Kupte si akcie společnosti Disney při aktuálním poklesu. Nebudete litovat

Podle našeho názoru společnost Disney ve 3. čtvrtletí 2022 zdůraznila, že výprodej od začátku roku je atraktivní příležitostí k nákupu.

Přední mediální společnosti v USA klesly od začátku roku v průměru o 30 % oproti přibližně 10% ztrátě indexu S&P 500. Mezi třemi předními společnostmi se Netflix (NFLX) propadl přibližně o 50 %, Disney (NYSE:DIS) o 25 %, Warner Bros. Discovery (WBD) téměř o 50 %. Výprodej byl vyvolán zpomalujícím se příběhem streamingu, obecně rostoucí averzí k riziku a akciovým prémiím a velmi náročným makroprostředím.

Podle mého názoru společnost Disney ve 3. čtvrtletí 2022 zdůraznila, že výprodej od začátku roku je atraktivní příležitostí k nákupu: Zpomalení streamingu se u společnosti ve skutečnosti neprojevilo a obecněji řečeno, Disney si vedla velmi dobře navzdory velmi náročnému makroekonomickému prostředí.

Silné červnové čtvrtletí společnosti Disney

V období od dubna do konce června společnost Disney meziročně zvýšila tržby o zhruba 26 % na 21,5 miliardy USD, což je zhruba 6 % nad konsensuálními odhady analytiků. Ještě pozoruhodnější je, že čistý příjem společnosti Disney vzrostl o 53 %, resp. na 1,4 miliardy USD, a zisk na akcii ve výši 1,09 USD – což je další silné překonání konsensu analytiků. Bob Chapek, generální ředitel společnosti Disney, komentoval čtvrtletí následovně:

Zdroj: Unsplash

Máme za sebou vynikající čtvrtletí, kdy naše prvotřídní tvůrčí a obchodní týmy dosáhly vynikajících výsledků v našich domácích zábavních parcích, výrazně se zvýšila sledovanost živých sportovních přenosů a výrazně vzrostl počet předplatitelů našich streamovacích služeb. Ve třetím fiskálním čtvrtletí přibylo 14,4 milionu předplatitelů služby Disney+, takže nyní máme celkem 221 milionů předplatitelů všech našich streamovacích služeb.

V jednotlivých segmentech: Společnost Disney vykázala tržby z prodeje médií a zábavy ve výši 14,1 miliardy USD, což je přibližně 1 % pod odhady analytiků; tržby z lineárních sítí činily přibližně 7,2 miliardy USD, což je 1 % nad konsensem; tržby z DTC činily 5,1 miliardy USD, což je 3 % pod konsensem; a tržby z prodeje obsahu/licencování činily 2,1 miliardy USD, což je přibližně 1 % pod konsensem. A konečně tržby za parky, zážitky a produkty byly výrazně lepší, než se odhadovalo (o 9 % překonaly odhady) a byly zaznamenány ve výši 7,4 miliardy USD.

Společnost Disney uvedla, že silné čtvrtletí společnosti nebylo způsobeno odloženou poptávkou a zdá se být „mnohem odolnější a mnohem dlouhodobější“, než by naznačovalo oživení způsobené pandemií:

S blížícím se druhým stoletím naší existence pokračujeme v proměně zábavy, a to díky novým poutavým příběhům na mnoha našich platformách a jedinečným fyzickým zážitkům, které překonávají očekávání hostů, což se odráží v našich dobrých provozních výsledcích v tomto čtvrtletí.

Zdroj: Shutterstock

Streamování je nyní větší než Netflix

Společnost Disney má nyní více předplatitelů než Netflix: 221,1 milionu. Během červnového čtvrtletí přibylo společnosti Disney+ 14,4 milionu předplatitelů a nyní si nárokuje základnu 152,1 milionu předplatitelů, což je přibližně o 5 milionů více, než očekávaly konsensuální odhady analytiků. Základna předplatitelů Hulu činila 42,2 milionu a základna předplatitelů ESPN+ 22,8 milionu. Aby společnost zpeněžila streamovací byznys v souladu s jeho růstem, zvýší měsíční předplatné na 10,9 USD, tedy o 3 USD. Kromě toho Disney plánuje vytvořit také nové předplatné podporované reklamou, které bude stát 7,99 USD. Výrazným, ale přijatelným negativem pro streamovací byznys bylo, že společnost Disney snížila odhadovanou základnu předplatitelů pro rok 2026 o přibližně 15 milionů na 245 milionů.

Na tomto místě bych rád zdůraznil, že trh i přes velmi špatný rok stále přisuzuje streamovacímu byznysu společnosti Netflix značnou hodnotu. Ve skutečnosti se jedná o mnohamiliardovou akcii, která se blíží hranici 100 miliard dolarů. Ale pravděpodobně trh ve skutečnosti nepřipisuje streamovací odnoži společnosti Disney žádnou pozoruhodnou hodnotu. Pokud diskontujeme a sečteme zisky společností Media & Entertainment, Linear Networks a Parks/Experiences, zjistíme, že tržní hodnota společnosti Disney ve výši 225 miliard USD by mohla být oprávněná. Pokud však analytici započítají i streamovací byznys, jehož ocenění je podobné jako u Netflixu, logika nesedí.

Důsledky pro investory

Pravděpodobně není mnoho podniků zaměřených na spotřebitele, jako je Disney, které by dokázaly dosáhnout podobného výkonu během ekonomického zpomalení. Ty společnosti, které to dokážou, ale jejichž akcie se přesto prodávají o více než 30 % bez ohledu na to, představují obrovské nákupní příležitosti. Nepochybuji o tom, že společnost Disney může…