Září je pro akciový trh obvykle klidnějším měsícem.
Vzhledem k divoké jízdě, kterou akciový trh v posledních měsících absolvoval, však může být v září ještě hodně kousání nehtů. A těch několik málo společností, které tento měsíc oznámí své výsledky, by nám také mohlo říci několik důležitých informací o celkovém stavu výdajů v USA.
Jako nejvýznamnější americké akcie, které je třeba tento měsíc sledovat, bych vybral Costco Wholesale (COST), Netflix (NFLX) a Walt Disney (DIS).
1. Costco
Costco se udrželo jako maloobchodní řetězec, který stále vykazuje dvouciferný růst tržeb navzdory inflaci, rostoucím nákladům a globálním ekonomickým problémům. Očekává se, že výsledky za čtvrté čtvrtletí zveřejní později tento měsíc, ale protože je to jedna z mála společností, která zveřejňuje měsíční aktualizace, víme už hodně o tom, co se tam děje, a vypadá to dobře.
Zdá se, že růst tržeb ve čtvrtém čtvrtletí bude odpovídat několika posledním čtvrtletím. Je však mnoho věcí, které se měsíčně neuvádějí, a v nadcházející čtvrtletní zprávě se dozvíme více o kontrole nákladů, ziskovosti, výkonnosti segmentů a dalších důležitých informacích.
V době inflace nebo recese má Costco výhodu, protože nabízí nejnižší ceny. Když ceny rostou a každý cent se počítá, zákazníci se hrnou do Costca. Costco také vybírá poplatek za členství, což poskytuje určitou výplň bez ohledu na výdaje, a to jak pro horní, tak pro dolní linii.
Zdroj: Getty Images
Jinými slovy, Costco je bezesporu zajímavou akcií, kterou je vhodné vlastnit kdykoli, ale zejména v těžkých časech. Proto akcie Costco za posledních pět let posílily o více než 230 %. Investoři budou za několik týdnů sledovat, jak se jí bude dařit i nadále v současné ekonomické situaci.
2. Netflix
Netflix v těchto dnech prochází mnoha změnami. Vzhledem k tomu, že se blíží nasycení svých hlavních severoamerických trhů, a dokonce i trhů globálních, mění svůj provozní model a přidává služby, aby zaujal jiný trh a zvýšil příjmy.
Ve druhém čtvrtletí ztratil lídr v oblasti streamování zhruba milion předplatitelů na méně než 221 milionů, a to poté, co začal ztrácet předplatitele již v prvním čtvrtletí. Konkurenční společnost Disney ji jen těsně předstihla a celkový počet předplatitelů všech jejích streamovacích kanálů se vyšplhal nad 221 milionů.
Zdroj: Shutterstock
Netflix již v loňském roce pocítil tlak nových společností, které houfně vstupovaly do odvětví streamování, a koupil několik herních společností, aby zvýšil příjmy v této oblasti. Její první reakcí bylo zvýšení výdajů na obsah, aby si udržela konkurenceschopnost, ale ve světle slábnoucího růstu příjmů od tohoto přístupu rychle ustoupila.
Zdroje deníku The Wall Street Journal uvedly, že Netflix snižuje výdaje v nejrůznějších oblastech, od propouštění zaměstnanců až po omezování výdajů na obsah, aby byl v této situaci finančně odpovědnější. Největší pozornost však vzbuzuje spuštění reklamou podporované vrstvy Netflix, která by měla být připravena na začátku příštího roku.
Mezitím se zdá, že se pravidelně objevují zprávy o Netflixu, který se snaží udržet si svou diváckou základnu a najít cestu vpřed. Investoři by měli tento měsíc sledovat, jak vedení přechází do další části svého příběhu.
Zdroj: Unsplash
3. Walt Disney
Společnost Disney je sice jedním z důvodů, proč se Netflix potýká s problémy, ale to neznamená, že si svůj úspěch jen tak užívá. Se všemi novými hráči na poli streamování se Disney snaží stabilizovat svůj náskok a navíc operuje v novém normálu pro svůj segment parků a zážitků, který se kvůli pandemii změnil.
Třetí čtvrtletí (skončilo 2. července) ukázalo pokračující oživení, když tržby meziročně vzrostly o 26 % na 21,5 miliardy dolarů, čímž konečně překonaly číslo z roku 2019. Ke svým streamovacím kanálům přidala více než 15 milionů předplatitelů, z toho více než 14 milionů ke službě Disney+.
Služba Disney+ je i nadále důležitým prvkem růstové strategie společnosti Disney, která ji zavádí na dalších světových trzích. Nedávno byla zavedena na 53 nových trzích, celkem tedy na 155 trzích. A protože se Netflix připojuje k ostatním streamovacím společnostem se svou úrovní podporovanou reklamou, Disney to dělá také. Má v tom určitou výhodu, protože jako tradiční mediální společnost má s kanály podporovanými reklamou poměrně velké zkušenosti. Třída podporovaná reklamou bude spuštěna v prosinci.
Zdroj: Unsplash
Společnost právě tento čtvrtek uspořádala den Disney+, během kterého proběhlo několik premiér a akcí napříč Disneyho světem. Vypadá to, že se jedná o přípravu na spuštění této vrstvy podporované reklamou, a investoři si budou chtít všímat, jak to bude probíhat v období před spuštěním.