Společnost Domino’s Pizza (DPZ) oznámí své výsledky za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2022 před otevřením trhu ve čtvrtek 21. července.
Investoři budou pravděpodobně zprávu vnímat poněkud opatrně. V minulém čtvrtletí společnost nedosáhla očekávaného konsensu Wall Street. Nejvíce znepokojujícím ukazatelem zprávy však byl 3,6% pokles tržeb ve stejných prodejnách na hlavním americkém trhu společnosti.
Vedení společnosti přičítá horší než očekávané výsledky několika nepříznivým faktorům. Patří mezi ně nedostatek zaměstnanců, který omezil růst tržeb, a prudce rostoucí vstupní náklady a mzdová inflace, které se podepsaly na výsledku hospodaření. Vedení navíc uvedlo, že očekává, že některé z těchto nepříznivých faktorů budou přetrvávat i v průběhu roku.
Nadcházející zpráva o výsledcích bude první, kterou Russell Weiner zveřejní pod svým vedením jako generální ředitel. Weiner, bývalý provozní ředitel a prezident společnosti Domino’s U.S., nahradil 1. května ve funkci Ritche Allisona, který odešel do důchodu.
Zdroj: Getty Images
Na rozdíl od mnoha společností v restauračním průmyslu a v širším sektoru spotřebního zboží získala společnost Domino’s v dřívějších fázích pandemie silný vítr do plachet. Bylo to díky tomu, že se společnost z velké části zaměřuje na rozvoz a donášku.
Vzhledem k tomu, že se společnost potýká s obtížnými srovnatelnými výsledky a mnoho spotřebitelů se vrací ke stravování v restauracích, dalo se očekávat, že meziroční růst tržeb Domino’s se zpomalí. Zpomalení v posledních dvou čtvrtletích však nebylo způsobeno pouze těmito faktory, ale také nedostatkem personálu vyplývajícím z napjaté situace na trhu práce a celostátním nárůstem infekcí ve variantě COVID-19 omicron na přelomu let 2021 a 2022.
Pro srovnání, v minulém čtvrtletí (které skončilo 27. března) vzrostly celkové tržby společnosti Domino’s meziročně o 2,8 % na 1,01 miliardy dolarů. Růst byl způsoben především vyššími tržbami dodavatelského řetězce vyplývajícími ze zvýšení cen potravinových košů, které společnost prodává do obchodů.
Tržby ze stejných prodejen v USA klesly o 3,6 %, zatímco tržby ze stejných prodejen v zahraničí (bez vlivu cizích měn) vzrostly o 1,2 %. Tržby se zvýšily díky 213 čistým nově otevřeným prodejnám za poslední rok, přičemž počet prodejen v USA vzrostl o 37 na 6 560 a počet mezinárodních prodejen se zvýšil o 176 na 12 288.
Zisk na akcii v minulém čtvrtletí meziročně klesl o 17 % na 2,50 USD, což bylo méně než očekávání Wall Street ve výši 3,05 USD. Peněžní prostředky z provozní činnosti činily 78,8 milionu USD, což je o 48 % méně než v předchozím roce.
Zdroj: Getty Images
Inflační tlaky
V dubnovém hovoru k výsledkům společnosti Domino’s za první čtvrtletí finanční ředitel Sandeep Reddy uvedl, že společnost nyní očekává roční nárůst nákladů na potravinový koš pro své prodejny v USA o 10 až 12 %.
Jedná se o revizi směrem nahoru oproti prognóze 8 % až 10 %, kterou vedení poskytlo na začátku roku.
Zaměřte se na dlouhodobé cíle
Společnost Domino’s čelí makroekonomickým faktorům, které nemůže ovlivnit, včetně vysoké inflace a napjaté situace na trhu práce. Nakonec se tyto problémy zlepší, takže dlouhodobí investoři by neměli přikládat příliš velký význam krátkodobým výsledkům společnosti.