Elektromobily nakonec ovládnou automobilový sektor.
Elektromobily jsou bezpochyby budoucností. Ve srovnání s auty na benzin jsou levnější na pohon i údržbu a samozřejmě jsou elektromobily mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Všechny tyto vlastnosti je činí atraktivnějšími pro spotřebitele i podniky. Nejdůležitější je však asi to, že vlády se do elektromobilů výrazně opírají. Výrobci elektromobilů navíc mohou vydělat velké peníze na prodeji předplatného různých služeb, jako jsou bezpečnostní systémy, systémy samočinného řízení a zařízení pro monitorování baterií. Vzhledem k těmto bodům by se investoři měli poohlédnout po nejlepších akciích elektromobilů k nákupu.
Investoři však musí vzít v úvahu, že trh spotřebitelských elektromobilů je extrémně přeplněný a konkurenční.
Proto se domnívám, že nejlepší akcie elektromobilů jsou akcie výrobců automobilů, kteří mají určitou expozici v méně konkurenčním sektoru komerčních elektromobilů. Dalšími dobrými výrobci elektromobilů jsou ti, kteří mají velké množství peněz na propagaci svých spotřebitelských elektromobilů, a firmy, které mají těžké partnery, kteří jim mohou pomoci při vývoji a prodeji jejich vozidel.
General Motors (GM)
Společnost General Motors (NYSE:GM) vykázala celkově dobré výsledky za druhé čtvrtletí a její podnikání v oblasti elektromobilů vystrkuje obrovské zelené výhonky. Navíc se zdá, že komerční podnikání automobilky v oblasti elektromobilů je připraveno na rozjezd, GM aktivně získává přístup k bateriím a rozsáhlé síti nabíječek a má spoustu peněz.
Zdroj: Getty Images
Ve druhém čtvrtletí tržby společnosti meziročně vzrostly o 4,6 % na 35,76 miliardy dolarů, což je o 1,4 miliardy dolarů více, než odhadovali analytici. Její provozní cash flow v automobilovém průmyslu sice meziročně kleslo o 11 % na 3,47 miliardy dolarů, ale pokles lze zřejmě přičíst opatřením Covid-19 v Číně. Ve střednědobém horizontu by se tyto problémy měly zlepšit a v dlouhodobém horizontu by měly zmizet.
Jak jsem upozornil v předchozím sloupku, ve 2. čtvrtletí automobilka dodala „více než 7 200 vozidel s možností připojení k elektrické síti, což je prudký nárůst oproti pouhým 457 vozům v 1. čtvrtletí“. Mezitím byla poptávka po Cadillacu Lyriq, luxusním SUV, velmi silná a recenze tohoto elektromobilu byly také „solidní“.
Minulý měsíc získala společnost FedEx (NYSE:FDX) prvních 150 z 2 500 elektrických dodávkových vozidel, která si objednala u GM, zatímco Walmart (NYSE:WMT) si u automobilky objednal 5 000 elektrických dodávkových vozidel.
Mezitím se rozjíždí společný podnik GM s výrobcem baterií LG a GM navázal partnerství se společností EVgo (NASDAQ:EVGO), která má v Severní Americe více než 850 rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.
Rivian (RIVN)
Společnost Rivian (NASDAQ:RIVN) uzavřela alianci se společností Amazon (NASDAQ:AMZN), která si u startupu objednala 100 000 dodávkových elektromobilů. Kromě toho AMZN plánuje do konce roku provozovat „tisíce“ dodávek Rivian ve více než 100 městech. Ve startupu EV také získala 18% podíl.
Moje důvěra v Rivian se ještě zvýšila, když InsideEvs označil Rivian R1T za „vysoce schopný, luxusní v outdoorovém smyslu a vybavený funkcemi, které u nadcházejících elektrických pick-upů nenajdete“.
Zdroj: Shutterstock
K většímu nadšení pro společnost Rivian mě vede i to, že několik známých miliardářů, kteří jsou proslulí svou investiční zdatností, nakoupilo značné množství akcií společnosti RIVN. Konkrétně Ray Dalio koupil v minulém čtvrtletí 62 800 akcií Rivianu, Greenlight Capital Davida Einhorna získal 74 000 akcií a George Soros drží obrovských 17,8 milionu akcií automobilky.