Společnost Shopify (SHOP) uzavřela strategické partnerství se službou YouTube společnosti Alphabet (GOOGL). Podle tiskové zprávy společnosti toto partnerství umožní obchodníkům integrovat své internetové obchody na YouTube, prodávat zboží a oslovit více než dvě miliardy uživatelů měsíčně.
Akcie společnosti Shopify vzrostly o 5,6 %, protože investoři na strategické partnerství reagovali pozitivně.
Další snahy společnosti Shopify čelit zpomalení po pandemii
Podle agentury Reuters přichází spojení s YouTube sotva měsíc poté, co společnost Shopify spustila novou sadu funkcí, které umožňují obchodníkům obchodovat s ostatními na Twitteru (TWTR). Spolupracuje také se službami TikTok a Meta Platforms (META) na Facebooku a Instagramu. Tyto integrace byly katalyzátorem toho, že se počet objednávek na Shopify v prvním čtvrtletí zčtyřnásobil.
Společnost Shopify je pod tlakem, aby čelila zpomalení online nakupování po pandemii. Podle agentury Reuters ztratila pozici nejhodnotnější společnosti v Kanadě. Ztratila také více než tři čtvrtiny své hodnoty kvůli zpomalení online prodejů, protože spotřebitelé se vracejí do obchodů.
Zdroj: Shopify
Shopify a YouTube: Funkce živého nakupování
Strategické partnerství se službou YouTube umožní obchodníkům společnosti Shopify snadno prezentovat své produkty na různých kanálech této platformy, což má zásadní význam pro zvýšení prodeje. Kromě toho budou moci obchodníci Shopify prodávat své produkty třemi způsoby prostřednictvím živých přenosů, videí a laboratoří obchodu. Kromě toho se obchodníci a tvůrci budou moci výkonným způsobem spojit se spotřebiteli.
Oprávnění tvůrci, kteří integrují své obchody, mohou využívat nástroj pro synchronizaci zásob společnosti Shopify, který zajistí, že žádný produkt nebude nikdy vyprodán. YouTube v tiskové zprávě potvrdil, že diváci na platformě mohou dokončit nákup, aniž by museli opustit videoplatformu.
Podle CNBC proběhne celá transakce během sledování videa na YouTube. Mělo by to tedy pomoci YouTube získat zpět diváky, kteří by jinak museli kvůli dokončení transakce opustit stránky. Již příští týden se divákům YouTube v USA, Brazílii a Indii začnou zobrazovat produkty, které si budou moci koupit. Později v průběhu roku se plánuje přidání podpory této služby i v dalších zemích.
Zdroj: Unsplash
Wall Street je nakloněna společnosti Shopify
WS je ohledně akcií optimistická, s konsensuálním hodnocením „mírně kupovat“, které vychází z 13 „kupovat“, 14 „držet“ a dvou „prodávat“. Průměrná cílová cena společnosti Shopify ve výši 70,30 USD znamená 104,54% potenciál růstu oproti současným úrovním.
Klíčový závěr pro investory
Společnost Shopify reagovala na zpomalení prodeje na své platformě adekvátně. Dohoda s YouTube a dalšími platformami sociálních sítí je strategickým marketingovým plánem, který by měl obchodníkům a tvůrcům pomoci oslovit mnohem větší cílový trh.