Existuje přesně 30 miliard důvodů, proč se ještě nevzdávat akcií Netflixu

Společnost Netflix (NASDAQ:NFLX) získala jedno ocenění, o které pravděpodobně nestála: Akcie NFLX se v první polovině roku 2022 staly oficiálně nejhorší akcií v rámci indexu S&P 500. Stalo se tak poté, co předplatitelská základna společnosti přestala v poslední době růst, což investoři extrapolovali tak, že společnost směřuje k terminálnímu úpadku.

Abychom byli spravedliví, nemůžeme vyloučit, že Netflix dosáhl svého vrcholu. Jak však budu tvrdit, zvěsti o zániku Netflixu jsou značně přehnané. Společnost má pro investory stále mnoho výhod a při současné ceně akcií je i její ocenění mnohem přesvědčivější.

Za posledních 12 měsíců Netflix vydělal 30,4 miliardy dolarů. A co víc, prakticky všechny tyto příjmy pocházejí od předplatitelů. Příjmy z předplatného jsou králem nového mediálního prostředí, protože dokazují, že diváci jsou ochotni za váš obsah platit. Pro televizní a filmové společnosti jsou příjmy z předplatného mnohem spolehlivější a trvalejší než příjmy z reklamy nebo licenčních zdrojů.

Zdroj: Netflix

Netflix je již nyní mimořádně úspěšný

Podle tónu některých nedávných zpráv o společnosti by si člověk myslel, že Netflix je ve smrtící spirále. Přesto je to jeden z nejzdravějších mediálních podniků na světě.

I kdyby se Netflixu už nikdy nepodařilo zvýšit počet předplatitelů, což je velmi nepravděpodobné, už teď se jedná o byznys v hodnotě 30 miliard dolarů ročně. To je mnohem více, než je nutné k tomu, aby se Netflix stal silnou a vysoce ziskovou společností. Lidé mluví o stagnaci počtu předplatitelů Netflixu, jako by se Netflix ocitl na pokraji katastrofy. Ale 30 miliard dolarů ročních příjmů z předplatitelů je mnohem více než dost na to, aby si Netflix mohl i nadále udržet dominantní postavení v televizním průmyslu.

Netflix má páky, za které může zatáhnout

Většina starších mediálních společností má problém s nedostatečným rozsahem streamování. Existuje celá řada také streamovacích služeb, které se snaží získat významný počet předplatitelů.

Naproti tomu Netflix už má o značku a uživatelskou základnu postaráno. Ano, má problémy. Potřebuje mnohem lépe licencovat kvalitní obsah a ne jen chrlit nekonečné množství výplně. Oblasti jako sdílení hesel by mohly být mnohem přísněji kontrolovány. A společnost by mohla vydělávat na reklamě, i když je třeba vybalancovat tenkou hranici, aby nedošlo k poškození hlavního produktu.

Bez ohledu na to je základní podnikání zdravé. Pokud Netflix sníží své náklady na, řekněme, 23 miliard dolarů ročně – což by mu stále dávalo obrovský rozpočet na tvorbu nového obsahu -, bude mít zisk 7 miliard dolarů ročně a zhruba 25% marži čistého zisku. To jsou pro mediální společnost záviděníhodná čísla, která by podpořila mnohem vyšší cenu akcií, než za jakou se Netflix obchoduje dnes.

Opět za předpokladu, že odtud nebude žádný další růst. Stačí snížit některé nadměrné výdaje a dosáhnout určité provozní efektivity, aby se Netflix stal strojem na peněžní toky.

Zdroj: Unsplash.com

Již dvě desetiletí sleduje Netflix především růst. A to se jí docela daří. Netflix se z malé půjčovny DVD stal jedním z předních amerických producentů obsahu. Ještě před rokem byly navíc akcie NFLX jednou z nejvýkonnějších růstových společností.

V životě každé společnosti však musí dojít k obratu. Netflix se nyní nachází v bodě, kdy už nemůže růst explozivním tempem donekonečna. Nyní musí omezit náklady a maximálně využít svůj stávající obsah a zdroje. Vzhledem k předchozím úspěchům Netflixu jsou všechny důvody dát společnosti výhodu pochybností, dokud se neprokáže opak.

Jistě, i nyní se může něco pokazit. Ale vzhledem k tomu, že akcie od začátku roku klesly o téměř 70 %, je toto riziko plně započítáno do ceny akcií NFLX. Tržní kapitalizace ve výši 80 miliard dolarů je prostě nepřiměřeně nízká pro společnost s 30 miliardami dolarů ročně vysoce kvalitních opakujících se příjmů. Až se růstové akcie zotaví, Netflix bude jednou z firem, které povedou rally.