Akcie softwarové společnosti Adobe (NASDAQ: ADBE) od počátku roku poklesly o 32,3 % v rámci širšího výprodeje technologických společností, protože investoři v době rostoucích úrokových sazeb hledají bezpečnější a hodnotnější sázky. Náladu investorů dále ovlivnily nevýrazné pokyny společnosti Adobe pro třetí fiskální čtvrtletí. Ačkoli se očekává, že náročné prostředí bude mít vliv na krátkodobé výsledky společnosti, analytici Wall Street jsou nadále optimističtí, pokud jde o možnosti dlouhodobého růstu společnosti Adobe.
Společnost Adobe nabízí širokou škálu softwarových řešení, včetně kreativních a marketingových nástrojů a nástrojů pro správu dokumentů.
Tržby společnosti Adobe za 2. čtvrtletí roku 22 (skončilo 3. června 2022) vzrostly o 14 % na 4,39 miliardy USD. Na horní linii se podílela silná poptávka po nabídkách společnosti v oblasti digitálních médií a digitálních zážitků, která byla způsobena probíhající digitální transformací podniků. Upravený zisk na akcii vzrostl o téměř 11 % na 3,35 USD.
Navzdory příznivým výsledkům za 2. čtvrtletí byli investoři zklamáni výhledem společnosti na 3. čtvrtletí, který odrážel dopad kurzových vlivů a letní sezónnosti. Výhled zahrnoval také dopad rozhodnutí společnosti ukončit prodej v Rusku a Bělorusku.
Zdroj: Getty Images
Společnost Adobe očekává v roce 22 příjmy ve výši 17,65 miliardy USD (což představuje téměř 12% růst), a to díky odhadovanému 12% nárůstu příjmů v segmentu Digital Media a 14% nárůstu příjmů v segmentu Digital Experience.
Názor Wall Street
Mnoho analytiků snížilo cílovou cenu pro akcie Adobe poté, co společnost vydala neuspokojivý výhled na 3. čtvrtletí 22. finančního roku.
Analytik společnosti Mizuho Securities Gregg Moskowitz poznamenal, že prognóza za 3. čtvrtletí je mnohem horší, než se očekávalo, a odráží výrazný mezikvartální pokles čistých nových ročních opakujících se příjmů z digitálních médií v důsledku výraznější letní sezónnosti a vyšších měnových vlivů.
Moskowitz dodal, že je sice zajímavé, že Adobe očekává podstatně lepší 4. čtvrtletí, nicméně vzhledem k současnému prostředí „by očekával velkou skepsi, dokud se neprokáže opak“. Analytici považují výhled na 4. čtvrtletí za „matoucí“, ale nadále věří, že společnost Adobe má velmi dobrou pozici, aby mohla těžit z digitální transformace.
Zdroj: Unsplash
Moskowitz snížil cílovou cenu na 480 USD z 530 USD a ponechal si rating Buy pro akcie Adobe.
Celkově společnost Adobe získala konsenzuální hodnocení „Strong Buy“, které je založeno na 17 bodech „Buy“ a čtyřech bodech „Hold“. Průměrná cílová cena společnosti Adobe ve výši 458,67 USD znamená 19,40% potenciál růstu oproti současné úrovni.
Většina analytiků z Wall Street se dívá dál než na krátkodobé tlaky, kterým Adobe čelí, a optimisticky hodnotí budoucí růst společnosti založený na pokračující poptávce po jejích kreativních a marketingových řešeních. Pokračující digitální transformace podniků je pro Adobe dobrou předzvěstí. Díky silnému základnímu obchodnímu modelu a pokračujícím inovacím je společnost Adobe připravena získat další zakázky na obrovském oslovitelném trhu v hodnotě více než 200 miliard USD.