Analytik společnosti BMO Capital Markets Daniel Salmon k tomu dospěl po nedávném setkání s vedoucími pracovníky v oblasti digitální reklamy. Partnerství mezi společnostmi Netflix a Google by přišlo v době rostoucí konkurence na trhu internetové televizní reklamy.
„GOOGL byl považován za favorita oproti FreeWheel (digitální reklamní jednotce) společnosti CMCSA na získání hlavní partnerské role pro spuštění reklamy NFLX, které se očekává v letošním roce ve vybraných zemích mimo USA,“ uvedl Salmon v poznámce pro klienty.
Dále uvedl: „Salmon v této zprávě uvedl, že se jedná o velmi důležitý krok: „(Firmy zabývající se digitální reklamou) Innovid a Simulmedia považovaly za favorita na získání počátečního reklamního partnerství NFLX Google Ad Manager, zatímco Camelot se domníval, že FreeWheel společnosti Comcast má lepší karty.“
Zdroj: Netflix
Nejdůvěryhodnější finanční společnosti – zúčastněte se průzkumu a vyhrajte dárkovou kartu Amazon v hodnotě 50 dolarů
Jednotka pro videoreklamu FreeWheel společnosti Google nebo Comcast by dodala technologii, která by pomohla zobrazovat cílené reklamy. Google již poskytuje některé technologie pro nákup reklamy společnosti Netflix.
Akcie společnosti Google dnes na burze vzrostly o 0,5 % na 2 387,07 bodu. Akcie společnosti Netflix klesly o 1,2 % na 186,97.
Deník Wall Street Journal uvedl, že Netflix v červnu na reklamní konferenci Cannes Lions jednal s různými hráči v oblasti reklamních technologií. Deník rovněž uvedl, že Google a NBCUniversal patřící společnosti Comcast se objevily jako hlavní favorité na potenciální partnerství s Netflixem.
Analytici vidí jako potenciální partnery Netflixu také společnosti Trade Desk (TTD) nebo Magnite (MGNI).
Vedení Netflixu v hovoru k výsledkům za první čtvrtletí uvedlo, že lídr v oblasti streamování internetového videa buduje nižší cenovou hladinu podporovanou reklamou. Růst počtu předplatitelů videostreameru však zaostal za odhady, což vedlo k poklesu akcií Netflixu.
Obliba bezplatného streamování televize s podporou reklamy stále roste, a to díky nabídce streamovací služby Peacock společnosti Comcast a dalších. Dále společnost Walt Disney (DIS) očekává, že koncem roku 2022 spustí streamovací službu podporovanou reklamou.
Zdroj: Shutterstock
Společnost Netflix také 19. července oznámí výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí.