Majitelé domácích zvířat si je navzdory inflačnímu tlaku hýčkají, pokud jde o krmivo
Majitelé domácích mazlíčků se sice cítí být tlačeni inflací, ale přesto si svá zvířata hýčkají, pokud jde o krmivo.
Maloobchodní prodejce s produkty pro domácí zvířata Chewy tento týden uvedl, že nezaznamenává žádný výrazný pokles nákupů krmiva pro domácí zvířata. Konkurenční maloobchodní prodejce Petco se minulý týden vyjádřil podobně, ačkoli oba zaznamenali útlum výdajů za výrobky, jako jsou vodítka a hračky.
Tyto komentáře jsou v souladu s trendem, kdy majitelé domácích zvířat stále více rozmazlují své kočky a psy krmivy, která se více podobají pokrmům, jimiž by krmili sami sebe nebo jiné členy rodiny. Aby společnost Petco využila probíhajícího posunu, navázala nedávno spolupráci s výrobcem tyčinek Clif a začala prodávat jejich verzi pro domácí mazlíčky. Rovněž uvedlo na trh řadu mražených jídel pro psy, která jsou vhodná pro lidi.
„Rodiče domácích mazlíčků jsou hnací silou jednoho z největších trendů v odvětví domácích mazlíčků, protože stále častěji vyhledávají čerstvé krmivo lidské kvality pro všechny členy rodiny,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Petco Ron Coughlin.
Zdroj: Getty Images
Coughlin uvedl, že za rostoucí „humanizací“ zvířecích společníků stojí spotřebitelé z generace Z a mileniálové, kteří se „nadměrně zaměřují“ na zdraví a pohodu svých domácích mazlíčků.
Kromě prémiovějších krmiv považují společnosti Chewy a Petco své zdravotní produkty a služby za způsob, jak lépe konkurovat nabídkám maloobchodních prodejců, jako jsou Amazon a Walmart, za nízké ceny. Začátkem tohoto měsíce společnost Chewy rozšířila svou nabídku v oblasti zdraví o řadu CarePlus, která nabízí wellness a pojištění pro domácí zvířata.
Společnost Chewy uvedla, že ve druhém čtvrtletí její čisté tržby vzrostly o 12,8 % oproti předchozímu roku na 2,43 miliardy dolarů, protože zákazníci se přeorientovali na čerstvější a prémiové krmivo. Společnost Petco uvedla, že její tržby vzrostly o 3,2 % na 1,48 miliardy USD a zaznamenala podobný posun.
Přesto není kategorie domácích mazlíčků chráněna před prudce rostoucí inflací, která tlačí na spotřebitele.
Jak Petco, tak Chewy hlásily, že v letních měsících se snížila poptávka po výrobcích, jako jsou přepravky, pelíšky, vodítka a hračky. Společnost Chewy uvedla, že tyto položky není nutné vyměňovat tak často jako některé jiné zboží a že se zákazníci rozhodli je vynechat, protože ceny rostou.
Společnost Chewy uvedla, že pokles prodeje těchto výrobků je dočasný a že očekává oživení poptávky. Brian LaRose, finanční ředitel společnosti Petco, rovněž uvedl, že objednávky těchto výrobků „jsou zpožděné, nikoliv zrušené“.
Přesto obě společnosti zpřísnily své celoroční prognózy, částečně kvůli zmírnění poptávky. Obě společnosti snížily svůj výhled tržeb na letošní rok. Společnost Petco uvedla, že nyní očekává upravený zisk na akcii ve výši 77 až 81 centů. Dříve předpokládala 97 centů až 1 dolar.
Akcie společnosti Petco se od začátku roku propadly přibližně o 24 %, zatímco akcie společnosti Chewy klesly přibližně o 41 %.