Výrobce akčních kamer GoPro (GPRO) v uplynulém roce na burze propadl, protože investoři zřejmě ztratili důvěru v jeho schopnost rychlého růstu.
Nebylo tedy překvapením, že investoři po zveřejnění výsledků společnosti GoPro za první čtvrtletí fiskálního roku 2022 5. května opět stiskli tlačítko paniky. Ačkoli čtvrtletní zisk společnosti GoPro překonal očekávání, Wall Street nebyla nadšena vlažnými výhledy společnosti. Bližší pohled na historii čtvrtletních výsledků společnosti GoPro však naznačuje, že společnost má ve zvyku snižovat své výhledy a poté poskytovat lepší než očekávaná čísla.
Společnost GoPro v posledních čtyřech čtvrtletích výrazně překonala očekávání analytiků. A co je důležitější, bližší pohled na klíčové ukazatele společnosti nám říká, že se ubírá správným směrem. Podívejme se na důvody, proč by se akcie GoPro mohly dostat ze zajetých kolejí a začít opět zrychlovat.
Společnost GoPro tahá za správné nitky
Příjmy společnosti GoPro v prvním čtvrtletí roku 2022 vzrostly meziročně jen o 6 % na 217 milionů dolarů. Zlepšení marží však společnosti umožnilo výrazně zvýšit hospodářský výsledek. Hrubá marže společnosti mimo GAAP ve výši 42 % byla příjemným skokem oproti předchozímu období, kdy činila 39,2 %. V důsledku toho se zisk společnosti GoPro bez použití metodiky GAAP v prvním čtvrtletí meziročně ztrojnásobil na 15 milionů USD, tj. 0,09 USD na akcii.
Zdroj: Unsplash
Upravený zisk společnosti před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) dosáhl v 1. čtvrtletí 10 % tržeb, zatímco v předchozím období činil 5 % tržeb. Solidní zisk společnosti GoPro z výsledku hospodaření lze přičíst rostoucí základně předplatitelů a vyšším průměrným prodejním cenám (ASP) jejích akčních kamer.
Příjmy společnosti GoPro z předplatného se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o 73 % na 19 milionů dolarů, protože více zákazníků si vybralo služby, jako je cloudové úložiště a editační aplikace Quik. Počet předplatitelů společnosti se meziročně zvýšil o 85 % na 1,74 milionu. Za zmínku také stojí, že se společnosti GoPro v 1. čtvrtletí vyplatil přístup přímého prodeje spotřebitelům, kdy tržby z prodeje produktů a předplatného z webových stránek meziročně vzrostly o 8 % na 89 milionů USD.
Investoři by si měli uvědomit, že hrubá marže předplatného a služeb společnosti GoPro se pohybuje mezi 75 a 80 %, což je výrazně více než celková marže společnosti. Předplatné tedy nejenže vytváří pro společnost GoPro udržitelný zdroj příjmů, ale díky vyšší marži také zvyšuje ziskovost společnosti.
Zdroj: Unsplash
Společnost GoPro mezitím zaznamenává zdravý růst prodejních cen svých kamer, protože zákazníci utrácejí za dražší kamery. V prvním čtvrtletí stálo 64 % akčních kamer, které společnost GoPro prodala, 400 USD a více. To je více než v předchozím roce, kdy 56 % prodaných kamer stálo 400 USD nebo více.
Navíc by společnost mohla být na začátku úžasné růstové křivky, protože se očekává, že trh s akčními kamerami poroste do konce desetiletí o 14,4 % ročně a do roku 2030 dosáhne tržeb ve výši 23 miliard dolarů. Společnost GoPro se tak dostává na povrch obrovské příležitosti, protože za posledních dvanáct měsíců dosáhla příjmů ve výši 1,17 miliardy dolarů.
Vhodný čas na nákup
Letošní velký propad GoPro způsobil, že akcie jsou příliš levné na to, aby je bylo možné ignorovat. Obchoduje se za pouhý 0,8násobek tržeb a 2,3násobek zisku. Pro srovnání, index Nasdaq-100 má poměr ceny k zisku 25.
Zdroj: Unsplash
Působivé výsledky společnosti GoPro, prostor pro růst v oblasti předplatného a sekulární růstové příležitosti na trhu akčních kamer naznačují, že by se tato technologická akcie mohla dlouhodobě rozvíjet. Proto by investoři, kteří chtějí koupit otlučenou hodnotovou akcii, která by mohla v dlouhodobém horizontu šlápnout na plyn, mohli zvážit nákup akcií společnosti GoPro dříve, než se zdraží.