Geniální krok společnosti Alphabet – blíží se konec těchto streamovacích akcií?

Společnost Alphabet (GOOGL) (GOOG) není obvykle první společností, která investory napadne, když přemýšlejí o akciích v oblasti videostreamingu. Nová služba YouTube by to však mohla změnit. Bude odvětví streamování ještě více přeplněné, protože na trh vstupuje společnost Alphabet? Pojďme si to zhodnotit.

Společnost Alphabet se přesouvá do oblasti streamování

YouTube údajně plánuje spustit obchod s kanály pro služby streamování videa a jedná se zábavními společnostmi o účasti na této platformě. Trh se streamovacími službami by spotřebitelům umožnil přihlásit se k odběru různých služeb přímo prostřednictvím aplikace YouTube, podobně jako to již nabízejí centra společností Amazon, Apple a Roku.

Nové tržiště se vyvíjí již 18 měsíců a jeho uvedení na trh se očekává na podzim roku 2022. Společnost Alphabet nyní pracuje na přesvědčování různých streamovacích platforem, že se ke službě YouTube vyplatí připojit a vzdát se za tuto výsadu podílu z generovaných příjmů. Argument YouTube není neopodstatněný; spolu s atraktivním počtem 2,6 miliardy uživatelů je tato videoplatforma nejpoužívanější službou, na níž ostatní společnosti sdílejí upoutávky na svůj nový obsah.

Zdroj: Unsplash

Pokud jde o to, co Alphabet získá, krok k vytvoření nového zdroje příjmů prostřednictvím streamingu není špatný nápad vzhledem k výsledkům společnosti za druhé čtvrtletí roku 2022. Dne 26. července oznámila slabší než očekávané výsledky za druhé čtvrtletí, protože mnoho segmentů společnosti Alphabet skončilo jen o několik bodů pod očekáváním. Například zisk na akcii společnosti přistál na hodnotě 1,21 USD oproti očekávaným 1,28 USD, zatímco tržby dosáhly 69,69 miliardy USD oproti předchozím odhadům 69,9 miliardy USD.

Stejně tak příjmy z reklamy na YouTube dosáhly 7,34 miliardy dolarů, přičemž se předpokládalo, že budou činit 7,52 miliardy dolarů. Příjmy z Google Cloud také mírně zaostaly za očekáváním, když dosáhly 6,28 miliardy USD, zatímco se očekávalo 6,41 miliardy USD. Celkově se růst příjmů ve 2. čtvrtletí 2022 snížil na 13 % z 62 % v předchozím roce.

Nejvýraznější pokles příjmů ve zprávě společnosti Alphabet zaznamenal YouTube, jehož tržby vzrostly o 5 %, což je v ostrém kontrastu s 84% nárůstem přesně před rokem. Vzhledem ke zpomalení růstu YouTube není nová služba, která společnosti umožní ukousnout si kus z koláče streamovacího průmyslu v hodnotě 80,83 miliardy dolarů, špatný nápad.

Zdroj: Unsplash

Měly by se společnosti Netflix a Disney obávat?

Netflix (NFLX) a Disney (DIS), jakožto titáni v oboru, získají z nadcházející služby YouTube společnosti Alphabet nejméně. Obě společnosti jsou na prvním a druhém místě v počtu předplatitelů streamování, přičemž Disney je na prvním místě s 221 miliony rozdělenými mezi služby Disney+, Hulu a ESPN+. Mezitím je Netflix s 220,7 milionu předplatitelů po celém světě těsně druhý. Obrovská popularita společností Netflix a Disney znamená, že účast těchto platforem v obchodě s kanály YouTube pro ně nebude tak výhodná jako pro menší služby.

Snaha YouTube získat kus koláče streamování pravděpodobně nepostaví společnost Alphabet do přímé konkurence s Netflixem a Disney, ale má potenciál posílit menší platformy natolik, aby těmto gigantům ukradly předplatitele. Menší hráči, jako je Peacock společnosti Comcast, Paramount+ a řada streamovacích nabídek společnosti AMC Networks, by měli velký prospěch z připojení ke službě, která denně přitahuje více než 122 milionů uživatelů.

Netflix a Disney by mohli být silnějšími konkurenty, protože společnost Alphabet těží z jejich úspěchu a oslabuje pozici streamovacích titánů na trhu.

Zdroj: Shutterstock

Co bude dál

I přes 8% propad akcií společnosti Alphabet mezi 21. a 26. červencem poté, co společnost oznámila méně než ideální výsledky za 2. čtvrtletí 2022, akcie výrazně vzrostly. K 15. srpnu vzrostly akcie od 26. července o 16,2 % a dosáhly tak výšky, kterou nezaznamenaly od května. Od ledna však akcie klesly o zhruba 17 %, což může naznačovat, že s růstem ještě neskončily. Nové streamovací tržiště společnosti Alphabet má potenciál zvýšit tržby a obnovit růst, který YouTube zaznamenal v roce 2021, což znamená, že investoři mohou mít příležitost koupit akcie výhodně ještě před spuštěním nové služby.

Co se týče společností Netflix a Disney, je nepravděpodobné, že by tyto akcie pocítily bezprostřední dopady služby YouTube. Skutečným testem bude, kteří menší hráči se přihlásí na trh YouTube, což potenciálně vytvoří větší konkurenci pro Netflix a Disney. Také by se mohlo vyplatit investovat do menších streamovacích služeb, které se připojí k obchodu s kanály YouTube, protože podpora jejich podnikání by mohla posílit jejich akcie.