2 důvody, proč je Amazon jednou z akcií investora Warrena Buffetta 

V červnu 2022 ovládalo portfolio Berkshire Hathaway (BRK.A) (BRK.B) Warrena Buffetta 10,67 milionu akcií společnosti Amazon (AMZN) – pozice v hodnotě 1,29 miliardy dolarů. Buffett je dlouhodobým fanouškem této společnosti, chválí její manažerské schopnosti a dominanci v odvětví elektronického obchodu a cloud computingu.

Pojďme se podívat, proč by mohl být také špičkovou investicí do vašeho portfolia.

Nesporně kvalitní firma

Investiční strategie Warrena Buffetta se zaměřuje na kvalitní podniky a ne na společnosti, které se potýkají s problémy a jsou již za zenitem. S nezpochybnitelnou dominancí v americkém elektronickém obchodě a globálním cloud computingu (s tržními podíly 38 %, resp. 34 %) je Amazon tak kvalitní, jak jen může být. A navzdory krátkodobým problémům zůstává dlouhodobá trajektorie společnosti nedotčena.

Zdroj: Getty Images

Výsledky za druhé čtvrtletí byly smíšené. Čisté tržby vzrostly o 7 % na 121,2 miliardy USD. Problémy, jako je inflace a konec boomu online nakupování spojeného s COVID-19, však vyvíjely tlak na marže společnosti, což vedlo k čisté ztrátě ve výši 2 miliard USD, která se snížila z čistého zisku 7,8 miliardy USD v předchozím období. Přesto se zdá, že oba nepříznivé faktory se v dlouhodobém horizontu normalizují (například Federální rezervní systém zvyšuje sazby, aby zkrotil inflaci) a souvisejí s makroekonomickými problémy, nikoliv se selháním konkrétní společnosti.

Amazon má spoustu možností, jak pokračovat v růstu. Podle serveru Insider plánuje v příštím roce zavést své online tržiště v pěti nových zemích, především v Africe a Latinské Americe. Zajímavou příležitostí je také cloud computing. Vedení společnosti se domnívá, že ekonomika je v počátečních fázích zavádění cloudu, což ponechává dostatek prostoru pro expanzi, protože společnost Amazon Web Services (AWS) využívá svůj ekonomický náskok v tomto odvětví.

Protože na Amazonu nakupuje více spotřebitelů, prodává na Amazonu více obchodníků – což vede k větší konkurenci a rozmanitosti produktů, což se stává pozitivní zpětnou vazbou. Z rozsahu těží také cloudový podnik Amazonu, AWS, a to z hlediska známosti značky a vysokých nákladů na přechod ke konkurenci pro klienty, kteří by mohli uvažovat o jeho konkurentech.

Zdroj: Reuters

Z dlouhodobého hlediska Amazon pravděpodobně využije své přirozené výhody k expanzi do nových synergických odvětví, jako je reklama. Podle Insideru je Amazon nyní třetí největší společností na světě v oblasti digitální reklamy – za Googlem a Facebookem – a v roce 2021 vygeneruje 31 miliard dolarů. Masivní uživatelská základna zákazníků motivovaných k nakupování dává společnosti přirozenou výhodu v tomto konkurenčním odvětví.

Buďte chamtiví, když se ostatní bojí

Vzhledem k tomu, že index S&P 500 klesl od začátku roku o 21 %, nacházíme se nyní na medvědím trhu. A zvyšování úrokových sazeb a další zpřísňující opatření Fedu mohou zhoršit situaci dříve, než se zlepší. Přesto jsou medvědí trhy skvělým obdobím pro sázku na kvalitní společnosti, které se obchodují se slevou oproti svým historickým maximům. A díky odolným operacím společnosti Amazon a jejímu pevnému ekonomickému zázemí by mohla být skvělým způsobem, jak vsadit na oživení. Není těžké pochopit, proč Buffett tuto společnost podporuje.