Svůj iPhone miluji. Můžu na něm dělat všechno. Posílat zprávy. Volat lidem. Číst zprávy. Obchodovat s akciemi. Sledovat videa. Hrajte hry.
Můj iPhone je skvělý. Ale i když ho mám rád, jsem z něj unavený.
Steve Jobs představil iPhone světu v roce 2007. To je před 14 lety. Ve světě technologií to může být klidně století. Nové technologické produkty zdánlivě v mžiku nahradí ty staré.
Jistě, iPhone se od uvedení prvního vydání v červnu 2007 výrazně zlepšil. Ale pokud máme být upřímní, od roku 2017, kdy se Apple u iPhonu X zbavil domovského tlačítka, se toho na iPhonu moc nezměnilo.
Ano, fotoaparáty se asi zlepšily. A je tu více barev. A taky chladnější displeje, že?
Teď nevím, jak vám, ale mně tyhle upgrady nic moc neříkaly. Pro mě se iPhone od roku 2017 vlastně nezměnil.
Je čas na něco nového. Je čas na další evoluci spotřebního technického hardwaru – zařízení, které nahradí chytré telefony. Ve skutečnosti je čas na zabijáka iPhonu.
Naštěstí je zabiják iPhonu hned za rohem.
Mluvím o chystané náhlavní soupravě pro virtuální realitu od společnosti Apple (AAPL). Ta slibuje, že se společnost AAPL stane jednou z nejlepších akcií metaverse, které lze koupit.
Každá technologická společnost na světě se pouští do technologie virtuální reality. Předhánějí se v budování toho, co mnozí považují za novou generaci internetu – metaverza.
Zdroj: Pixabay
Co je metaverse?
Metaverse je v podstatě 3D verze internetu. Je to internet. Obsahuje hry, videa, zprávy, nakupování, reklamu – to vše. S veškerým tímto obsahem však nebudeme komunikovat pomocí přejetí prstem po digitální obrazovce tak, jak to děláme nyní. Místo toho si nasadíme náhlavní soupravu pro virtuální realitu a ponoříme se do tohoto obsahu.
Jinými slovy, nebudete sledovat internet prostřednictvím obrazovky. Budete v internetu. To je ve zkratce metaverse.
Společnost Meta (META) si je touto budoucností tak jistá, že změnila svůj název – samozřejmě zkratkou pro metaverse. Microsoft (MSFT) buduje kanceláře metaverza, soustředěné převážně kolem jeho platformy Teams. Generální ředitel společnosti Nvidia (NVDA) řekl, že metaverze bude „mnohem, mnohem větší než fyzický svět“.
Svět velkých technologií promluvil. Metaverze je budoucnost.
Ale abyste se do metaverza dostali, potřebujete náhlavní soupravu pro virtuální realitu. A společnosti z oblasti velkých technologií doposud vytvořily spíše nevýrazné náhlavní soupravy VR.
Společnost Alphabet (GOOG, GOOGL) vydala hluchý produkt Google Glass, který byl nekvalitní, drahý a natolik invazivní, že každý, kdo je nosil, dostal přezdívku „Glassholes“. Jistě, brýle Spectacles od Snapu (SNAP) a Oculus Quest 2 od Mety jsou slušné, ale svět neuchvátily. Mezitím jsou HoloLens 2 od Microsoftu technicky velmi působivé – ale váží pořádných 1,25 kg, jejich cena začíná na 3 500 dolarech a jsou určeny výhradně pro podnikové použití.
Řekněme si to na rovinu. Velké technologické společnosti se pokoušely vyrábět náhlavní soupravy VR a většinou neuspěly. A akcie metaverse zůstaly na stejné úrovni.
Velké neúspěchy velkých technologických firem
Na druhou stranu… proč by tyto společnosti měly uspět při výrobě mainstreamových náhlavních souprav VR? Kromě Microsoftu nikdy nevyrobily žádný hardwarový produkt. Meta je softwarová společnost. Stejně tak Snap a Google. A Microsoft sice vyrábí nějaký hardware, ale nedávno se zaměřil na cloud computing.
Takže to, že se na trhu nedaří vytvářet vysoce kvalitní náhlavní soupravy VR s mainstreamovou přitažlivostí, je důsledkem povahy společností, které se pokoušely tyto náhlavní soupravy vyrábět. Jsme svědky toho, jak se softwarové společnosti snaží vyrábět hardware. Není divu, že se jim to nedaří! To je jako chtít po rozehrávači v basketbalu, aby se stal strojem na doskoky, nebo po rozehrávači, aby naběhal 100 metrů.
To se nepodaří!
Ale to se brzy změní…
Proslýchá se, že příští rok vydá nejúspěšnější výrobce technologického hardwaru všech dob náhlavní soupravu pro virtuální realitu.
Samozřejmě mluvím o Applu – výrobci iPhonu na ruce, Apple Watch na zápěstí a Macu na stole. Je to vlastně výrobce všech významných úspěšných produktů technického hardwaru za posledních 20 let.
Tato společnost vyrábí náhlavní soupravu pro virtuální realitu. Dnes se o výrobu náhlavních souprav VR pokoušejí hlavně softwarové společnosti. Brzy se je chystá vyrábět i nejlepší hardwarová společnost na světě.
Nejlepší metaverse akcie, které můžete koupit v roce 2022
Nenechte se mýlit. Náhlavní souprava VR od společnosti Apple bude pro metaverzi znamenat změnu hry.
Bude velmi kvalitní. Bude vypadat velmi cool, bude velmi lehký a přenosný. Bude cenově dostupný. Ve skutečnosti bude mít všechno, co potřebuje, aby dosáhla uznání hlavního proudu.
Nemohu dostatečně přeceňovat význam tohoto uvedení na trh. Je to jako uvedení iPhonu v roce 2007. Jedná se o největší uvedení technologického hardwaru za posledních deset let!
Jakmile budou mít všichni místo iPhonu náhlavní soupravu Apple VR, budou se místo rolování na chytrých telefonech poflakovat v metaverzu. Metaverzní revoluce za několik bilionů dolarů, o které všichni básnili, konečně začne…
Abyste si ji mohli zahrát, můžete si koupit akcie Applu. Ale to je nuda. A upřímně řečeno, chybí tomu potenciál růstu. Apple už je společnost s hodnotou 2,8 bilionu dolarů. I kdyby společnost zcela ovládla trh s metaverzemi, možná se akcie zdvojnásobí? Možná? A to ani neuvažujeme o tom, že její byznys s VR headsety bude kanibalizovat její byznys s iPhony…
Takže pokud chcete hrát na vznik metaverzní revoluce v roce 2022, říkám, akcie Applu vynechte. Místo toho kupujte menší akcie VR/AR, které mají šanci na velké vítězství, až se metaverse stane hlavním proudem.
Konkrétně mám na radaru jednu akcii za 5 dolarů, o které si myslím, že by mohla být největším vítězem Metaverse Revolution. Zatímco akcie Applu by se mohly zdvojnásobit, tato malá akcie by mohla vylétnout 20x.
Dvakrát nebo 20x? Co z toho vám zní lépe? Mně se 20násobné zisky líbí víc, vám ne?