Callaway Golf: tato akcie by mohla přinést skvělé výnosy pro vaše portfolio

V posledních letech se golf znovu těší velké oblibě. S nárůstem práce na dálku v důsledku pandemie COVID-19 má nyní více lidí volný čas, aby strávili několik hodin na hřišti. Ve skutečnosti dosáhl počet prvních golfistů v roce 2021 historického maxima 3,2 milionu, což je dokonce více než 2,4 milionu v roce 2000, kdy k tomuto sportu lákal Tiger Woods.

Ze všech těchto nových golfistů profitují společnosti jako Callaway Golf (ELY), která vlastní stejnojmennou společnost vyrábějící vybavení, driving range Topgolf a značku oblečení TravisMathew. Zde jsou tři důvody, proč může Callaway v tomto desetiletí přinést vašemu portfoliu skvělé výnosy.

1. Expanze Topgolfu

Společnost Callaway koupila Topgolf na začátku roku 2021 za 2,6 miliardy dolarů a na financování nákupu vydala přibližně 90 milionů akcií. Vedení společnosti Topgolf je nadšeno její budoucností, protože má před sebou možnost expanze na zelené louce. Koncept driving range a zábavy bude mít na konci roku 2022 celosvětově otevřeno pouze 81 vlastních a pět licencovaných provozoven, ale vedení se domnívá, že je zde příležitost mít časem 450 provozoven ve městech po celém světě.

Zdroj: Unsplash

Předpokládá se, že společnost Topgolf letos vydělá 1,56 miliardy dolarů, což představuje 18 milionů dolarů na jedno místo. Toto ohromující číslo ukazuje popularitu konceptu Topgolf. Vzhledem k tomu, že tržby ze stejných provozoven rostou vysokým jednociferným tempem, myslím, že by Topgolf mohl v tomto desetiletí dosáhnout průměrných tržeb 25 milionů dolarů na provozovnu. Při 200 provozovnách by to znamenalo roční tržby ve výši 5 miliard dolarů.

S 32% ziskovou marží na úrovni jednotky mohou tržby ve výši 5 miliard dolarů vytvořit pro akcionáře společnosti Callaway velkou hodnotu, zejména když tržní kapitalizace akcií je nyní pouze 4,6 miliardy dolarů. To však není jediná hůl v bagu Callaway.

2. Vysoce ziskový segment Toptracer

Topgolf je víc než jen jeho driving-range centra. Společnost je také předním poskytovatelem softwaru pro sledování míčků díky své technologii Toptracer. Callaway vydělává peníze prodejem licenčních předplatných Toptracer třetím stranám, které pak prodávají přístup k Toptracer svým golfistům. Vedení společnosti se domnívá, že v letech 2022 až 2025 může prodávat na 8 000 driving range ročně. Zatím toto tempo překonává, když v posledním čtvrtletí instalovala více než 2 000 zálivů.

Zdroj: Unsplash

Společnost Toptracer má před sebou dlouhou cestu, po které může v tomto desetiletí rozvíjet svůj licenční byznys s více než 610 000 zálivů na driving range. Pravděpodobně nebude přinášet tak vysoké tržby jako Topgolf, ale měl by mít extrémně vysoké marže a trvalé opakující se příjmy.

3. Růst segmentu oděvů/životního stylu

A konečně, investoři by měli být nadšeni společností Callaway kvůli jejímu rychle rostoucímu obchodu s oděvy a životním stylem. Vedle vlastního oblečení Callaway vlastní značky jako TravisMathew, Jack Wolfskin a Ogio.

Segment oděvů by měl v letošním roce přinést tržby ve výši 1 miliardy dolarů. Velkým tahounem růstu je zde společnost TravisMathew: Očekává se, že její tržby letos dosáhnou více než 300 milionů dolarů, zatímco v roce 2017 to bylo jen 61 milionů dolarů. Díky rostoucímu počtu maloobchodních poboček TravisMathew, expanzi do dámských řad a mezinárodnímu růstu se Callaway domnívá, že jen tato značka může nakonec dosáhnout tržeb ve výši 1 miliardy dolarů. Tento růst je bonusem k Topgolfu a Toptraceru.

Zdroj: Unsplash

Na podnikání společnosti Callaway se toho nyní hodně líbí, a to jsme ani nezapočítali její starší golfové vybavení, které je lídrem na trhu. S tržní kapitalizací pouhých 4,6 miliardy dolarů se zdá, že Callaway bude v tomto desetiletí dosahovat solidních výnosů, pokud se mu podaří realizovat své strategie v oblasti golfu Topgolf, Toptracer a oblečení.