Společnost Apple se chystá představit nový iPhone 14 a další produkty. Dnes hovořím o tom, jak by nadcházející událost mohla ovlivnit kurz.
Společnost Apple (NASDAQ:AAPL) naplánovala svou další akci na představení produktů s původním názvem „Far Out“ na 7. září v 10 hodin dopoledne pacifického času. V tento den by měla technologická společnost představit iPhone 14, třetí zařízení společnosti Apple podporující 5G, spolu s hodinkami Apple Watch Series 8 – zatímco další produkty, včetně sluchátek AirPods Pro 2 a nového iPadu, by se také mohly dostat do titulků.
Níže uvádím přehled nejočekávanějších novinek, které pravděpodobně vzejdou ze středeční akce. A co je důležitější, rozebírám také, jak by tato oznámení mohla ovlivnit investiční teze.
iPhone: hlavní zpráva
Není pochyb o tom, že hlavním lákadlem bude iPhone. Chytrý telefon společnosti Apple zažil v posledních 24 měsících renesanci, kterou málokdo očekával, poháněnou především (1) pandemickými a postpandemickými návyky, které zvýšily poptávku po chytrých telefonech a souvisejících službách, a (2) uvedením prvního zařízení Apple 5G v roce 2020, které zřejmě vyvolalo vlnu upgradů. Mějte na paměti, že ve fiskálním roce 2021 se segment iPhonů podílel na celkových tržbách společnosti Apple 52,5 %, zatímco v předchozích 12 měsících to bylo 50,2 %.
Zdroj: Pexels
Klíčový vývoj: iPhone 14 bude hlavní hvězdou přehlídky. Pro začátek očekávejte nenáročný refresh základního modelu, vyřazení neúspěšného iPhonu mini a představení výbavy Plus, jejíž obrazovka by měla mít velikost současného iPhonu 13 Pro Max. Větší dopad bude mít pravděpodobně představení rodiny iPhone 14 Pro, která by měla být vybavena čipem A16 Bionic a disponovat něčím, co MacRumors označuje za „jednu z největších aktualizací fotoaparátu, jakou jsme v řadě iPhone za poslední roky viděli“.
Na čem záleží investorům:
Pokud jde o nový iPhone, nejlepším scénářem pro investory by bylo více stejného. Graf vývoje pohybu akcie AAPL ukazuje, že takzvaný supercyklus se v posledních několika letech skutečně naplnil. Další otázkou je, zda iPhone 14 dokáže poskytnout impuls, který společnost Apple potřebuje k dosažení růstu na pozadí velmi náročných konkurenčních podmínek. Další významnou položkou, které je třeba ve středu věnovat pozornost, je podle mého názoru počáteční cena nové řady Pro. Pokud by se předpokládané zvýšení o 100 USD naplnilo, nejenže by se zlepšila ziskovost – celková hrubá marže společnosti se v roce 2022 meziročně rozšířila na 43,6 % ze 41,7 % ve srovnatelném období loňského roku. Takový krok by také podpořil myšlenku, že Apple může být hrou bezpečnou pro inflaci, což by podle mého názoru v současném tržním prostředí znamenalo pro akcie dobrou vizitku.
Zdroj: Reuters
Jestliže iPhone byl v poslední době v rámci produktového portfolia společnosti Apple vítězem, o hodinkách Watch se to říci nedá. Kdysi klíčový motor růstu, segment „nositelná elektronika a ostatní“ zaznamenal v minulém čtvrtletí poprvé meziroční pokles tržeb (viz níže), což je důsledek (1) omezení dodavatelského řetězce a (2) nepříznivého načasování uvedení produktu na trh. Hodinky Watch Series 8 budou dalším pokusem společnosti Apple vdechnout tomuto odvětví život.
Klíčové události: V roce 2018 se na trhu objevily dvě novinky, které se týkaly vývoje v oblasti chytrých hodinek, např: Na první pohled a v případě 41mm i 45mm verze se Series 8 bude pravděpodobně podobat svému předchůdci. Pod kapotou bude zařízení pravděpodobně vybaveno čipem S8 a jednou zajímavou novinkou: monitorem tělesné teploty. Akcelerometr by nyní mohl být využit k přidání funkce upozornění na autonehodu, čímž by se dále rozšířila role hodinek Watch jako zdravotnického zařízení – což je jeden z klíčových prodejních bodů produktu.
Na čem záleží investorům: Považuji za nepravděpodobné, že by hodinky Watch Series 8 výrazněji přispěly k nastartování poptávky v kategorii nositelných zařízení a zvrátily jasně negativní trend růstu, který jsme zaznamenali od začátku krize COVID-19. Společnost Apple by však mohla pohnout kartami, pokud tento týden spatří světlo světa údajné hodinky Watch Pro. Zařízení vyšší třídy by se mohlo prodávat až za 900 dolarů, což by mohlo cupertinské společnosti otevřít nový oslovitelný trh v rámci této kategorie produktů. Společnost Apple používá (ve většině případů úspěšně) strategii oslovování nižší i vyšší třídy své cílové spotřebitelské základny současně (vzpomeňme na iPhone SE a Pro Max v cenovém rozpětí od 430 do až 1 600 USD). Něco podobného by mohlo fungovat i u hodinek Watch.