Akcie Netflixu (NASDAQ:NFLX), dívky na obálce posledního technologického ztroskotání, začínají být opět zajímavé.
Akcie ztratily v roce 2022 70 % své hodnoty. Pětiletý zisk Netflixu nyní činí pouhých 13 %.
Nejvíce býčí na Netflixu je to, že pod tlakem se nemyslitelné stalo myslitelným. Arogance, kterou se společnost vyznačovala, když si nárokovala dominanci nad streamováním, je pryč. Spotřebitelé z toho jistě budou profitovat. Otázkou je, jestli na tom vydělají i akcionáři.
Ačkoli by úroveň podporovaná reklamou nevrátila akcie zpět do výšin, mohla by znamenat vyšší příjmy a zvýšení zisku pro akcionáře. Stejně tak by to mohl být jeden herní hit nebo velká fúze. Nyní je možné mnoho věcí.
Zdroj: Netflix
Madison Avenue nás zachrání
Akcie NFLX se propadly poté, co jejich sledovanost dosáhla vrcholu a nedosáhly odhadovaných zisků. Čistý zisk 1,6 miliardy dolarů, 3,53 dolaru/akcii plně zředěný, a tržby 7,9 miliardy dolarů nebyly problémem. Problémem byl pokles počtu předplatitelů, a to o 200 000. Na vině byl její odchod z Ruska, který ji připravil o 700 000 předplatitelů. V USA a Kanadě však přišla o 640 000 předplatitelů. Jediným regionem, který vykázal nárůst, byl asijsko-pacifický region.
Také image Netflixu utrpěla újmu. Její zásah proti sdílení hesel si znepřátelil některé zákazníky. Nejlepší pořady a filmy stárnou. Společnost, která byla kdysi známá tím, že předvídala diváky s filmy jako Bird Box, nyní sleduje, jak jí konkurenti jako Walt Disney (NYSE:DIS) a, což je nejzlověstnější, Amazon (NASDAQ:AMZN) kradou pozornost.
To způsobilo, že to, co se kdysi zdálo nemyslitelné, tedy nižší cenová hladina dotovaná reklamou, vypadá atraktivně. Hovoří se dokonce o koupi Roku (NASDAQ:ROKU), společnosti vyrábějící streamovací zařízení. I tyto akcie se silně propadly. Společnost Roku zahájila 23. června s tržní kapitalizací 12,4 miliardy dolarů.
Nejúpornější zvěsti se týkají spojení se společností YouTube společnosti Alphabet (NASDAQ:GOOGL) nebo NBCU společnosti Comcast (NASDAQ:CMCSA). Analytici odhadují, že úroveň založená na reklamě by mohla zvýšit příjmy o 21 %, čímž by se její obrat zvýšil na 40 miliard dolarů ročně.
Zatímco Netflix je dost velký na to, aby Roku pohltil, Comcast a Google jsou dost velcí na to, aby jej pohltili. Jakákoli dohoda by čelila antimonopolní kontrole, ale jakékoli oznámení by také přineslo zisk akcionářům Netflixu.
Propouštění, hry a akcie NLFX
Existují i jiné způsoby, jak investorům přinést zisky.
Zdroj: Unsplash.com
Netflix v květnu propustil 150 lidí z 11 000 zaměstnanců a brzy propustí dalších asi 300 lidí. Propouštění vždy bolí propouštěné, ale má také cinklý dopad na ty, kteří zůstávají, a managementu zůstává méně účtů k zaplacení.
Netflix se pustil také do her. Za poslední rok koupil tři herní společnosti a vytváří hry k seriálům, jako je Stranger Things. Za svou herní službu si účtuje od 10 do 20 dolarů měsíčně, což podporuje její globální síť obsahu, která ukládá obsah do mezipaměti v blízkosti předplatitelů, někdy i v kancelářích poskytovatelů internetu.
Hry, stejně jako jiné formy zábavy, jsou postaveny na hitech. Pokud by Netflix měl herní hit, mohl by z jeho úspěchu rychle těžit.
Podtrženo a sečteno
Akcie NFLX stále nejsou levné, ale jejich cena nyní vypadá rozumně. Za její vlastnictví zaplatíte zhruba 2,5násobek loňských tržeb a jen 16násobek zisku.
Existuje také spousta potenciálních katalyzátorů růstu zisků. Netflix podporovaný reklamou by stále nebyl zdarma. Mohla by přivést nové předplatitele, kteří by pak mohli přejít na vyšší tarif, i když je tu riziko, že někteří stávající předplatitelé by mohli snížit svůj tarif.
Potenciál her si většina analytiků neuvědomuje, ale síť pro poskytování obsahu, kterou Netflix vybudoval pro svůj současný byznys, mu tam dává dobrou platformu.
V neposlední řadě je zde možnost velké fúze. Obchod s Roku, zejména uskutečněný za akcie, by okamžitě zvýšil zisk a vyřešil problém s reklamou. Prodej společnosti Comcast nebo Google by vyřešil vše.
Zde bych vážně uvažoval o koupi Netflixu.