do slepé uličky. Od začátku roku akcie poklesly o 24 % a akcie vypadají dostatečně levně na to, aby přitáhly pozornost Warrena Buffetta, jehož Berkshire Hathaway (BRK-A), (BRK-B) ve druhém čtvrtletí část akcií Ulty nakoupila, ačkoli akcie jsou nyní ještě levnější, než byly v době, kdy je Berkshire kupovala.
Ulta nedávno klesla o 34 % oproti svému vrcholu na začátku letošního roku, a to z dobrého důvodu, protože tržby oproti dřívějšímu silnému tempu růstu společnosti zpomalily. Prozkoumejme nedávné problémy společnosti Ulta, než se budeme zabývat tím, proč představuje tak atraktivní nákupní příležitost.
Zdroj: Getty Images
Ulta naráží na zeď
Výprodej akcií Ulta není neoprávněný. Ve druhém čtvrtletí (skončilo 3. srpna) klesly srovnatelné tržby o 1,2 %, což je výrazné zpomalení oproti 8% nárůstu, který zaznamenala ve čtvrtletí před rokem, a tržby vzrostly jen o 1 % na 2,55 miliardy USD, čímž nedosáhly konsensu 2,61 miliardy USD. Tento slabý výkon pokračoval v trendu z prvního čtvrtletí.
Ziskovost se rovněž zhoršila, když hrubá marže klesla z 39,3 % na 38,3 % v důsledku zvýšených přirážek a prodejní, správní a režijní náklady vzrostly z 23,7 % na 25,3 % tržeb, což bylo důsledkem snížení vlivu poklesu srovnatelných tržeb.
V důsledku toho klesla provozní marže z 15,5 % na 12,9 % a zisk na akcii se snížil z 6,02 USD na 5,30 USD, což bylo pod odhady ve výši 5,47 USD.
Společnost Ulta rovněž snížila výhled na celý rok. Nyní vidí srovnatelné tržby mezi poklesem o 2 % a stagnací a snížila tržby z 11,5-11,6 miliardy USD na 11-11,2 miliardy USD. Snížila také zisk na akcii z 25,20-26 USD na 22,60-23,50 USD.
Vedení společnosti uvedlo, že pokles srovnatelných transakcí v obchodech zatížil hospodaření kvůli zpomalujícímu se růstu v kosmetickém průmyslu a zvýšené konkurenci, což má dopad na podíl společnosti Ulta v oblasti prestižní kosmetiky. Tento dopad je obzvláště silný, když se v okolí otevírají nové obchody.
Zdá se také, že Ulta ztrácí podíl na trhu ve prospěch společnosti Sephora, která vykázala dvouciferný růst tržeb a zisku v celosvětovém měřítku. Společnost Sephora rovněž uvedla dopad svého nového partnerství se společností Kohl’s (KSS).
Proč se Ulta může odrazit ode dna
Většina problémů společnosti Ulta se zdá být dočasná. Dopad otevření nových obchodů v okolí bývá nejsilnější při jejich prvním otevření, kdy lákají zákazníky, aby vyzkoušeli něco nového, ale věrnostní program společnosti Ulta zůstává silný. Počet členů programu Rewards se oproti předchozímu roku zvýšil o 5 % na 43,9 milionu, což by mělo přispět k jeho dlouhodobému růstu.
Vedení společnosti rovněž uvedlo, že nové prodejny si vedou dobře a že pokračuje v agresivním otevírání prodejen, přičemž v letošním roce se očekává 60 až 65 nových prodejen nad rámec základny čítající přibližně 1 400 provozoven. Společnost si zjevně myslí, že stále existuje prostor pro expanzi a pronikání na trh.
Bylo by chybou považovat dvě čtvrtletí slabých výsledků za důkaz rozpadu společnosti a sleva Ulty nabízí dobrou příležitost k nákupu, protože se nyní obchoduje za forwardový poměr ceny k zisku 16.
Pro společnost s historií růstu a úspěchu Ulty, stejně jako pro její tržní příležitosti, to vypadá jako skvělá cena.
Pokud dokážete přehlédnout současné problémy, měla by být Ulta za rok či dva v lepší pozici, protože většina problémů, kterým čelí, se zdá být dočasná. Kromě otevírání svých prodejen a ustupující vlny konkurence by podnik měl těžit z klesajících úrokových sazeb, což podpoří spotřebitelské výdaje. Celkově se Ulta jeví jako dobrá sázka na oživení.