Manažer fondu říká, že inflace tu zůstane, ale 2 akcie by si mohly vést dobře

Mnoho investorů díky silnému růstu akciových trhů ve druhé polovině roku odsunulo obavy z inflace na druhou kolej. Tyto obavy se však znovu objevují v souvislosti s poklesem akcií v tomto týdnu a projevem předsedy Federálního rezervního systému USA Jeroma Powella v Jackson Hole.

Zmírnění inflačních tlaků v červenci vyvolalo naději, že inflace dosáhla svého vrcholu, ale manažer fondu Jordan Cvetanovski si myslí, že „tu zůstane“.

„Trh sází na to, že jádrová inflace se poměrně rychle sníží. Domníváme se, že inflace zůstane vyšší delší dobu a sazby budou vyšší, než se očekávalo. I když se problémy v oblasti energií a dodávek zmírní, inflace se nebude krotit snadno,“ řekl Cvetanovski, zakladatel a investiční ředitel společnosti Pella Funds Management, v týdnu v pořadu CNBC „Street Signs Asia“.

Kam tedy vkládá své peníze?

Jedním z jeho nejlepších tipů je americký diskontní prodejce Dollar General.

Zdroj: Getty Images

„Obecně si myslíme, že diskontní prodejci po celém světě budou těžit z tohoto trendu v USA. Zejména Dollar General je jednou z těch společností, které si v minulých krizích vedly skutečně dobře. Ve skutečnosti zaznamenala velmi silný růst tržeb jak během [velké finanční krize], tak v letech výluky pandemie Covid-19,“ řekl Cvetanovski.

Očekává, že Dollar General bude schopen přenést případné zvýšení cen na spotřebitele a zároveň bude těžit z toho, že spotřebitelé budou měnit „dražší maloobchodní nákupy za výhodnější jinde“.

Dodal, že společnost prodává „základní zboží“, které je pro spotřebitele méně citlivé na cenu než diskreční zboží.

Cvetanovskému se také líbí maloobchodní prodejce sportovní módy JD Sports, společnost, kterou označil za „dobře řízený podnik, který je schopen růst ve slabém prostředí“.

„Když se podíváte na tuto společnost, historicky rostla v posledních deseti lichých letech podobně jako v minulých letech o 10 % a i v tomto prostředí se jí daří růst podobně jako v minulých letech o 5 % ročně, což je velmi dobrý výsledek. Když na chvíli pomineme ocenění, myslíme si, že je to skvělá realizace,“ řekl.

Dodal, že hlavní zákaznická základna společnosti – mladí lidé ve věku 16 až 25 let, kteří mají vedlejší činnost – je také „stále poměrně odolnou částí“ spotřebitelského trhu.

Cvetanovski uvedl, že společnost JD Sports by mohla výrazně růst přidáváním nových prodejen a mohla by využít oslabení konkurentů v USA a Evropě a zapojit se do fúzí a akvizic.

Zdroj: Getty Images

Dodal, že akcie vypadají atraktivně i z hlediska ocenění. „Jde na dračku a je oceněna na katastrofu. Myslíme si, že [akcie] jsou od ní daleko.“

Co čeká maloobchodníky dál
Maloobchodníci se stále více potýkají s tlakem na marže, a to díky vyšším nákladům na pracovní sílu a vstupy a také díky klesající kupní síle spotřebitelů. Jak by se tedy měli investoři na tyto podmínky připravit?

„Myslíme si, že by se člověk měl držet společností, které opravdu dobře plní své úkoly, jsou dobře řízeny, mají silné rozvahy a ukázalo se, že se jim v době krize daří dobře a využívají toho,“ řekl Cvetanovski.

„Zkrátka a dobře, některým maloobchodníkům se bude dařit velmi špatně, zatímco jiní toho využijí k tomu, aby si vedli dobře v porovnání se svými konkurenty. Takže to opravdu bude vyžadovat určitý specifický výběr akcií, chcete-li, a pochopení společnosti, do které investujeme, zdola nahoru,“ dodal.